Takken van onbespoten fruitbomen, waar te koop?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahaha, Stephen. Nu ben ik helemaal mee met wat je bedoelde. Ja, ik denk inderdaad niet dat Sue die tijd heeft om zolang te wachten nog om ermee te beginnen. Of ze moet die van op mijn werk komen pikken maar euh, daar zou ik dan weer niet helemaal gelukkig mee zijn natuurlijk. Ik snoei die ook regelmatig een beetje bij, niet te opvallend natuurlijk maar nu en dan een tak valt nooit op. Laughing Laughing
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 7:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Vlieger

Reageer met quote  

ja en zeker bij krulwilgen valt dat niet op want die hebben zo honderden takken
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 11:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stephen
kan je geen tropisch hardhout kopen ofzo? of wil je echte takken om een boom na te bootsen? dan kan je mischien overwegen om een java kofieboom te kopen (wel duur maar goedkoper op het einde)
hier heb je een koffieboom die goedkoper is dan andere 165 euro in de plaats van 200 bij lorre en co
maar ja blijft duur vind ik maar hard genoeg om iago tegen te houden denk ik
http://www.cso-hoca.nl/N_frame.....o-hoca.nl/

Dat vind ik inderdaad een beetje duur voor buiten. Laughing Ze hebben ook een specifieke vorm: Ik wil graag alleen maar takken. De javabomen zijn vrij hoog. Sad Misschien is het wel een idee om losse takken te kopen van Javahout en die te bevestigen aan iets van een pvc frame? (Zei de 'technicus')
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 11:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Hans en ik gaan nog wel eens op stroperstocht Embarassed Embarassed Embarassed Aan de rand van een natuurgebied, snoeien we dan wat takken. Niet te veel natuurlijk en ik weet het, als iedereen het zou doen zou je geen boom meer overhouden. Maar niet iedereen doet het.

Ohhh dat durf ik niet meer zo best. Embarassed Ook vanwege de spinnen. Laughing
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 11:07 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben blij te horen dat ik niet de enige ben met die grote fobie. Rolling Eyes
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 11:11 am
stephen
Vlieger

Reageer met quote  

och die kleine spinnekes toch niet er is er maar een waar ik niet tegen kan en dat is deze
http://images.google.be/imgres.....l%26sa%3DN
en daarvan kunt ge nu echt schrik hebben Laughing
en ja voor buiten is een koffieboom te duur maar mischien ergens een jonge biolgisch appelboompje kopen? zo ene van 2 meter hoog en dan een stuk stam afdoen. zoiets kan je al hebben voor 10 euro
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 11:16 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by swanny
Ik heb sinds kort een perenboom in de tuin. Je wilt niet weten waar ik dat ding allemaal tegen moet spuiten, dat wist ik dus ook niet, schimmel, roest, dauw, schurft en er zal nog wel meer zijn. Ik zou dus wel heel voorzichtig zijn met fruitbomen hout. kun je geen beuketak ergens "snoeien". die wordt niet gespoten en is hard

WARGH! Dat klinkt behoorlijk chemisch. Is een perenboom echt zo gevoelig? Is dit ook zo bij andere fruitbomen?
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 11:17 am
stephen
Vlieger

Reageer met quote  

ook bij kersen en krieken maar die mag je niet geven en ik geloof ook dat je een pruimenbom eens goed bespuit. stevige vruchten zoals appels enzo heb je wel vaak biologisch
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 11:22 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by swanny
Ik heb sinds kort een perenboom in de tuin. Je wilt niet weten waar ik dat ding allemaal tegen moet spuiten, dat wist ik dus ook niet, schimmel, roest, dauw, schurft en er zal nog wel meer zijn. Ik zou dus wel heel voorzichtig zijn met fruitbomen hout. kun je geen beuketak ergens "snoeien". die wordt niet gespoten en is hard

WARGH! Dat klinkt behoorlijk chemisch. Is een perenboom echt zo gevoelig? Is dit ook zo bij andere fruitbomen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een perenboom heb staan, nu een jaar of 3, nog een jonge hoor maar heb hem eerlijk gezegd nog met niks gespoten en heb er eerlijk gezegd ook niks opzitten van schimmel of zo of doet de plaats er ook iets toe?
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 11:41 am
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik heb een grote gekocht dit jaar en een kleintje. ik heb al een beetje roest op de blaadjes en ik heb hem bespoten aan het begin van het jaar. ik heb geen zin om steeds te spuiten, zeker als er peertjes aanhangen. Alhoewel peertjes (3 stuks) Laughing Laughing Laughing
Maar die 3 bewaak ik met mijn leven Laughing Laughing Laughing
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 1:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahahaha, dit jaar hingen er megaveel aan dus ik al lekkerbekken voor als ze rijp zouden worden natuurlijk. Het zijn van die conferenceperen, vind ik superlekker. Jajaja, vergeet het maar, nog net zoals bij jou Swanny, 3 overblijvers en dat door een hagelbui toen ze nog te klein waren Evil or Very Mad . Ik zal dus heel gierig moeten zijn in het eten van mijn peertjes. Confused Ik moet eerlijk zeggen dat de blaadjes er goed uitzien net zoals de takken, al zal ik hier maar niet teveel over lopen hoogdoen of ik heb het misschien straks zitten Laughing Laughing
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 1:52 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stephen
stevige vruchten zoals appels enzo heb je wel vaak biologisch

Dan wordt het dus appelhout? Smile
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 3:54 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Wow Sarah, hingen er bij jou zoveel aan? Wat een mazzel! Ik kan me trouwens voorstellen dat Swanny de drie peren met z'n leven bewaakt. Laughing
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 3:55 pm
stephen
Vlieger

Reageer met quote  

dat is dan eigenlijk ook zoeken want je vind er niet zo snel ene, ik heb eens rondgekeken en op mp zijn er in totaal geen 10 bomen die verkocht worden
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 4:00 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmpf, wat jammer zeg. Misschien worden het anders toch de javabomen. Of lianen. Zijn die stevig?
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 4:45 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 8 September 2008 1:31 pm
  Berichten van afgelopen: