RVS tentje?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

RVS tentje?  Reageer met quote  

Heel misschien ben ik van plan een rvs 'tent' te laten maken door Villa Filou. Het moet een blok worden, alleen aan de voorkant open (waar dan een gordijntje voor kan hangen) In het midden moet dan een stok komen.
Ik hoop dat dit 'tentje' niet door Zazu versnipperd zal worden en dat hij ook lekker donker kan slapen in zijn tentje!
Heeft er iemand nog meer ideeën?
Bericht Donderdag 24 September 2009 6:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Was Astrid niet bezig met zoiets te maken? Toen ik daar laatst was liet ze me zoiets zien voor de grijsjes, was wel leuk moet ik zeggen.
Bericht Donderdag 24 September 2009 7:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja dat vertelde ze! Zij wilde zoiets maken maar dat was in de kooi ingebouwd. Ik wil het in de kooi kunnen hangen.

Iago, Wheezy & Scuttle wonen trouwens weer samen! Sinds kort gaat het heel erg goed dus voor hun moet ik binnenkort ook wat hebben. (Iets waar ze uit kunnen, met twee openingen of één grote)
Bericht Donderdag 24 September 2009 8:09 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Lijkt me superleuk joh. Ze kunnen het vast wel ff voor je uittekenen of zo?
Zo zou je een idee hebben of dat is wat je wil.
Bericht Donderdag 24 September 2009 8:19 pm
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

klinkt erg art deco én leuk, maar wel koud aan de pootjes ha ha.. maar geen idee HOE het eruit ziet.. zit er ook 'vloerbedekking' in dan?? Very Happy
Bericht Donderdag 24 September 2009 11:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is niet echt de bedoeling dat ze met de pootjes op de RVS zitten, maar dat er een stok in komt eigenlijk. Wink
Bericht Vrijdag 25 September 2009 7:46 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben heel erg benieuwd, kan me er ook slecht een voorstelling bij maken. Helemaal super dat Iago, Wheezy en Scuttle weer samen wonen Veertje
Bericht Vrijdag 25 September 2009 9:01 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Lijkt me superleuk joh. Ze kunnen het vast wel ff voor je uittekenen of zo?
Zo zou je een idee hebben of dat is wat je wil.

Hahaha ze kunnen het wel uittekenen. Ze hebben ook wat uitgelegd maar omdat ik zo 'technisch' ben begreep ik eerst niets van hun uitleg! Laughing
Bericht Vrijdag 25 September 2009 9:48 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by ellenparrot
klinkt erg art deco én leuk, maar wel koud aan de pootjes ha ha.. maar geen idee HOE het eruit ziet.. zit er ook 'vloerbedekking' in dan?? Very Happy

Nee hoor, het is niet koud. Er komt een stok in. Maar, als iemand nog ideeën heeft, graag!
Bericht Vrijdag 25 September 2009 9:49 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Ik ben heel erg benieuwd, kan me er ook slecht een voorstelling bij maken. Helemaal super dat Iago, Wheezy en Scuttle weer samen wonen Veertje

Ik hoop dat ik snel een tentje rijker ben. Als het goed is nemen ze ook hun eigen tentje mee. Ik ben heel erg benieuwd.

Super he dat ze weer met elkaar kunnen? Iago & Wheezy hebben lange tijd mot gehad. En heftige mot! Evil or Very Mad
Bericht Vrijdag 25 September 2009 9:50 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by ellenparrot

Haha, koud aan de pootjes....heb je wel gelijk in dan ja! Misschien is een verwarmingetje iets om het rvs warm te houden, maar dan niet te hoog zetten, want dan branden ze de pootjes weer!! Laughing

Sorry, dat moest echt even hoor! Ik had al gelezen van de stok, maar vond de reactie wel helemaal top met de koude pootjes. Zie het helemaal voor me!!

Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet uiteindelijk en of het werkt zoals je denkt. De materiaalkeuze is natuurlijk wel belangrijk voor het doel dat ze erin kunnen zitten. Ik ben benieuwd of het ook werkt van RVS wat toch minder knus en warm is dan een stoffen tentje. Soms denk ik dat het voor Gogo ook nog niet zo verkeerd kan werken, een iets om in weg te kunnen kruipen. Hij heeft zo'n andere prikkelverwerking dan de andere gaaitjes hier. Zo snel overprikkeld. Nu kan hij niet wegkruipen, maar als hij nu wel iets heeft....Hmmm
Bericht Vrijdag 25 September 2009 11:35 am
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hi hi hi, kwam ook gewoon direct hier in me op LOL. Houd ons op de hoogte!
Bericht Vrijdag 25 September 2009 10:46 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whahaha arme kippetjes! Ik krijg nu meer het idee van een braadpan dan van een tentje! Razz

Stof vind ik erg snel stoffig worden bij Zazu. Ik hoop dat het met rvs wat minder is. Hij is wel helemaal weg van rvs; Hij likt er telkens aan, heel grappig. Ik kan er trouwens altijd nog een lapje inhangen en dat telkens wassen. Als ik zijn tentje nu moet wassen is het een halve volksverhuizing.
Bericht Zaterdag 26 September 2009 8:21 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Pas wel op dat het niet vriest dan he?! Dalijk blijft zijn tongetje plakken aan z'n tentje... Laughing

Ik snap je probleem wel dat het tentje zo stoffig wordt. En het is vast een flinke tent, dus die was je niet heel makkelijk dan nee. Je kan inderdaad kijken hoe het werk zonder stofje. En als je er toch een stok in hangt, kun je ook ervoor kiezen om bijvoorbeeld wel te stofferen ( Laughing ), maar dan de onderkant bijvoorbeeld niet ivm poepjes.

Hier doen ze niks met de tentjes (tenminste, de pyrrhura's en bb'tjes niet). De pyrrhura's hebben ook een kattentunnel (grote voor kittens) waar ze wel doorheen rousen. Weekamp heeft ook een tunnel, maar ze gaat er alleen maar op zitten ipv ook erin. Misschien toch ook lekker zacht en warm aan haar pootjes?? Cool
Bericht Zaterdag 26 September 2009 5:34 pm
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Het is niet echt de bedoeling dat ze met de pootjes op de RVS zitten, maar dat er een stok in komt eigenlijk. Wink

ah, kijk!! ik had geen idee wát ik me erbij moest voorstellen. This makes a bit more sense LOL
Bericht Zaterdag 26 September 2009 9:18 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:35 am
  Berichten van afgelopen: