De advertentie van de Huisdiersuper

speelboom maken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marjet
Twisted Evil Hier bericht van Terror Teun, ik ben volledig ontketend! Ik laat me door niets meer tegenhouden en klim de godganse dag van m'n bomen af en struin door de tuin en jaag mamma de stuipen op het lijf door me te verstoppen op het wasrek Twisted Evil
Heb haar iets horen mompelen over 'verdoven met wilgebast' ??? Weten jullie daar meer van?

Hahaha Marjet, jij neemt Teun (dat TJE kunnen we er gerust aflaten vind je niet Razz ) vast vaker mee naar een gaaitjes dag.......

Enneuhhhh Teun(tje), dat van die wilgetaken was een grapje hoor...... er zitten héél veel powervitamientjes in...... krijg jij soms veel wilgetakjes van je mams????
Bericht Woensdag 7 September 2005 11:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik moet weer es wat takken gaan opsnorren voor mijn arme verwaarloosde TT (Terror Teuntje). Heb hier in de buurt dus geen wilgen maar takken van krentebomen -wél veel in de buurt- en berk kunnen ook. Van het voorjaar had ik -zelf ook helemaal blij van al het nieuwe groen- echt de héle huiskamer vol met takken, net een oerwoud Laughing .
Vooral in haar kooi vindt TT de takken dol -en daar moet ze in als er niemand thuis is- want buiten de kooi heeft ze veel te veel te doen. Laughing
Bericht Donderdag 8 September 2005 8:06 am
 Gebruikers profiel bekijken  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Euhhhh, wat zijn krentebomen???
Embarassed Question
Bericht Donderdag 8 September 2005 8:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
haicobeersen
Fladderaar

Reageer met quote  

http://www.tuincentrumklooster.....teboom.jpg

http://www.gardenclubsofmissou.....fruit2.jpg

Struikachtige plant met in het voorjaar witte bloemen.
De bestjes zijn paars/rood als ze rijp zijn, eetbaar, althans voor Merels, lijsters en Mensen.

Groetjes,

Haico
Bericht Donderdag 8 September 2005 9:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jamy_nl
Embarassed Question

Nou Jamy ik had/heb er ook nog nooit van gehoord Embarassed Wink
En de foto zegt me ook niet zoveel hahahaa Smile
Bericht Donderdag 8 September 2005 9:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
haicobeersen
Fladderaar

tja  Reageer met quote  

Ik ben wel een beetje plantengek en mijn vader komt van een kwekerij vandaar...
Volgens mij plant de gemeente ze ook regelmatig aan.
Dus.. ga naar de bibliotheek en haal een boek en ga opzoek !

Succes.
Bericht Donderdag 8 September 2005 9:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Wat geven jullie uitgebreide uitleg over de wilg. Heel erg bedankt hoor. Ik weet nu zeker dat het een knotwilg is. Mijn klimboom is al bijna helemaal kapot. Als ik om de paar dagen een paar takken snoeit is de wilg binnenkort helemaal kaal. Ik hoop dat de mensen in de straat de takken niet missen. Ik wordt momenteel het bosvrouwtje genoemd, omdat ik met hele bomen staat te slepen. Mijn hond helpt ook mee met het verslepen. Het is een goede hulp en hij heeft het nog naar z'n zin ook.
Dus ik, Dommel en de hond naar ons zin, nou het kan niet beter.
Bericht Donderdag 8 September 2005 10:03 am
haicobeersen
Fladderaar

slopen  Reageer met quote  

Hallo Allemaal,

Bestaan de kans niet dat je vogel, door het continue voorzien van knaag takken, ongewenst knaag gedrag gaat vertonen?
Je stimuleerd hem toch om te knagen... en maak je hem zo niet knaag verslaafd ?

Nog even en er blijft geen snavel meer over 1 Smile

Haico
Bericht Donderdag 8 September 2005 10:08 am
Tommy
Moderator
Moderator

Re: tja  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by haicobeersen
Ik ben wel een beetje plantengek en mijn vader komt van een kwekerij vandaar...
Volgens mij plant de gemeente ze ook regelmatig aan.
Dus.. ga naar de bibliotheek en haal een boek en ga opzoek !

Succes.

Nog handiger...type het in in een zoekmachine en zoek onder plaatjes Wink

Volgens mij worden ze niet knaagverslaafd hoor, want dat zijn ze al. Geef ik het te lang niet, dan vreten ze mn stoel wel op Laughing Want knagen zullen ze Twisted Evil Wink

Ennuhhh bosvrouwtje Corrie...je bespaart de gemeente juist lekker veel snoeiwerk, misschien kun je ze een rekening sturen? Laughing
Bericht Donderdag 8 September 2005 10:22 am
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Misschien moet ik dat ook doen. Wat voor uurloon zal ik berekenen ? hihi Laughing
Bericht Donderdag 8 September 2005 10:51 am
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jamy_nl
Embarassed Question

Worden vrij vroeg in het voorjaar ook roestkleurig en mooi rood van blad, leuke boompjes/struikjes. Besjes worden heel donker als de vogels ze tenminste lang genoeg laten zitten en zijn wat flauw van smaak.

Zeg Haico, je wordt wel een echte gaaienpsycholoog hè, met je knaaggedrag stimuleren Very Happy Had er zelfs nog nooit bij stilgestaan!
Mijn TT is allang aan de stoelen begonnen, we hebben stoelen met rieten zittingen bij de eettafel staan. Sad Begint er toch wel erg geplukt uit te zien. Confused
Bericht Donderdag 8 September 2005 7:46 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hihi moest erg lachen om jullie "snoei"verhalen. Herken er veel in!
Ik woon zelf aan een berm met allemaal mooie wilgen, helaas wel aan de straatkant. Sloop er regelmatig op uit om hier en daar een takje te snaaien (want inderdaad voor zo'n klein agaatje, gaat Mo'tje er erg snel doorheen. Maar zie regelmatig de automobilisten hun nek helemaal verdraaien om dat rare mens die de bomen van de gemeente aan het slopen is Confused Mo vindt ze eigenlijk alleen maar interessant met blaadjes eraan, hij heeft er vooral veel lol in die blaadjes in razend tempo eraf te halen, herkent iemand dit?
Ik ging vorige week weer op strooptocht en zag tot m'n stomme verbazing dat de gemeente de nieuwe aanwas helemaal gesnoeid heeft! Dit zijn erg grote wilgen en ik kan er nu niet meer bij Evil or Very Mad (zou iemand de gemeente getipt hebben???)
Wilde de kinderen er nu op uit sturen maar die weigeren ! (moeilijke leeftijd, vinden zichzelf erg gauw voor gek staan enzo...)
Ben dus naarstig op zoek naar wilgen met bereikbare takken!

Mo'tje knaagt wel erg graag aan jonge bamboescheuten (erg oude, erg grote bamboestruik in de tuin) kweet dat bamboe goed is voor pandabeertjes maar weet iemand of het kwaad kan voor agaatjes?
Bericht Donderdag 8 September 2005 7:59 pm
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik weet het ook niet van de bamboe. We kunnen weer even navraag doen.
En van die blaadjes, ja dat ken ik helemaal. Dommel scheurt ook als een speer die blaadjes eraf. Dan begint hij aan de bast en daarna gaat de hele tak eraan.
Ik heb nu mini rieten mandjes aan de klimboom hangen. Daar doe ik stukjes fruit in. Eerst gaat hij het fruit eten of eruit gooien en daarna gaat het mandje eraan. Het duurt best wel lang tot het mandje kapot is.
En ijstokjes is ook een leuk idee. Je boort overal een gaaitje in en hang ze in een bosje aan sisaldraad. Daar kan hij ook heerlijk aan slopen.
Mandje en ijsstokjes zijn in de hobbywinkel te koop.
Bericht Donderdag 8 September 2005 8:16 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Patricia
Ik woon zelf aan een berm met allemaal mooie wilgen, helaas wel aan de straatkant. Sloop er regelmatig op uit om hier en daar een takje te snaaien (want inderdaad voor zo'n klein agaatje, gaat Mo'tje er erg snel doorheen. Maar zie regelmatig de automobilisten hun nek helemaal verdraaien om dat rare mens die de bomen van de gemeente aan het slopen is Confused Mo vindt ze eigenlijk alleen maar interessant met blaadjes eraan, hij heeft er vooral veel lol in die blaadjes in razend tempo eraf te halen, herkent iemand dit?

Zeker weten herken ik dit, ga ook altijd als een dief in de nacht weer naar huis met m'n oogst Twisted Evil En TT is eigenlijk wel klaar met al die kostelijk veroverde takken zodra ze kaal zijn Rolling Eyes

Ik ging vorige week weer op strooptocht en zag tot m'n stomme verbazing dat de gemeente de nieuwe aanwas helemaal gesnoeid heeft! Dit zijn erg grote wilgen en ik kan er nu niet meer bij Evil or Very Mad (zou iemand de gemeente getipt hebben???)
Wilde de kinderen er nu op uit sturen maar die weigeren ! (moeilijke leeftijd, vinden zichzelf erg gauw voor gek staan enzo...)

Mo'tje knaagt wel erg graag aan jonge bamboescheuten (erg oude, erg grote bamboestruik in de tuin) kweet dat bamboe goed is voor pandabeertjes maar weet iemand of het kwaad kan voor agaatjes?
Bericht Donderdag 8 September 2005 8:17 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Patricia

Zeker weten herken ik dit, ga ook altijd als een dief in de nacht weer naar huis met m'n oogst Twisted Evil En TT is eigenlijk wel klaar met al die kostelijk veroverde takken zodra ze kaal zijn Rolling Eyes
(Waarom kan ik niet -zoals sommigen van jullie dat wél kunnen- met een ander kleurtje commentaar geven op/in een citaat? Sad )
Bericht Donderdag 8 September 2005 8:19 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 23 November 2008 4:13 pm
  Berichten van afgelopen: