De advertentie van de Huisdiersuper

speelboom kopen of maken?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
smurfie
Fladderaar

speelboom kopen of maken?  Reageer met quote  

hey ik had nog geen speelboom voor mijn agaaitje dus heb ik er zelf een gemaakt het is geen geweldig ding maar tweety heefd tenminste wat te spelen nu is mijn vraag wat is beter zelf een maken of eentje kopen en als ik er een koop waar kan ik die halen dan en hoeveel kost een gemiddelde speelboom???

groetjes tweety en natas
Bericht Dinsdag 22 November 2005 10:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

Wij hebben onze speelboom ook zelf gemaakt en volgens mij doen de meesten hier dat wel. Waar kun je een kant en klare speelboom kopen? Bij de papegaaien speciaalzaak, maar schrik niet, ze kosten rond de 500 euro wil je een beetje boom hebben. Dus vandaar dat wij voor onze Stevie zelf een boom hebben gemaakt met takken van een prachtige hazelaar.

wendy
Bericht Dinsdag 22 November 2005 10:24 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wat leuk voor Tweety dat je een speelboom voor hem gemaakt hebt Smurfie. Geloof me agaatjes vinden het al gauw heel leuk hoor. Waar heb je de speelboom van gemaakt? Wilgen of hazelaartakken zijn heel goed (eerst even afspoelen met heet water is het beste, dit kun je onder de douche doen als de takken erg groot zijn). Je hangt er wat speeltjes aan (van sisaltouw, of henneptouw kun je al gauw iets leuks vlechten met kralen er doorheen of gewoon knopen). Zo hebben er een paar van de site hier van een dressboy een leuke speelboom gemaakt voor onze agaatjes en BB-tjes. Je kunt vaak voor rond de 10 à 15 euro bij zaken als Leen Bakker, Kwantum e.d. een dressboy kopen die je dan leuk kunt aankleden als speelboom.
Ons agaatje Gizmo is ook dol op wat wij zijn speelmandje noemen. Ik heb gewoon voor 2 euro in een bouwmarkt zo'n rieten mandje gekocht, een bezemsteel in vieren gezaagd, daar gaten ingeboord en in iedere hoek zo'n stok vastgemaakt en door de bovenste gaten touw gevlochten. Ik zet verder vaak verse takken in dat mandje, hang er speeltjes aan en Gizmo klautert en speelt wat af!
Op de diverse pagina's (zowel gebruikerspagina's als dagboekpagina's) kun je veel ideetjes opdoen voor dit soort speelbomen.
Fluffy Sue heeft net een geweldige pagina erbij geplaatst van haar dressboy die ze tot speelboom omgetoverd heeft voor haar agaatje Flitje.
Jamy heeft ook zo'n dagboekpagina en ikzelf ook.
Maar van een paar leuke takken maak je al iets heel moois hoor. Je agaatje is al heel blij met de afwisseling en het feit dat je iets te spelen voor hem maakt, succes !
Bericht Dinsdag 22 November 2005 10:33 am
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

Ja die dress-boys zijn echt heel leuk.

In de dagboekpagina ove onze Stevie vindt je ook foto's van onze speelboom

Wendy
Bericht Dinsdag 22 November 2005 10:39 am
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

hey bedankt voor jullie reactie zo 500 euro!!!! das me toch iets te duur!!voor mijn speelboom heb ik ook een bezemsteel gebruikt en in 4 hoeken van een houten kistje vast gemaakt verder heb ik touw gevlochten en dat van hoek naar hoek vast gemaakt ook heb ik nog een touw bij de dierenwinkel gekocht, ik heb een nestkastje (eigenlijk voor kanaries ) opgehangen aan een van de stokken
met touw en wc papier er in (dat vind tweety geweldig om zich te verstoppen tussen het wc papier )met een trapje (ook bij de dierenwinkel gekocht) kan hij in en uit het nestkastje op mijn pagina heb ik al wat foto's neergezet .een dressboy is idd een goed idee ik denk dat ik daar binnenkort maar even naar ga kijken bedankt
groetjes tweety en natas
Bericht Dinsdag 22 November 2005 10:43 am
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hele mooie boom hoor.
Zo kun je voor weinig geld nog eens afwisselen. En eens iets anders kopen voor je gaaitje.
Als je voor een paar honderd euro een boom koopt dan ga je er toch van uit dat hij een paar jaartjes mee gaat doen.
Bericht Dinsdag 22 November 2005 10:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

hey patricia heb net ff je speelboom bekeken erg mooi hoor!!! waar heb je al dat touw vandaan ook gewoon van de bouwmarkt??? want als ik dat alles bij de dierenwinkel moet halen ben ik nog duur uit. ik heb tweety nog niet zo heel erg lang dus zoveel speeltjes heb ik nog niet maar dat komt vanzelf ben al hard aan het sparen.kan je eigenlijk ook kattenballestjes etc. gebruiken???
greetzzz natas en tweety
Bericht Dinsdag 22 November 2005 10:52 am
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

touw kun je in alle maten en diktes kopen in de bouwmarkt.Katte balletjes kun je er in hangen.
Ik heb ook cocosnoot er in hangen. Eerst zelf even op eten en dan de helften er in hangen vinden ze helemaal geweldig.Als je er voorzichtig een gat in boord kun je ze ophangen. En eventueel een bel erin hangen. dit vind catoo geweldig.
Als je een beetje kunt makramee(ik weet niet hoe je dat schijft Embarassed ) knopen, dan kun je leuke trapladders knopen.scheeld al snel tientalle euro's tegenover de dierenwinkel.
Bericht Dinsdag 22 November 2005 11:17 am
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

hey tanx dat van die kokos nooten is ook een super idee zeg!!!!
bedankt ga het snel es uitproberen Very Happy
groetjes natas en tweety
Bericht Dinsdag 22 November 2005 12:43 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Lekker veel ideetjes om mee aan de slag te gaan zie ik.
Veel succes en vooral veel knutselplezier hoor Smurfie Wink

Oh ja...kattenballetjes kunnen wel hoor Smile
Bericht Dinsdag 22 November 2005 1:52 pm
Sander
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kattenballetjes kunnen heel goed! Jaimy is er helemaal gelukkig mee Wink
Bericht Woensdag 23 November 2005 10:27 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Klopt smurfie, ik heb het touw ook bij de bouwmarkt gekocht en kattenballetjes zijn heel leuk, ik heb er ook diverse ophangen voor Gizmo. ik heb je pagina net gezien en die speelboom van Tweety ziet er echt al heel erg leuk uit !
Bericht Woensdag 23 November 2005 4:37 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 23 November 2008 5:50 pm
  Berichten van afgelopen: