Snoepstok/ snoepstaaf als speeltje?!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
hilli
Vliegende acrobaat

Snoepstok/ snoepstaaf als speeltje?!  Reageer met quote  

bij ons krijgen de birdies af en toe een snoepstok maar ze zijn gewoon binnen 5 minuten al gesloopt Shocked hahaha en het snoepen ervan doen ze niet het is puur de sloop die hun het plezier geeft dat is echt bij allemaal zo is dat bij jullie ook zo???? of genieten hun wel van de snoepstok zoals het eigenlijk zou moeten??
Bericht Zaterdag 29 Augustus 2009 9:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: snoepstok  Reageer met quote  

Hmpf ja helaas dat is hier ook zo. Heel erg herkenbaar! Ze vinden ze helemaal niet lekker. Het is gewoon leuk sloopspul.

Ik koop ze ook niet meer. Mr. Green

PS Ik heb eventjes je titel veranderd. Wink
Bericht Zondag 30 Augustus 2009 8:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

kan het eigenlijk ook wel sloopstok noemen hahaha
Bericht Zondag 30 Augustus 2009 9:06 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Vroeger kocht ik ze ook wel eens, nu eigenlijk niet meer. Ze hebben sloopdingetjes genoeg en om ze enkel maar te slopen vind ik die stokken te duur eigenlijk.
Bericht Zondag 30 Augustus 2009 10:28 am
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb een grote denneappel gevuld met lekkers. Als ik weg ga krijgt hij die. Ik hang hem dan half in zijn voerbak. En zo eet hij ook weer het "sloopvoer" op. Ik berg hem weer op in een zakje en zo blijft deze gevulde koek weer een traktatie een volgende keer.

De denneappel gaat best lang mee als ik het vergelijk met die snoepstokjes. Die zijn zoals ook jullie ervaren in een mum van tijd gesloopt................en dat was het dan Confused , en een aanslag op mijn beurs.

Ik wissel dit af met speeltjes. Als ik langer wegga geef ik hem een nieuw speeltje en wissel dit af met de denneappel.
Bericht Zondag 30 Augustus 2009 11:42 am
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hier worden ze ook meer gesloopt dan gegeten. Oplossing: hang hem boven het voerbakje, als de stok dan helemaal leeggeknaagd is kan ze uit het bakje eten.
Bericht Zondag 30 Augustus 2009 7:05 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

die denne appel ken ik idd hebben ze hier ook wel eens gehad maar ik denk dat ze bij mij het stokje het mooiste vinden al haal ik die er zo snel mogelijk uit met splinters enzow het is zulk splinterig hout vind ik zelf Confused
Bericht Zondag 30 Augustus 2009 7:41 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

bij mij eten ze de denneappel zelf ook op Shocked

Lijkt me niet echt heel gezond aangezien dennetakken en naalden ook slecht zijn...

dus ze krijgen ze maar niet meer Sad
Bericht Maandag 31 Augustus 2009 11:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ook hier hetzelfde met Herman (de Bb) en de snoepstok. Dat is alleen maar slopen. Af entoe krijgt Jacko er 1. Aurora blieft het niet Shocked Jacko eet er wel echt van.

Sammie en Moos eten er ook van, en...... die doen ontzettend lang met zo'n stok Veertje
Bericht Woensdag 2 September 2009 11:08 am
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

nou, het is hier wisselend .. ik hang ze in ieder geval boven de voerbak..
en dennenappels die sloopt Chicky helemaal..
weet niet of dat zo goed is?
Bericht Maandag 14 September 2009 7:14 pm
PinoPino
Net uit het ei

Reageer met quote  

Pino (Meijertje) sloopt de snoepstok helemaal om alle zonnebloem pitten te eten..het afval kijkt hij niet meer naar om Smile
Bericht Dinsdag 15 September 2009 11:37 am
 Gebruikers profiel bekijken  
arienino
Eitje

Reageer met quote  

hallo mijn grijsje sloopt de speelboom ik had er 1 uit het bos gehaald maar hij eet hem stuk ,,wat kan ik doen Confused
Bericht Vrijdag 19 November 2010 12:09 pm
vanleo
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by arienino
hallo mijn grijsje sloopt de speelboom ik had er 1 uit het bos gehaald maar hij eet hem stuk ,,wat kan ik doen Confused

vervangen door een andere of een javaboom aanschaffen deze zijn hard en niet zo makelijk te slopen
Bericht Vrijdag 19 November 2010 8:27 pm
vanleo
Net uit het ei

Reageer met quote  

we hebben een snoepstok gevonden van een dikker formaat
de vorige hingen er nog geen uur en er was niets meer over
http://i117.photobucket.com/al.....CN1510.jpg

http://i117.photobucket.com/al.....CN1509.jpg

http://i117.photobucket.com/al.....CN1511.jpg

Hier hebben Lode en Bijou wat meer werk mee om deze te slopen
Bericht Vrijdag 19 November 2010 8:33 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

@Arienino.

Hier vervangen we redelijk vaak takken van de speelboom.
de basis is hier van uitgehard vlierbes. Niet kapot te krijgen en groeit hier in de wijk als onkruid.

Papegaaien zijn nou eenmaal slopers. Liever de speelboom dan mijn meubels hahahaaa

en wat betreft die snoepstaven. vroeger gaf ik ze aan Jojo, maar hij sloopte ze ook. waren wat mij betreft er te duur voor en ga f toen alleen nog maar wilgentakjes.

Heb ooit is geprobeerd de mais uit zijn voer de wellen en daarna te koken. Niet zacht te krijgen. Snapte toen ook gelijk waarom hij het niet at
Bericht Zaterdag 20 November 2010 10:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:35 am
  Berichten van afgelopen: