|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Takken van onbespoten fruitbomen, waar te koop? |
|
|
Weet iemand misschien waar ik takken van onbespoten fruitbomen kan kopen? Zoals appel/peren etc? Dit hout is vaak wat harder dan wilg. Aangezien Iago met een sneltreinvaart door de dragende wilgentakken (v/d klimboom) gaat wil ik graag iets harder hout gebruiken.  |
Dinsdag 24 Juni 2008 10:11 am |
|
|
Laura B
Moderator

pfff dat is een lastige vraag...Zijn er in jouw omgeving geen biologische fruitboeren? Misschien kun je daar takken vragen als ze gaan snoeien? |
Dinsdag 24 Juni 2008 12:06 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Volgens mij niet.. Ik heb me rot gezocht. Ik zou eerst takken krijgen van iemand die zich bedacht.  |
Dinsdag 24 Juni 2008 12:07 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

een vriendin van me haalt wel eens bio fruit bij n boer in de kop van noord-holland...kan eens vragen of die ook appels en peren (misschien takken ) heeft? |
Dinsdag 24 Juni 2008 12:23 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Als je dat zou willen doen, héél graag! Ik zou echt graag wat stevigere dragende takken willen hebben want dit wordt af en toe wel erg gevaarlijk.
Knaagt Cleo ook zo belachelijk snel? |
Dinsdag 24 Juni 2008 1:21 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Cleo's knaagwoede wordt vooral gestild door haar houten kistje en haar pinata. Door wilg is ze zo heen, dat droge hout is taaier en vindt ze dus ook leuker, vandaar dat ze nu ook de zitstokken (bezemsteel) is begonnen..ze doet maar, zo'n stok hebben we altijd staan, we zagen wel weer nieuwe stukken. Zal snel eens een foto van haar kistje maken |
Dinsdag 24 Juni 2008 1:35 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik wou dat ik je zelf kon helpen Sue, heb een perenboom staan maar die is nog te jong en een appelboom ja, hoe moet ik het zeggen. Heb vorig jaar 2 appelpitjes geplant en die zijn nu echt supergoed aan het groeien maar van een boom kan je nog niet echt spreken. Het is nog mini mini. .
Het is natuurlijk niet makkelijk te vinden omdat er heel erg veel gespoten wordt.  |
Dinsdag 24 Juni 2008 2:10 pm |
|
|
stephen
Vlieger
kan je geen tropisch hardhout kopen ofzo? of wil je echte takken om een boom na te bootsen? dan kan je mischien overwegen om een java kofieboom te kopen (wel duur maar goedkoper op het einde)
hier heb je een koffieboom die goedkoper is dan andere 165 euro in de plaats van 200 bij lorre en co
maar ja blijft duur vind ik maar hard genoeg om iago tegen te houden denk ik
http://www.cso-hoca.nl/N_frame.....o-hoca.nl/ |
Dinsdag 24 Juni 2008 6:16 pm |
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Ik heb sinds kort een perenboom in de tuin. Je wilt niet weten waar ik dat ding allemaal tegen moet spuiten, dat wist ik dus ook niet, schimmel, roest, dauw, schurft en er zal nog wel meer zijn. Ik zou dus wel heel voorzichtig zijn met fruitbomen hout. kun je geen beuketak ergens "snoeien". die wordt niet gespoten en is hard |
Dinsdag 24 Juni 2008 6:58 pm |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Hans en ik gaan nog wel eens op stroperstocht Aan de rand van een natuurgebied, snoeien we dan wat takken. Niet te veel natuurlijk en ik weet het, als iedereen het zou doen zou je geen boom meer overhouden. Maar niet iedereen doet het. |
Dinsdag 24 Juni 2008 7:16 pm |
|
|
stephen
Vlieger
esjo dat zal nogal eens een adrenalinestoot geven zeker zo takken gaan snoeien? ik heb toen ik jefke gekocht heb meteen een krulwilg geplant en daar doe ik afentoe een takje af maar ik snoei hem vooral bij zodat hij als hij groot is en sterk een mooie klimboom gaat worden maar dat zal wel iets te lang duren zeker |
Dinsdag 24 Juni 2008 9:35 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Krulwilgen groeien vrij snel hoor.  |
Dinsdag 24 Juni 2008 9:38 pm |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Ik heb inmiddels ook een wilg in de tuin staan, maar die geeft nog geen mooie houten zitstokken Wel lekkere groene stengels met blaadjes. Ik knip er nog maar niet teveel af anders krijg ik nog zitstokken aan die boom
Ja, het is wel spannend inderdaad. Ach, een beetje adrenaline is zo af en toe wel goed voor het lichaam En het is voor het goede doel
Wilg groeit anders best snel hoor Stephen. Hoe groot is ie nu?
Ik zie net dat Sarah dat ook al schrijft, over dat groeien  |
Dinsdag 24 Juni 2008 9:39 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Haha, ja van die krulwilg weet ik dat maar van de andere wilgen weet ik het eigenlijk niet. Op het werk staat ook een krulwilg en die kan ik ook aanvallen als ik daar zin in heb.  |
Dinsdag 24 Juni 2008 9:48 pm |
|
|
stephen
Vlieger
ne goeie kop groter dan ik en aangezien ik 1.75 ben ongeveer 2 meter. hij groeit rap maar ik bedoelde dat sue wel niet zoveel tijd zou hebben eer ze een grote krulwilg heeft geplant eer dat ze een nieuwe klimboom heeft.
ikzelf snoei hem om de zoveel tijd bij zodat de takken naar de goeie richting groeien en als de takken groot en dik genoeg zijn dan zaag ik hem voorzichtig om, zet ik zijn stam in een emmer met cement en zet hem in een grote (sierlijke voor mijn moeder) schaal zodat hij der nog mooi uitziet ook zodat hij ongeveer op deze trekt
http://www.cso-hoca.nl/N_frame....._21-1.html
(de eerste foto) zo ben ik hem dus aan het snoeien en de takken die de goeie richting uitgroeien laat ik staan en die de verkeerde richting opgroeien knip ik af |
Dinsdag 24 Juni 2008 10:31 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 30 Augustus 2008 2:06 pm
|
|
|
|
|