|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ja jij hebt het geluk dat je walnoten 'uit eigen tuin' hebt. (Die Zazu erg lekker vond!)
Ben benieuwd of ze er weer aandacht voor heeft. |
Zondag 25 Mei 2008 9:33 am |
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb weer een nieuwe voorraad gekregen van mn oom en tante, super hoor!! Als je in de buurt bent kom je maar een zak halen voor Zaaz en de andere kippies!!  |
Zondag 25 Mei 2008 3:38 pm |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Joe moest vandaag niets van zijn macadamia hebben. Normaal komt hij aanrennen als je "Joey nootje" zegt, maar hij had echt zoiets van "whatever". Wij meteen checken of hij gewoon zijn macadamia niet wilde of dat hij misschien geen honger had, maar "Joey snoepje" en "Joey lekker" gingen er prima in (snoepje is mangoblokje, lekker is walnoot). Dus ik ga de contents van de Tiki ook vervangen door een walnoot denk ik zo. |
Zondag 25 Mei 2008 4:26 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha heb je overal namen aan gegeven? Wat leuk zeg! Hij begrijpt het dus echt? |
Maandag 26 Mei 2008 8:34 am |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Ik weet niet of hij het verschil al kent, volgens mij is het nu nog de toon waarop het gezegd wordt dat hij weet dat hij iets lekkers krijgt. Maar we hopen stiekem dat hij dan later zelf zal kunnen zeggen waar hij zin in heeft, dat hij het verschil tussen nootje en snoepje kent, zeg maar. Dat zou namelijk supertof zijn, als meneer zin heeft in een walnoot dat hij dan gewoon om lekker vraagt, of als hij zin heeft in een mangoblokje, dat hij dan om een snoepje vraagt.  |
Maandag 26 Mei 2008 8:45 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik denk dat je dat best kan leren hoor. En ik denk ook best dat ze het doorhebben.
Pas maar op, dadelijk bepaalt hij wat er gegeten wordt.  |
Maandag 26 Mei 2008 8:51 am |
|
|
|
|
Jolanda
Beginnende vlieger
Peppie en kokkie weten de tiki elke keer weer leeg te peuzelen zonder ook maar de tralies kapot te maken. Wat ik er ook in doe hij is elke keer leeg (zelfs grotere dingen). Ze doen het nooit als ik het zie , dus geen idee hoe ze het voor elkaar krijgen.
Ik heb ook zo'n doorzichtig bakje waar ze aan de boven en onderkant hun eten kunnen pakken (wat een voudiger dan de tiki) daarbij doe ik dan wat grotere dingen zodat ze toch moten doen, dan werken ze samen door de te grote dingen samen naar de bovenste (grotere ) opening te werken
Dan heb ik nog Gijsje. Die is stukken minder slim, of misschienn wel maar dan gewoon lui
De tiki deed hij niks mee, dus heb heb ik hem ook dat makkelijkere ding geven met klein gemaakte nootjes erin en zelfs dan schud hij maar wat en als er puur bij toeval iets uitvalt heeft hij geluk.
Misschien moet gijsje eens in de leer bij peppie en kokkie..  |
Maandag 9 Juni 2008 1:39 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hoi Jolanda, ook ons grijsje krijgt het klaar om de tiki leeg te halen zonder de stokjes stuk te doen. Ik denk dat dat ergens in mijn dagboek zichtbaar is hoe hij met zijn snavel ertussen gaat en dan met zijn tong druk in de weer is.
De stokjes doet hij stuk als er niks meer in zijn tiki zit en dan om zich bezig te houden.  |
Maandag 9 Juni 2008 1:50 pm |
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
Ik zag de tiki/take out en ik dacht: die moet ik hebben voor Gogo (amazone). Dat zal hij leuk vinden, want houtjes kapot bijten is helemaal zijn ding.
Gisteren in zijn villa gehangen. Na vijf minuten "rommelen" hoorde ik wat vallen en toen ik keek, lag dat onderplaatje eruit met nog wat stokjes. Ik heb weet in elkaar zetten (zonder dat hij natuurlijk ziet hoe ik dat doe) en weer terug gehangen. Waarschijnlijk was door zijn gerommel het onderklepje gevallen. Nu duurde het langer, maar na een half uur had meneertje uitgevonden hoe hij de onderkant eruit kan krijgen en dat gaat dan veel sneller en makkelijker dan al die houtjes doorbijten...
De tiki takeoute is dus niet alleen voor papegaaien een denkspelletje, maar ook voor de baasjes, want nu moet ik maar gaan bedenken hoe ik het kan oplossen dat mijn slimme meneertje dat niet meer kan en hij wel met de houtjes aan de gang moet... |
Woensdag 11 Juni 2008 7:02 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Whahahahaha, wat heb jij een slimmerd thuis. Hahahaha, dat is goed gezien, vallen de stokjes er allemaal gelijk uit. Knap gevonden. Jaja, de gaaitjes zorgen er wel voor dat de baasjes zich ook niet vervelen.  |
Woensdag 11 Juni 2008 9:05 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat grappig dat ze samenwerken, Jolanda. Met z'n tweetjes kan je altijd meer. Ook zonder de tralies te breken zijn ze eventjes bezig hoor, ze moeten er toch meer voor werken.  |
Vrijdag 13 Juni 2008 10:06 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Egwene: Ik zit me hier rot te lachen! Wat ontzettend slim van Gogo! Kan je de onderkant niet anders vastzetten? |
Vrijdag 13 Juni 2008 10:08 am |
|
|
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
Ja, het is een echte slimmerd. Ik ga inderdaad bekijken of ik het anders vast kan maken. Het effect is anders weg... luie vogel is het ook!  |
Zondag 15 Juni 2008 6:38 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Luie vogel? Ik noem het eerder slim! Jij moet nu ook je hersenen gebruiken om hem tegen te werken.  |
Zondag 15 Juni 2008 11:16 am |
|
|
Jolanda
Beginnende vlieger
Ik vind het ook superslim. Gijsje is wat dat betreft stukken minder bijdehand ...die denkt dat ze erbij kan door zelf onderstreboven te gaan hangen en is dan boos omdat ze er ook ondersteboven niet zomaar bij kan  |
Zondag 15 Juni 2008 3:25 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 5 September 2008 5:16 pm
|
|
|
|
|