De advertentie van de Huisdiersuper

speelboom maken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hahaha precies! ik denk ook wel eens van Nou zeg doe ik daar nou al die moeite voor? Takken kaal en hup Gizmo op zoek naar ander plezier! wat dat betreft kan hij Terror Teun (gewéldige naam trouwens Razz ) een pootje geven!
Maar hij heeft dan ondertussen wel al heel veel lol gehad, dus tja dan ga ik maar weer blaadjes vegen.

Weet iemand hoe het zit met lijsterbes? de takken is Gizmo niet echt in geïnteresseerd, de besjes wil hij wel eens een beetje aan peuzelen. De merels eten die besjes dus het kan niet echt kwaad denk ik?

Vanavond nog met verbazing naar ons Mo'tje gekeken die ineens wel héél fanatiek aanviel op zo'n stoffen zak gevuld met kersepitten (die je warm moet maken in de magnetron voor spierblessures). Zat er naar hartelust op te knagen en werd zelfs beetje boos toen ik probeerde die zak weg te halen (net nieuw gekocht voor zoon met nekblessure, vond het toch een beetje zonde en het zag er na 3 min al naar uit dat e.e.a. niet agaatjesbestendig was!)
Maar ja zul je net zien, naar kersen kijk hij niet om, zal ze volgende keer wel in een stoffen zak doen dan maar zeker?

Hij heeft vanmiddag ook nog een pakje met Sultana's uit een schooltas gevist en daar is ie toch ook een half uurtje mee zoet geweest, maar toen was het pakje dan ook helemaal aan flarden en had Gizmo toch ook aardig wat van die sultana naar binnen gewerkt.
En ik een hele dag maar verantwoordelijke voeding aanbieden Confused
Bericht Vrijdag 9 September 2005 8:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sommigen geven lijsterbes in kleine hoeveelheden, maar ik niet.
De pitjes zijn namelijk vrij giftig zodra een vogel die kraakt Sad
Er zijn gaaitjes aan doodgegaan en hier krijgen ze het dus echt niet. Wink

Terror Teun ... Laughing past mooi bij onze Terror Tommy. Wij noemen hem altijd zo omdat hij zo vreselijk woest kon reageren op Merlijn, Chico, Pepper en Flint.
Mogen wel oppassen met deze nieuwe terroristen Rolling Eyes Zou er een organisatie achter zitten? Confused
Bericht Vrijdag 9 September 2005 9:13 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

EEEEK dat wist ik niet van de lijsterbespitjes, gelukkig heeft Gizmo tot nu toe alleen maar een beetje met zo'n besje gespeeld maar dat is vanaf nu dus ook afgelopen!
Bericht Maandag 12 September 2005 9:17 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Uhm zo bang hoef je ook weer niet voor te zijn heb ik gehoord hoor Patricia Wink Ik ben dat wel Rolling Eyes , maar er zouden vrijbveel pitjes opgegeten moeten worden geloof ik voor t schadelijk was. Maar ja, ik las een verhaal van een kweker die zijn papegaaien veel lijsterbes gaf en ze gingen dood Shocked Nou, voor mij is dat dan reden helemaal geen lijsterbes te geven...snap je?
Bericht Maandag 12 September 2005 10:21 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

het klopt van die lijsterbes, gewone vogels eten ze ook met pit en al op maar die poepen de pitten weer heel uit en omdat gaaien knagers zijn die bijten de pitten stuk en dan komt er blauwzuur vrij en dat is echt niet goed voor papegaaien, het besje zelf kan geen kwaad.
Bericht Maandag 12 September 2005 10:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Marco
Eitje

Reageer met quote  

Wie kan mij vertellen of takken van een hulstboom giftig zijn.
Bericht Maandag 7 November 2005 2:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De takken van de hulst zijn op zich niet giftig, maar de blaadjes en bessen wel. Ik had het er toevallig laatst met iemand over...ik dacht dat ie giftig was, maar zij geeft hem als dode tak, zonder blad en bes en dat kan dan dus weer wel Wink
Bericht Maandag 7 November 2005 2:39 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Kijk es aan, da's dan weer mooi om te weten, ik dacht ook dat ze giftig zijn. Maar heb wél een hulst in de tuin -die dringend gesnoeid moet worden Mad
Bericht Maandag 7 November 2005 6:29 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Wat grappig Tommy. Dat had ik dus niet geweten.. Geldt dat trouwens ook voor vogels? Waar heeft ze die info vandaan? Smile
Bericht Dinsdag 8 November 2005 10:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, nou zij geeft die tak dus al en ik ben gaan zoeken, maar vind echt alleen iets over giftige bladeren en bessen.

En toch...ik zat juist te denken he? Ik zou hem zelf toch niet geven Confused Er zijn zoveel andere takken die kunnen, ik weet niet...stel dat je tak nou net niet oud genoeg is en er toch giftige stoffen in zitten? Ik lees daar niks over, maar ...nou ja...ik weet niet Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 8 November 2005 11:04 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Wat gek, dat had ik toch echt niet geweten!
Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen. Maar het is misschien wel iets wat je in je achterhoofd kan houden, mocht er een keertje een gaai in zo'n boom belanden!
Bericht Dinsdag 8 November 2005 11:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik heb eigenlijk ook altijd gehoord dat een hulst giftig is (inderdaad, in ieder geval de bessen!) Dit voorjaar net een grote hulst verwijderd uit de tuin, er staat er nu nog 1 maar ik neem ook liever het zekere voor het onzekere net zoals Tommy en Fluffy. Ik haal rond kerst vaak wel takjes en blaadjes eraf voor versiering hier en daar in huis maar ik heb wel goed opgelet dat Gizmo er niet aan kwam, je weet maar nooit.
Bericht Dinsdag 8 November 2005 4:31 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Helemaal met Tommy (én Patricia) eens.... er zijn zóveel alternatieven en als je het niet zeker weet, waarom dan het risico lopen Confused
Bericht Dinsdag 8 November 2005 10:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Jullie hebben gelijk, zal het ook niet doen Wink
Bericht Dinsdag 8 November 2005 10:54 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5