|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
| touw dikte en meer.... |
|
|
Ik wil graag lekker veel touw aanschaffen voor Nelis maar heb er nog een aantal vragen over.
hoe dik moet het touw ongeveer zijn???
Waar kan ik het touw het beste kopen? Of waar hebben jullie het allemaal vandaan?
En moet ik dan touw nemen met een kern of juist zonder of allebei?
Groetjes Maartje |
Dinsdag 19 September 2006 11:22 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik zelf heb van ca. vijf meter sisaltouw van ca. 30mm doorsnee zelf klimtouwen geknoopt en gevlochten. Dat kun je voor een paar euro bij de bouwmarkt halen. De uiteindes daarvan bond ik samen met henneptouw, lekker goedkoop en makkelijk. Je kunt ook RVS haakjes halen waarmee je je creaties op kunt hangen. Ergens op deze site staan ook beschrijvingen hoe je ladders kunt maken, maar ik kan de link zo snel niet vinden.... Ik gebruik geen kunststof touwen, maar heb wel een touw met kern en uiteindes die je aan de kooi kunt schroeven, ook leuk....
Ik heb voor Cleo juist touwen van veel verschillende diktes, net zoals de zitstokken, zo krijgen ze sterke poten...
Sisaltouw, henneptouw en ongebleekt katoentouw zijn alle prima geschikt om zelf iets van te maken...veel succes! |
Dinsdag 19 September 2006 12:05 pm |
|
|
Danny
Moderator

Zoals Laura al schrijft.
Ik zou ook gewoon verschillende diktes halen.
Natuurlijk niet te dun,want dat is niet fijn. |
Dinsdag 19 September 2006 4:13 pm |
|
|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
Bij ons in de buurt hebben we een karwei‚ gamma praxis en de fixet!
Bij de gamma verkopen ze geen touw en bij de fixet en de karwei verkopen ze alleen sisal touw van 8 mm!!!!! Nu blijft alleen de praxis over! zij verkopen het wel! Maar wat betalen je ongeveer per meter?????
Zijn de touwen met een kern ook gewoon bij een bouwmarkt te koop?
of is er een internet winkel waar ik het ook nog kan bestellen???
Groetjes maartje!! |
Dinsdag 19 September 2006 4:16 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Bij www.happybird.nl kun je via internet klimtouwen kopen, maar dan ben je doorgaans al snel 15 euro kwijt voor een touw (inclusief verzendkosten e.d.) Volgens mij heeft Vila Filou ook touw (ff googlen). Bij de bouwmarkt was ik geloof ik iets van een euro pm kwijt, maar dat touw was wel iets dikker. Als je van een touw van 8mm zelf iets knoopt/ vlecht wordt het veel dikker hoor.....je gaai kan op een touw/vlecht van 24mm prima zitten |
Dinsdag 19 September 2006 5:19 pm |
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
laura,
Bij welke bouwmarkt was je een euro kwijt per meter en hoe dik was dat dan?????? |
Dinsdag 19 September 2006 5:37 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

http://www.papegaaienkooinederland.nl
Hier hebben ze ook mooi dik touw per meter  |
Dinsdag 19 September 2006 9:17 pm |
|
|