Slaapkistje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Manon79
Beginnende vlieger

Slaapkistje  Reageer met quote  

Een aantal weken geleden heb ik Nikkie geadopteerd.
Haar vorige baasje vertelde dat ze vanaf het begin in een kistje sliep. Al vanaf de kweker waar ze vandaan komt...

Ze slaapt dus niet in haar kooi, maar in een houten kistje (ong. 20cm x 25cm. x 15cm) op een zachte doek, met een aantal zuurstofgaatjes in.

Heeft iemand daar al eens van gehoord?
Krijg wel de indruk dat ze best op haar kistje gesteld is...
Bericht Woensdag 14 December 2011 4:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat voor gaaitje heb jij. is het een agaatje? die staan er om bekend dat ze graag ergens in weg kruipen om te slapen. zo heb je ook van die slaaphutjes waar ze graag in gaan zitten.
Bericht Donderdag 15 December 2011 8:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Is een agaatje.
In haar kooitje heeft ze een sleepy teepy. Daar gaat ze haar middagdutje altijd in doen.
Bericht Donderdag 15 December 2011 3:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Als ze eenmaal in haar kistje zit, en je komt in de buurt (als het dekseltje erop gaat) dan bij ze heel hard. Dus dan ziet ze het echt als haar territorium. lijkt me.
Maar eer ik haar zover heb om er in te gaan, zijn we wel een half uur verder... Dan wil ze niet echt... Beetje dubbel he...

Wil eigenlijk s proberen of ze s nachts niet ook in haar teepy wil slapen...
Bericht Donderdag 15 December 2011 3:22 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik zou het kistje gewoon er uit halen en dat tentje ter beschikking geven. en niet dwingen. ze gaat er vanzelf wel in als zij daar zin in heeft hoor.
Bericht Vrijdag 16 December 2011 8:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:35 am
  Berichten van afgelopen: