De advertentie van de Huisdiersuper

Vervoersmanden/ vervoerskooien voor papegaaien

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Merci!
Ik vond het geluid een beetje op Max lijken.. (De aratinga van Antonia)
Bericht Dinsdag 20 Februari 2007 11:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb een kattenreismand, maar er moet iets anders komen, Cleo heeft nl. ontdekt dat ze haar kop erdoor kan wringen...brrrrr zo zit ze klem. Misschien moet mn vriend waar weer een plexiglas plaatje maken.... Very Happy
Bericht Woensdag 21 Februari 2007 9:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Als ogeltje uit logeren gaat gebeurt dat in z'n eigen kooi. Water, voer en bodembedekking eruit, plasic hoes op de achterbank+rug van de bank, kooi met vogel erin op de hoes en klaar is vogeltje Very Happy De langste reistijd die hij op deze manier heeft doorstaan was 2 uur.
Bericht Woensdag 21 Februari 2007 3:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Laura, is het geen idee om zo'n tupperwarebakje te gebruiken? Of eigenlijk van rubbermaid ofzo? Daar kan je gaatjes inboren, dan eventjes 'gladbranden' zodat er geen scherpe randjes meer aan zitten. Smile Gaat perfect!
Bericht Woensdag 21 Februari 2007 3:54 pm
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik heb een kunststof reisboxje voor kleine dieren als cavia's, enzo. Ik doe er een handdoekje onderin en wat voer en dat zit ie er prima in.
Voor langere afstanden / logeren zet ik de bench in elkaar. Dan mag hij kiezen. Ik zet het bakje onder in de bench, deksel eraf en dan kan hij eruit en op een stok klimmen.
Bericht Woensdag 21 Februari 2007 4:11 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sue, is zo'n bakje niet erg klein?? hebben ze dan nog wel ruimte om wat te eten enzo??
Bericht Woensdag 21 Februari 2007 8:10 pm
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

mijn gaaitjes/parkieten gaan nooit mee op visitie of logeren.
als ze naar de v a moeten dan heb ik op zolder voor de parkieten en dwrgpapegaaitjes kooien staan, en voor de bb-tjes zo'n katten-reisbox
Bericht Woensdag 21 Februari 2007 8:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Sue, is zo'n bakje niet erg klein?? hebben ze dan nog wel ruimte om wat te eten enzo??

Daar heb je wel gelijk in. Echt groot is het niet. Smile Maar ik gebruik 'm dan ook alleen als vervoersmand. Het is echt om je te verplaatsen van a naar b.. Ik heb vaak een zakje pellets en een zakdoekje bij me, dan kan hij op het zakdoekje z'n pellets nuttigen. Cool
Ships, herinner me net dat Cleo natuurlijk niet gekortwiekt is en er niet tussendoor uit kan. Embarassed
Bericht Woensdag 21 Februari 2007 9:23 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ik heb twee katten reismanden vind ze best fijn en ze gaan er zelf in mits ik er iets lekkers in leg Laughing Laughing
liefde gaat door de maag he
Bericht Woensdag 21 Februari 2007 9:54 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik heb voor alle drie een kleine bench. deze staan binnen handberijk klaar.
voor als er iets gebeurd en we moeten met spoed weg.
de kooien kunnne niet alle drie in de auto.

zo zou ik ook nooit een gaai los in de auto vervoeren Embarassed Embarassed .
stel dat er iets gebeurd onderweg.(ongeluk of zo) en je deur gaat open, zijn je gaaien los op de snelweg.
misschien ver gezocht maarja zou altijd kunnen gebeuren
Bericht Donderdag 22 Februari 2007 3:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by Laura B

Daar heb je wel gelijk in. Echt groot is het niet. Smile Maar ik gebruik 'm dan ook alleen als vervoersmand. Het is echt om je te verplaatsen van a naar b.. Ik heb vaak een zakje pellets en een zakdoekje bij me, dan kan hij op het zakdoekje z'n pellets nuttigen. Cool
Ships, herinner me net dat Cleo natuurlijk niet gekortwiekt is en er niet tussendoor uit kan. Embarassed

Hahahaha Laughing Laughing Nu begrijp ik het! maar die knipbeurt komt natuurlijk nog!!!!
Bericht Donderdag 22 Februari 2007 4:29 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Vervoersmanden/ vervoerskooien voor papegaaien  Reageer met quote  

Voor degenen die dit topic nog niet hadden gezien:

Waar vervoer jij je papegaai in als je ergens naartoe gaat?
Heb je er een speciale kooi voor? Of iets anders?
Ben je er tevreden over? Wat zijn de voor en nadelen?
Of gaat hij of zij gewoon los mee?
Bericht Donderdag 17 Mei 2007 9:00 pm
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Persoonlijk heb ik nog niets van vervoerskooi.

Maar als ik mijn gaaitje ga halen dan denk ik om zo'n honden bench te kopen omdat het toch een 2,5 uur rijden is van de kweker tot bij mij thuis.

En ook zal er een beetje van afhangen wat de kweker zelf zegt of dat het nodig is of niet.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 9:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmmm er is natuurlijk niet zoveel waar een ara echt goed in past. De meeste andere gaaien kunnen gemakkelijk in een klein kooitje.

Ga je die hondenbench voor 'm aanschaffen? Zou even uitkijken welke je neemt ivm zink.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 10:42 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben ondertussen zeer tevreden met mn nieuwe vervoerskooitje, maar Cleo gaat ook wel los mee naar buiten als het niet zo hard waait en het een beetje rustig is op straat (ik woon vlakbij een basisschool en die uitbundige kinderen vindt ze maar niks!!! Shocked )
Moeten ook nog wat meer oefenen buiten hoor!
http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=2379 foto staat ergens onderaan... Wink
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 8:25 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 23 November 2008 3:15 pm
  Berichten van afgelopen: