|
|
|
hidde0124
Kuikentje
| speelboom gemaakt door mij |
|
|
hallo,
ik ben nieuwe hier op het forum, maar dat kun je lezen bij 'jezelf voorstellen' ik heb vorige week zelf een klim/speelboom gemaakt voor mijn amzone, en wou jullie even foto`s laten zien. hier het resultaat.
http://i483.photobucket.com/al.....G_1791.jpg
ook had ik nog een vraag aan jullie, ik heb vele verhalen gehoort en gelezaen over papegaaien die waren gekortwiekt, maar die toch nog weg vlogen. nu weet ik nit meer wat ik moet doen. ik laat mijn vogelkortwieken bij lorre en co, een papegaaien zaak hier in de buurt, heeft iemand hier ervaring mee? en als hij is gekortwieket kan hij dat wel gewoon mee naar buiten. hoor graag van jullie.
groeten hiddde |
Zondag 2 Mei 2010 6:22 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Mooie klimboom hoor!!! Ik heb er even een link van gemaakt....
Als een vogel goed gewiekt is, hoor je veilig naar buiten te kunnen, maar er zijn altijd risico's, als je vogel schrikt kan hij van je arm springen, soms kan er plotseling een windvlaag zijn die je vogel een 'lift' geeft....een tuigje geeft extra zekerheid, lorreco staat goed bekend en ik mag aannemen dat zij je gaai goed kunnen wieken |
Zondag 2 Mei 2010 7:01 pm |
|
|
hidde0124
Kuikentje
oke, en ja lorre en co moet het vast wel kunnen. alleen ik haal er toch voor meer zekerheid een tuigje bij. maar zo`n tuig is toch niet zielig?
groetjes |
Zondag 2 Mei 2010 7:09 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Mooie klimboom
Een tuigje erbij is altijd safe. Wanneer je ze rustig een tuigje aan went is er niets zieligs aan hoor.
Bij lorre en co kunnen ze je dat ook uitleggen hoe je dat het beste aan kan wennen. |
Zondag 2 Mei 2010 7:59 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Aan een tuigje is niks zieligs. Probeer hem er wel geleidelijk aan aan te laten wennen. Verwacht niet dat hij het meteen accepteert.
Hier heb ik een bonte boer (Sterre) zitten die perfect vliegt terwijl hij gewiekt is. Die kan je dus niet los laten buiten, want dan is hij weg. |
Zondag 2 Mei 2010 9:22 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Wauw, wat heb je die boom knap gemaakt zeg
Zekerheid boven alles zou ik zeggen, je kan altijd even boven je bed een test doen of je gaaitje kan vliegen door je gaaitje een beetje omhoog te "gooien" maar blijf je ervan bewust dat inderdaad wind een risico-factor kan blijven voor het toch kunnen vliegen van enkele meters ook al ben je "zeker" op dat moment dat hij verder niet kan vliegen. |
Woensdag 5 Mei 2010 12:32 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:35 am
|
|
|
|
|
|