Reiskooi ala slaapkooi, advies gevraagd!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

Reiskooi ala slaapkooi, advies gevraagd!!!  Reageer met quote  

Al enige tijd heb ik zo'n katten ding, om mijn papegaaien in te vervoeren. (Roodstaarten)
Omdat dat geen tralies aan zitten, hebben ze weing houvast, als ze hier in zitten...

Dus als pappie iets te hard door de bocht gaat, de rest laat raden Fluiten
Nu wil ik met plukkende Bobbie, binnenkort langs een vogelarts om het 1 en ander uit te sluiten, dus is nu het moment om dit moois te bestellen.
Nu had ik bij Northern Parrots 2 mooie reiskooitjes gezien.

1: B42cm x D47cm x H46cm http://www.24parrot.com/produc.....asket=true

2 B74cm x D51 x H51cm http://www.24parrot.com/curren.....-P940920a/

Op de site staat de 1e kooitje maatje grijze roodstaart , alleen ik vind 'm klein.
(Maar ik ben dan ookmet alles groter grooter grootst.)

Wat vinden jullie van maatje 2, te groot voor vervoer, of slaap kooitje?
Zou ik bij de 2e kooi, alle 2 mijn roodstaarten kunnen vervoeren? Of betere de 2 gescheiden houden?

Maak niet uit, moet de bestelling X 2,

Wat vinden jullie 2x maatje 1 bestellen ?
1x maatje 2 bestellen ?
Bericht Zondag 23 Mei 2010 9:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wil je de kooi puur en alleen als vervoerskooi hebben, of ook als ze bijv. een keertje uit logeren gaan?

Zelf heb ik nml een heel klein kooitje als vervoorskooi (ongeveer zo groot als zo'n kattenvervoershok), maar die gebruik ik dus puur en alleen voor vervoer. Voor uit logeren gaan heb ik een grote hondenbench.
Bericht Zondag 23 Mei 2010 10:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Zijn mooi hoor, maar pfffff wat een prijzen zeg.

Hier gebruik ik een hondenbench als vervoerskooi en logeerkooi.
ja kan er gewoon natuurtakken in plaatsen.

Als je ze eerst met appelazijn schoonmaakt en met heet water reinigd zijn ze gelijk goed schoon
Bericht Zondag 23 Mei 2010 10:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
ParrotLady
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik gebruik ook een hondenbench als logeer kooi, lekker ruim en erg goedkoop als je het vergelijkt met speciale logeer kooien. Ik plaats er van die touwen in om op te zitten en natuurlijk een berg speelgoed. Ja
Bericht Zondag 23 Mei 2010 10:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Mooie kooien, maar wat een prijzen! Reiskooi 2vind ik het beste van de 2, gewoon omdat ie ruimer is.

Hier gebruiken we trouwens gewoon een kleine hondenbench voor zowel vervoer als slaapkooi.

Bericht Zondag 23 Mei 2010 11:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Ja , ik vind zelf nr. 2 ook het best.
Maar kan ik daar 2 gaaien in vervoeren, denk zelf van niet?!

Anders bestel ik nr 1, 2x

Even niet oplettend wat het kost, het geld is er, waar zouden jullie voor gaan...

Waarom , hoezo? Kom maar op met reacties!!!

Wil vanavond gaan bestellen...
Bericht Zondag 23 Mei 2010 11:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sweeth
Vlieger

Reageer met quote  

Die 2de is wel een goede maat vind ik... ze zien er wel handig uit maar ze zijn wel erg prijzig Rolling Eyes
Bericht Zondag 23 Mei 2010 12:13 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Waar wil je m voor gebruiken? Alleen voor in de auto? Of idd ook om eens in te logeren? Voor een logeerpartijtje vind ik de tweede mooi, maar dan zou je er toch twee moeten nemen tenzij je zeker weet dat ze samen in een kooi kunnen zitten. Voor een gewone reiskooi vind ik ze echt onnodig, zeker voor dat geld. Een kattenmand werkt prima en je kunt er natuurlijk ook gewoon een stokje inmaken, heb ik ook gedaan. Tegenwoordig gaat Pipo in de traveler logeerkooi van Cleo en Cleo stop ik gewoon in mn oude vertrouwde vogelvervoerskooitje (wederom met stok). Op de logeerbestemming aangekomen gaat Cleo in de traveler en voor Pipo koop ik een bench. Scheelt ook een hoop ruimte, lekker opvouwbaar.
Het enige voordeel van die kooien is het feit dat ze van aluminium zijn, gelukkig knagen die van mij niet aan tralies... Wink
Bericht Zondag 23 Mei 2010 1:34 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb er nog een (nieuwe) over. Ik heb hem gekocht bij de Vogelkelder: VM8166. 59,95 euro. Voor de helft mag je hem over kopen als je wilt.
Bericht Zondag 23 Mei 2010 3:24 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Een honden bench zou een goedkope oplossing wezen.
Maar ik vind ze er niet mooi uitzien, ook zijn de meeste verzinkt.

Bobbie wil nog wel eens knagen aan de kooi, en hard ook... Nee! Nee!
Ben ook verplicht, om deze kooi, zo snel mogelijk om te wisselen voor RVS.
(Heb al wat geschetst Yeah!) Moet nog even geduld hebben Droog

Ook ik had een stok bevestigd in het katten box die ik nu gebruik, maar ondanks de stok, hoorde ik, dat ze daar wel eens geen grip op had.
Met als gevolg, gaaies op e rug,hahaha.
Niet dat ze het erg vinden, maar ben gewoon erg zuinig op ze Hartje

Vandaar dat ik dit kooitje gaat aanschaffen.
Ik gaat voor de grootste, even kijken hoe groot íe uitvalt, kwaliteit/prijs (PFFF)

Voorlopig 1, kunnen zo om de beurt mee naar het werk, als ik een lange dienst moet draaien.

Ook voor Chefke is het een mooi slaap kooitje...
Bericht Zondag 23 Mei 2010 10:28 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Nou, bestelling geplaatst, het is de grote geworden.
Helaas was de aluminium kleur niet op voorraad, ze konden ook niet vertellen wanneer deze kleur weer beschikbaar zou zijn.

Dus heb voor Bronze gekozen Yeah! (na wat googled te hebben, mooie kleur)

Ik heb er voorlopig maar 1 besteld, even afwachten of deze zijn geld waard is, anders gaat íe ala direct terug

Zodra deze binnen is, zal ik mijn bevindingen laten weten
Bericht Maandag 24 Mei 2010 3:16 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik had ze ook al op hun site gezien en in het boekje dat ik thuis had gekregen, prachtig zijn ze hé. Dat gaat toch ook een volgende investering worden, nu eerst de rvs kooi van fluf want die komt ook binnenkort. Yeah!

Hoop dat je gaaitjes deze transportkooi leuk vinden want ze zien er schitterend uit.
Ik vraag me wel af, wegen die niet loodzwaar, in elk geval, goede keuze hoor. Veertje
Bericht Maandag 24 Mei 2010 3:36 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Loodzwaar nie, zit er dicht tegenaan,hahaha -> " Lightweight " - only 11Kg (24lbs) Shocked

En ja, ik moet ook snel een afspraak gaan maken voor RVS.
De grote kooi heeft na 6 jaar zijn langste tijd gehad (Montana)

Goed merk, maar ik had waarschijnlijk een miskleun,Maandagmorgen model.
Er zat na 1 jaar al flinke gebruikers sporen op te vinden Evil or Very Mad

Kan echt niet wachten voordat het zover is, maar het is het wachten waard!

Laatst aangepast door Windkracht13 op Maandag 24 Mei 2010 4:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Maandag 24 Mei 2010 4:08 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hihihi, het kon nog zwaarder dus Laughing Laughing
Bericht Maandag 24 Mei 2010 4:15 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Yeah! Yeah! Hij is binnen,over kwaliteit niet te klagen Yeah! Yeah!

Weekend zal ik ff paar foto's schieten en uppen...
Snelle levering vanauit de UK (Heb wel eens langer moeten wachten)
Mr. Green
Bericht Donderdag 27 Mei 2010 7:47 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:34 am
  Berichten van afgelopen: