De advertentie van de Huisdiersuper

speelboom maken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: lekker rustig  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by haicobeersen

Vooral terror teun moet vaker wilgenbast eten... Wink
Ik ga me er dan ook sterk voor maken dat bij de volgende drive-inn ze wilg ipv vlierbessen takken hebben.

Hmmm dat is een goed idee Haico.. Smile Dan kan Iago tenminste ook blijven zitten en wordt 'ie niet van de boom gegooid door TERROR teun.. Laughing
Bericht Woensdag 7 September 2005 10:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Corrie, ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Vlg mij merk je erg snel of ze vergiftigd zijn of niet..
Ze reageren overal vrij heftig op, dus ook hierop?
Bericht Woensdag 7 September 2005 10:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pedro
Kuikentje

Reageer met quote  

nog even over die pruimen, zijn alleen de takken giftig of ook de pruimen???
Bericht Woensdag 7 September 2005 3:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
pedro
Kuikentje

Reageer met quote  

nog even over die pruimendinges , zijn alleen de takken giftig of ook de pruimen???
Bericht Woensdag 7 September 2005 3:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Twisted Evil Hier bericht van Terror Teun, ik ben volledig ontketend! Ik laat me door niets meer tegenhouden en klim de godganse dag van m'n bomen af en struin door de tuin en jaag mamma de stuipen op het lijf door me te verstoppen op het wasrek Twisted Evil
Heb haar iets horen mompelen over 'verdoven met wilgebast' ??? Weten jullie daar meer van?
Bericht Woensdag 7 September 2005 3:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
joke
Vlieger

Reageer met quote  

ik heb dat nog eens nagevraagd over die aspirine in de wilg maar is helemaal niet slecht voor een gaai , maar juist goed Very Happy daardoor worden ze minder gauw ziek en onder de bast zieten nog meer vitamines en sappen die goed zijn voor hun, dus zorgen hoef je niet te maken over wilg, maar dan wel de knotwilg en niet de treurwilg want die is inderdaad niet geschikt
Bericht Woensdag 7 September 2005 9:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Van de pruimen takken is de bast, blaadjes en de pit giftig. Idem geldt dit voor de appel.
Dus appel en pruim kan je gewoon geven. (zonder pit)
Bericht Woensdag 7 September 2005 9:35 pm
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Joke. Ik ben niet zo kenner met planten en bomen. Wat is het verschil tussen een treurwilg en een knotwilg.
Ik heb nu voor de derde keer een klimboom gemaakt van wilgentakken. Maar ik weet echt niet wat voor wilg het is.
Is treurwilg ook giftig ? Als ik deze klimboom moet afbreken dan geef ik de moed op.
Bericht Woensdag 7 September 2005 9:45 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

treurwilg is ERG giftig Corrie Sad
Maar, als de takken niet naar beneden hingen, dan is het geen treurwilg! Wink Voor de duidelijkheid de takken van een treurwilg hangen dus echt omlaag. Zoek anders even een plaatje, je herkent hem vast als je die geplukt hebt Wink
Bericht Woensdag 7 September 2005 9:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik heb een plaatje opgezocht. Zo zag de wilg die ik heb geplukt niet eruit. En verderop in de straat hebben ze een voliere met valkparkietjes en die geeft ze al jaren van deze bomen. Ik ga morgen wel nog even naar buiten kijken naar de wilgen. Voor alle zekerheid. Stom dat dit de dierenarts niet tegen mij heeft gezegd. De wilgen die bij ons staan langs de slootkant.
Bericht Woensdag 7 September 2005 9:58 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als ze al jaren aan valkparkieten gegeven worden is ie goed hoor Laughing
Bericht Woensdag 7 September 2005 10:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik heb ook even plaatjes opgezocht van de knotwilg. Op deze plaatjes staan allemaal mooie bomen. Maar deze die hier staan zijn heel erg vertakt van de onderkant. Dus hij lijkt er niet op.
Ik blijf op mijn hoede, dus ik ga in de straat bij ons verder navraag doen.
Bericht Woensdag 7 September 2005 10:07 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

een treurwilg is meestal vrij groot en hoog die hangen voornamelijk over de sloten heen en een knotwilg zijn korte dikke stompen met takken recht naar boven, die worden ook vaak geknot dus kort geknipt dan staat alleen de stomp er nog maar vandaar het woord knotwilg Very Happy
Bericht Woensdag 7 September 2005 10:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wilgen langs de slootlkant zijn bijna altijd knotwilgen, de vertakking vanaf de onderkant duidt alleen op slecht "knotten" Corrie....
Knotten is juist bedoelt om een mooie "kroon" bóvenop de boom te krijgen, knotwilgen in het wild hebben dat wel vaker niet.....
Net zoals Tommy al zei: als de takken maar NIET hingen (dus ook van onderaf omhoog groeien) en ze al jarenlang als parkietenklimboom dienen....dan zou ik me niet al te veel zorgen maken Wink
Bericht Woensdag 7 September 2005 10:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hahaha dat bedoelde ik dus ook joke
Bericht Woensdag 7 September 2005 10:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende