veilig speelgoed?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
limi
Eitje

veilig speelgoed?  Reageer met quote  

Ik heb een vraagje over veilig speelgoed voor mijn gaai. Wat zien jullie nu als goed speelgoed, soms heb ik het idee dat ik me te druk maak?
Ik heb een stevig klimtouw/zittouw en daar zaten van die touwtjes aan met dobbelstenen en kralen (zie mijn foto's), de draadjes plukt ze helemaal uitelkaar en bleef er van de week met haar nagels in vast zitten. Dat heeft nogal wat moeite gekost om haar nageltje er weer uit te krijgen. Omdat ze uiteraard nogal vaak wat acrobatische kunsten vertoond, maar zich ook vaak laat vallen (bewust of onbewust laat ik nog even in het midden..... tis natuurlijk wel heel erg grappig als iedereen er aan komt rennen als je op de grond valt i.v.m de honden... )
Maar goed, nu heb ik die touwen dus eraf gehaald en de kralen en dobbelstenen bewaard als speelgoed. In de kralen zit een ruime opening, daar kan ze mee spelen. In de dobbelstenen net een nauw gaatje, ik zie haar daar al klem in zitten met haar snavel. Kunnen ze dit zelf goed inschatten? Denk ik teveel?
Ik heb het voor mijn idee al helemaal gehad met speelgoed met touwtjes, hoe doen jullie dit?

groetjes, linda
Bericht Zaterdag 10 September 2011 11:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
limi
Eitje

Reageer met quote  

Niemand?
Bericht Zondag 18 September 2011 8:59 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

katoentouw is idd niet geschikt vanwege het lussen en ook het evntueel op eten.
hier wordt alleen nog maar hennep en sissal gebruikt. Dit is als je goedkijkt touw dat uit losse draadjes bestaat die makkelijk uitelkaar gaan.

de kans dat hij met zijn snavel in dat kleine gataje blijft zitten is erg klein, maar als je het niet vertrouwd geef je het niet meer.
Bericht Zondag 18 September 2011 9:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bij mij krijgen ze geen katoen meer. Onze meyer is een keer met een pootje enorm vast blijven zitten. Gelukkig kon ik haar wel bevrijden zonder dat ze er iets aan overhield, maar sinds die tijd is al het katoen uit huis (nou ja, van de speeltjes dan he Smile )
Bericht Dinsdag 20 September 2011 7:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ook hier is katoen uit het assortiment speelgoed geschrapt. Enkel nog sisal en Hennep ook hier. Die kraaltjes en dobbelstenen, die vertrouw ik wel, tenzij ik zie dat er hoekjes afgaan, dan neem ik ze weg
Bericht Dinsdag 20 September 2011 11:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
limi
Eitje

Reageer met quote  

Thx allemaal.Oke, katoen blijft er hier uit dus. Sisal en hennep heb ik inderdaad ook wel en en dat gaat wel goed.
De dobbelstenen en kralen van de week in een bakje met een laagje water gedaan, en is ze heel druk mee geweest met in- en uithalen, leuk hoor!
Bericht Zaterdag 24 September 2011 4:36 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veertje Veertje
Bericht Zondag 6 November 2011 5:50 pm
Bowie & Limbo
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik moet zeggen dat ik nog twee speeltjes heb met katoentouw, maar hier doen ze niets mee, en daarom laat ik het ook hangen. Maar alle speeltjes die er nu bij (gaan) komen zijn van (biologisch!) sisal/hennep touw. Ook heb ik een RVS hooiruifje, hier zit mijn valk op de speeltak de hele dag stro uit te vissen!

Aangezien mijn papegaaien hun speeltjes niet 'slopen' en er slechts mee spelen, vertrouw ik ook kraaltjes en gekleurde blokken.

Maar ik koop ook geen speeltjes meer in de Dierenwinkel, ze hebben hier te weinig aanbod, en koop eigenlijk alleen nog maar online.

www.parrotsavenue.nl

www.valkparkiet.net (zeer geschikt voor mijn formaat!)

www.avonturia.nl

Dat zijn de sites waar eigenlijk het meeste vandaan komt.

Verder boycot ik een dierenwinkel in Oisterwijk die twee papegaaien (B & G Ara en blauwvooorhoofd/geelschouder amazone) heeft, ze zijn helemaal geplukt en ze zitten er al zolang als ik leef (15) in dat te kleine kooitje!
En het is nog legaal ook!
Bericht Maandag 7 November 2011 2:41 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:31 am
  Berichten van afgelopen: