|
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
| touw en spullen voor een speelboom? |
|
|
Waar kan je katoentouw of sisaltouw vinden?via internet bestellen is natuurlijk wel een mogelijkheid, maar ik ben van België en hier is blijkbaar nergens zo een site waar je zo dingen kan bestellen en als je via nederland moet bestellen heb je altijd de verzendkosten er ook nog eens bij...weet iemand of er in België ook goede sites zijn voor touw te bestellen of niet al te dure sites in nederland waar je spulletjes kan bestellen om zelf je speelgoed te maken? Of iemand enige tips om zelf speelgoed te maken, wat voor dingen je er allemaal kan voor gebruiken?
GrEeTz |
Zaterdag 26 November 2005 4:26 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
|
|
|
Er zijn toch ook wel bouwmarkten in België psychokuh? Volgens mij zijn alle Belgen met een baksteen in hun maag geboren, nergens wordt er zoveel privé gebouwd én verbouwd als in België volgens mij (en ik kan het weten hoor, ik kom uit België en mijn hele familie woont daar nog ).
Bij bouwmarkten (zoals Karwei, Praxis enz. in Nederland) kun je sisaltouw en henneptouw aan de meter kopen (in allerlei diktes). Dat zou in België toch ook wel kunnen?
Kattenballetjes kun je ook goed gebruiken (Gizmo heeft er twee van stro), leren veters, zelfs schommels maken van wilgentakken. Touw door houten kralen (kralen uit hobbywinkels of speelgoedwinkels) rijgen. Sisaltouw of henneptouw vlechten en er extra knopen in maken zodat ze goed kunnen klimmen. Kettingen van RVS gebruiken (ook vaak in bouwwinkels te koop). Trosgierst vastmaken in een wc rolletje is ook leuk.
Of een spin van rietjes maken zoals je via deze link kunt zien:
http://www.parrotbunch.com/Speelgoedzelfmaak.htm
Net zoals je zegt ze zijn vaak zo gelukkig met de simpelste dingen
Veel succes en plezier! |
Zaterdag 26 November 2005 4:34 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Ik heb pas een "kale" kerstkrans van takken bij de Intratuin = tuincentrum gekocht voor maar € 3,99, flink veel touw (sisal van de Praxis, zoals Patricia al zei) er omheen en úren (inmiddels al weken) schommel- én sloopplezier!
Verder let ik goed op aanbiedingen bij alle 'goedkope' winkels zoals Kruidvat, Wibra, Euroshop etc. daar kun je vaak héél goedkoop leuk babyspeelgoed kopen!
Veel plezier met alle tips psychokuh .... enne, misschien steken wij er ook nog iets van op  |
Zaterdag 26 November 2005 11:25 pm |
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
Ik zou ze ook graag zo wat meer laten nadenken, naart schijnt zijn ze toch zeer intelligent en vinden ze het leuk om moeilijkere dingen te proberen...
Je ziet op die websites altijd zo van die puzzeltjes voor papegaaien, maar deze prijzen rijzen soms ook wel de pan uit
Heb je zo bv babyspeelgoed of iets wat je echt aan je papegaaien kan geven?
Voor de speelboom heb ik al wel enkele ideetjes opgedaan in de dagboeken van anderen!!!
Wat groenten eten aga's eigenlijk het liefst? of hangt dat van vogel tot vogel af?
Want alleen maar zaadjes en gedroogd fruit dat je in zakjes kan kopen is niet genoeg heb ik al gehoord?
GrOeTjEs |
Zondag 27 November 2005 1:54 pm |
|
|
Tommy
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by jamy_nl
Ik heb pas een "kale" kerstkrans van takken bij de Intratuin = tuincentrum gekocht voor maar € 3,99, flink veel touw (sisal van de Praxis, zoals Patricia al zei) er omheen en úren (inmiddels al weken) schommel- én sloopplezier!
Verder let ik goed op aanbiedingen bij alle 'goedkope' winkels zoals Kruidvat, Wibra, Euroshop etc. daar kun je vaak héél goedkoop leuk babyspeelgoed kopen!
Veel plezier met alle tips psychokuh .... enne, misschien steken wij er ook nog iets van op
Wat een leuk idee ,die krans, Jamy! Dat is ook leuk rond kerst, dan versier je hem met een soort houten kerst"kraal"ballen De hele papegaaienboom in kerstsfeer maken!
Ik haal inderdaad ook bij dat soort winkels leuke speeltjes Veel plezier voor weinig geld...ideaal
Speciale papegaaien puzzels en dingen zijn ook duur . Maar weet je, vaak kun je wel goedkopere alternatieven vinden hoor, of je maakt zelf iets simpels om t ze eerst te leren. Er zijn bv ook skateboards van zon 30 euro...maar ik heb een hand skateboard in de speelgoedwinkel gekocht voor 5,50 euro en een vinger skateboard voor de kleinere vogels voor nog minder . Om te oefenen net zo goed! En volgens mij verder ook wel
Met lego blokjes kun je kleurtjes leren. Van karton maak je zo puzzelstukjes of vormen om ze te leren. Het is namelijk niet zo dat je ze een puzzel geeft , dat ze t dan doen. Je moet hem alleen geven als je gaat oefenen en t is best nog een klus ze zoiets te leren, dus waarom direct veel geld uit geven? Ik zette mn kinderen ook niet direct op een dure race fiets Ik leer de vogels nu basketbal. Daar heb je ook speciale (=dure) netjes voor, maar een kartonnen buis met een gat erin waar t balletje (kattenbal) weer door naar buiten komt werkt om te oefenen net zo goed.
Ik kijk liever eerst of we talent hebben voor ik al dat spul aanschaf Ik zeg "we"omdat
ik
uiteindelijk t geduld zal moeten hebben t ze te leren  |
Zondag 27 November 2005 2:43 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
|
|
|
hahhaaha Jamy en Tommy klinkt allebei alweer geweldig. Goed idee van die kerstkrans!
Tommy's basketbalploeg hahaha ik zie het al helemaal voor me hoe je met dat stel bezig bent. Erg leuk om te lezen Daphne en je moet ons van de vorderingen op de hoogte houden hoor! (foto's, filmpjes.... )
Kleuren schijnen ze vrij makkelijk te leren he? Op de parrotbunch staat ook een verhaal over hoe je kunt oefenen met gekleurde papiertjes. Eerst met twee kleuren beginnen volgens de vijf stapjes. Kijk eens wat ik hier heb, zo'n mooi rood papiertje, hoe ritselt het mooie rode papiertje, zo'n mooie rode kleur enz. En als je gaaitje het dan aanraakt meteen helemaal uit je dak gaan "goooooeeeed zoooo dat is het RODE papiertjes, je raakt het RODE papiertjes aan, wat knap dat jij het RODE papiertje aanraakt. enz.
Vervolgens bv geel papiertje erbij en na veel oefenen en belonen (met stem en wat lekkers bv) vragen of hij het RODE papiertje wil aanraken. Doet hij het goed weer uitbundig belonen. Op den duur weten ze echt het verschil tussen geel en rood en kun je meer kleuren gebruiken om de visite versteld te doen staan. Dit allemaal volgens de theorie op parrotbunch, want ik ben nog niet zover met Gizmo,vanwege ooit maar een dagje geoefend  |
Zondag 27 November 2005 6:25 pm |
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
|
|
|
Ja, ik denk ook wel dat je er erg veel geduld voor moet hebben om ze bv te leren skateboarden of te basketballen zou wel leuk zijn voor als er inderdaad visite is
En eigenlijk, al die speciale "papegaaienspeelgoedjes" bwa, ik weet niet, ik vind het meestal nogal kitscherig en soms zie ik zelf niet eens hoe ze zich daarmee zouden moeten bezighouden, dus dan kan ik mij al helemaal niet voorstellen dat zij het interessant zouden vinden
Dat idee van die kerstkrans is nog niet zo slecht nee, want als het binnenkort kerstperiode is en de kerstboom staat, dan ga ik mijn hart moete vasthouden als ik ze uit hun kooi laat, want al dat blinkends en die flikkerende lichtjes zullen ze wel uiterst interessant vinden
En ze hebben hier al een glaasje van de luster tegen de grond doen gaan toen ik ze wou pakken, dus kspaar het liefst mijn geld voor interessantere dingen, zowel voor mij als voor hun Soms (ze zijn wel nog niet gekortwiekt, zal er ook wel iets mee te maken hebben, HOOGSTWAARSCHIJNLIJK ) moet ik echt met de vliegenmepper achter ze aan gaan om ze moe te krijgen zodat ik ze kan pakken om in hun kooi te zetten, vooral Sem gaat vluchten als hij doorheeft dat ik hem wil pakken om in de kooi te zetten...Natuurlijk raak ik ze niet met de vliegenmepper hé, dat zou een beetje sadistisch zijn!!! Nu ik er zo over nadenk, waarschijnlijk gaan ze altijd uit schrik vliegen als ik ze wil pakken, schrik dat ik hun terug in hun kooi wil zetten, en erg aaiachtig zijn ze ook niet...
Hopelijk komt daar terug verandering in als ik ze laat kortwieken binnenkort, want het is echt een leuk stel gaaitjes en ik kan er uren naar kijken als ze aant spelen zijn Bezigheidstherapie!
Als ze gekortwiekt zijn ga ik ze eens mee buiten pakken, vroeger zaten ze ook al buiten zonder dat ze gekortwiekt waren, maar toen zijn ze een keer in de dennen gevlogen en die zijn behoorlijk hoog en toen moest ik de ladder gaan halen om ze eruit te kunnen krijgen, en dan nog eens een borstel want ik geraakte niet bij hun Met andere woorden : het heeft toen wel een tijdje geduurd eerdat ik ze terug in hun kooi had
Maar ze lopen wel graag rond buiten en de hond loopt dan ook als een zot achter hen aan om met ze te spelen, echtwel grappig om te zien
En die kleuren heb ik al eens geprobeerd met houten parels, maar ze gingen er eerder mee "voetballen" Was natuurlijk ook wel leuk om te zien Maar ze zeggen "oefening baart kunst" dus we zullen wel zien!!!
GrOeTjEs
GrOeTjeS |
Zondag 27 November 2005 10:09 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
[quote="Tommy
Er zijn bv ook skateboards van zon 30 euro...maar ik heb een hand skateboard in de speelgoedwinkel gekocht voor 5,50 euro en een vinger skateboard voor de kleinere vogels voor nog minder . Om te oefenen net zo goed! En volgens mij verder ook wel
[/quote]
Super idee Tommy, heb daar ook wel es over zitten denken maar jij doet 't tenminste. Ga er ook één zoeken, 'snavel'vatje erop en gassen  |
Zondag 27 November 2005 10:10 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Dat met die kleuren gaat echt heel goed! Vormen van papier ook! Alleen mogen ze die van mij verscheuren als beloning, dus ik heb dr altijd veeeel nodig
Nou ja en dat skateboard Chico en Vlinder willen er best op staan, Guano heel even om er dan snel af te jumpen als hij gaat rijden, Pepper moet er niets van hebben en Tommy deed alsof t een draak was Nu vindt hij hem niet meer eng hoor, maar om ze te leren zelf dat ding te duwen...pfff dat wordt nog een jaren lang project ben ik bang
Ze laten mij duwen en daar houdt t mee op Maar ineens bedenk ik nu dat Guano wel een auto kon duwen door clicker trainen...haha ik denk dat ik weet hoe ik weer verder moet Maar t blijft vast een meer jaren plan  |
Maandag 28 November 2005 12:05 am |
|
|
Tommy
Moderator

Owh ja Psychokuh...de kerstboom Mijn aga vroeger vond dat een briljante speeltuin Die bungelde als een idioot aan de takken om de ballen eruit te gooien Maar ik geloof niet dat t zo verantwoord is he? daar dacht ik toen niet zo over na  |
Maandag 28 November 2005 12:08 am |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Gizmo keek vorig jaar niet echt om naar de kerstboom (terwijl het toch echt een hele grote was). Hij kon toen heel goed vliegen dus ik was wel blij dat hij de boom op de een of andere manier te eng vond. De overige kerstdecoratie vond hij gek genoeg wel heel interessant (daar staan foto´s van op de gebruikerspagina).
Dat van dat skatboardje is een goed idee! Dat moet hier nog ergens in een van de speelgoedkisten liggen en aangezien Gizmo ook heel graag speelgoedautootjes voorruit duwt én sloopt...(wederom zie gebruikerspagina) vind hij misschien dat skateboardje ook wel wat
Net wat je zegt psychokuh, niet je geld aan dure dingen uitgeven hoor, er is zoveel leuks te maken van eenvoudige spulletjes en zoals je ziet doe je hier zoveeeel ideetjes op (ik tenminste wel!) |
Maandag 28 November 2005 5:06 pm |
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
|
|
|
Ja, ik probeer wel iets te maken zodat ze daar genoeg aan hebben, ik kan in hun aankomende speelboom mss ook wat "kerstversiering" hangen die wel mag vernield worden, alhoewel, dan gaan ze mss denken dat de rest ook is voor te vernielen...mss toch maar niet
Dat speelmandje is trouwens wel een heel leuk idee Patricia!!
We hebben hier vanboven op de kast ook nog zo een grote rieten mand staan waar toch niets mee gedaan wordt, en op die manier kunnen ze toch uit de kooi zijn, maar toch tegelijkertijd niet overal rondvliegen en vanalles laten vallen
Kijk wel uit om die speelboom en dergerlijke te maken, ben je toch weer lekker qualitietime aant doorbrengen met je gaaitjes
Nu nog ergens touw gaan halen en dan van wat simpele dingen speeltjes maken, ik heb hier toch nog houten kralen genoeg en voor de rest wilgentakken heb ik hier ook à volonté dus geen probleem
Als iemand nog tips heeft over wat je zeker moet/kan hangen in de speelboom, tips altijd welkom
Hier kom je echtwel aan goede ideeën
GrEeTz |
Maandag 28 November 2005 7:02 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 23 November 2008 2:38 pm
|
|
|
|