De advertentie van de Huisdiersuper

Tips voor een goede kaketoe kooi?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ahhh gelukkig, dat scheelt alweer! Very Happy Aluminium oxideert wel, is die oxidatie niet schadelijk? (Eventjes een vraagje tussendoor.. Ik heb ook speeltjes met aluminium)

't Is wel een gave grote kooi! Very Happy
Is het geen optie om de kooi iets lager te houden? (Vlg Hooi moet de kooi lager zijn dan borsthoogte) Of speelt dat niet zo bij 'm?
Bericht Vrijdag 6 Oktober 2006 10:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Alu opzichzelf is absoluut niet toxisch en kan in die zin geen kwaad. Omdat kaketoes echter zo sterk zijn loop je het risico dat ze de tralies/gaas kapot gaan maken. En qua toxine loop je dus geen risico, maar alu schaafsel is wel ontzettend scherp! Dus ook niet bepaald goed om binnen te krijgen, of de pootjes/oogjes/etc aan te beschadigen. Met kleindere/minder sterke vogels heb je dit probleem niet zo, maar kaketoes staan er nu eenmaal om bekend dat ze het leuk vinden om alles binnen bereik te slopen ( tja, zo kwamen we in de eerstre instantie bij dit topic aan Rolling Eyes )

Betreft de kooihoogte. Ik weet dat Hooijmeijer en vele anderen dat inderdaad zeggen, en nu ik weer bij Hooijmeijer ben geweest let ik er weer wat meer op, maar de waarheid is dat die van mij eigenlijk gewoon heel erg makkelijk is zolang je maar consequent bent in aandacht geven/negeren.

Ik heb hem al 7 jaar, vanaf 8 weken oud, en sinds dat hij groot genoeg was heeft hij eigenlijk altijd al bovenop de kooi gezeten ( ruim boven ons hoofd) en veel in een ring aan het plafond gehangen. En hij luistert perfect.. Stapt (nagenoeg) altijd op, schooit niet, bijt niet en is eigenlijk gewoon heel erg lief een aanhankelijk. Dus hoewel ik vind dat het in principe waar is dat je de vogel beter niet boven borstniveau kunt doen, denk ik dat het ook een beetje van de vogel en de gezinssituatie afhangt.
Bericht Zaterdag 7 Oktober 2006 6:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marlies R

Betreft de kooihoogte. Ik weet dat Hooijmeijer en vele anderen dat inderdaad zeggen, en nu ik weer bij Hooijmeijer ben geweest let ik er weer wat meer op, maar de waarheid is dat die van mij eigenlijk gewoon heel erg makkelijk is zolang je maar consequent bent in aandacht geven/negeren.

Ik heb hem al 7 jaar, vanaf 8 weken oud, en sinds dat hij groot genoeg was heeft hij eigenlijk altijd al bovenop de kooi gezeten ( ruim boven ons hoofd) en veel in een ring aan het plafond gehangen. En hij luistert perfect.. Stapt (nagenoeg) altijd op, schooit niet, bijt niet en is eigenlijk gewoon heel erg lief een aanhankelijk. Dus hoewel ik vind dat het in principe waar is dat je de vogel beter niet boven borstniveau kunt doen, denk ik dat het ook een beetje van de vogel en de gezinssituatie afhangt.

Dat ben ik helemaal met je eens!!!!! Wink
Bericht Zaterdag 7 Oktober 2006 9:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Natuurlijk hangt het van de situatie af.. Wink Ik dacht alleen: Laat ik het eventjes noemen (Voor het geval dát, snap je?) zodat je zélf kan beslissen wat te doen.. Smile

Je hebt hem al vanaf een week of acht. Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag? Bij een kweker? Of bij een winkel? Smile

Ik ben blij dat over aluminium te horen. Ik had er altijd mijn vraagtekens bij, omdat als ijzer oxideert dit weer wél schadelijk is. Scherpe splintertjes zijn natuurlijk nooit goed.. Rolling Eyes
Bericht Zaterdag 7 Oktober 2006 10:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bimar
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kooi ziet er goed uit hoor. Mooie maat.

de hoogte is niet zo erg van belang, het is meer de lengte en breete zodat hij zijn vleugels kan strekken, en lekker bezig kan zijn.
Bericht Zaterdag 7 Oktober 2006 10:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 23 November 2008 5:17 pm
  Berichten van afgelopen: