|
|
|
digifiel
Fladderaar
| Waar staat jullie kooi (nouwja die van de gaaitjes :D) |
|
|
Op het moment staat onze kooi in de huiskamer, maar we zitten er aan te denken om de kooi in een apparate kamer te zetten en dan in de kamer een grote speelboom/standaard.
Maar nu vroeg ik me dus af doen meer mensen het.
1 van de rare dingen is dat onze papegaai graag boven zit .
Zit hij los op de kooi dan gebeurt het nog wel eens dat ze de trap op klimt en dan naar de computerkamer loopt en daar op de speelboom gaat zitten.
(maf beest)
Dus 1 van onze gedachten was dat ze misschien boven wat meer op dr gemak is.
Vandaar de twijfel om de kooi voor slapen en verblijf boven te zetten, want als wij thuis zijn is ze toch altijd uit de kooi.
wat is jullie idee hier over? |
Zaterdag 20 Oktober 2007 10:29 am |
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Oeh wauw, ik wou dat wij een aparte kamer konden maken. Wij hebben helaas de ruimte niet voor een aparte kamer. Ik zou het zeker doen maar dat is dan ook mijn mening  |
Zaterdag 20 Oktober 2007 11:34 am |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Tot nu toe hebben wij ook beide kooien nog in de huiskamer staan maar ook wij willen binnenkort de kooien boven in een lege slaapkamer zetten.
De kooien nemen ook mega veel ruimte in beslag en dan ook nog de grote speelboom erbij
Als we thuis zijn zijn Charu & Shandor er toch altijd uit dus die kooien missen hun niet en wij ook niet  |
Zaterdag 20 Oktober 2007 1:23 pm |
|
|
|
|
vlindertje
Vlieger
Als je de kooi in de computerkamer neerzet kun je (onder het motto: ik doe gezellig met m'n vogletje ) vaker internetten en nog meer forummen!
Doen dus!
Even serieus, het lijkt me een leuk plan, op die manier sta je met je gaai op en neem je hem/haar weer mee naar boven als je gaat slapen of boven moet zijn.
Maar let wel op dat het niet te saai wordt, bijvoorbeeld 's ochtends als hij/zij bij het ontbijt is, neem je daar na de "verhuiing" wel de tijd voor om het gaaitje op sleeptouw te nemen?
Korte dagroute
: naar beneden ontbijten, naar boven tandenpoetsen, boven kooi in want je moet weg, dan kom je thuis en zie je de gaai niet direkt, beneden jas uit, naar boven gaai halen, naar beneden met gaai voor een kop thee/koffie, naar boven met gaai om te omputeren, naar beneden mat gaai om te eten, naar boven met gaai om te computeren etc.
Mijn tip
: ga voor jezelf na waar je het vaakst bent als je thuis bent, en kijk dan wat de beste plek is.  |
Zaterdag 20 Oktober 2007 8:58 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Waar staat jullie kooi (nouwja die van de gaaitjes :D) |
|
|
Hoi Digifiel..
Dat zou best een goed idee zijn, mits de vogels op de boom blijven zitten anders moeten ze constant in de 'vogelkamer' zitten..
Misschien is het een idee om er (ik heb er wel eens over gedacht maar heb geen idee hoe ik het zou kunnen realiseren) een soort plastic wand omheen te maken? Dat staat ook ruimer?
Ik denk niet dat ze boven meer op haar gemak is hoor. 't Is gewoon interessant omdat ze er misschien niet vaak komt? |
Maandag 22 Oktober 2007 8:27 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Solace staat tegen de muur in het midden langs de muur zodat hij niet vol in de zon staat ('s zomers komt eerst de zon van de voorkant en dan van de achterkant en dat is echt WARM). Ik zet hem tegenwoordig 's ochtens op het tafeltje naast de bank zodat hij gezellig in de buurt staat. |
Dinsdag 23 Oktober 2007 10:35 am |
|
|
|
|
Ziya
Moderator

Hier staat de kooi in de hoek van de woonkamer naast het raam |
Dinsdag 23 Oktober 2007 10:53 am |
|
|
Daantjuh
Beginnende vlieger
Hier staat de kooi op mijn slaapkamer tegenover mijn bed |
Woensdag 24 Oktober 2007 1:11 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Whisper
Solace staat tegen de muur in het midden langs de muur zodat hij niet vol in de zon staat ('s zomers komt eerst de zon van de voorkant en dan van de achterkant en dat is echt WARM). Ik zet hem tegenwoordig 's ochtens op het tafeltje naast de bank zodat hij gezellig in de buurt staat.
Hoi Whisper.. Staat Solace tussen twee deuren in? |
Woensdag 24 Oktober 2007 9:07 pm |
|
|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Hier staan de vogels ook in de woonkamer. Als we echt een groot huis hadden dan zou ik wel een soort "aparte kamer" in de woonkamer zelf willen maken met daartussen een glazen/plastic wand. Heb je wel de vogels in de woonkamer, en dus in het zicht. Maar minder last van geluid (mits geïsoleerd) en rommel + eventueel 's avonds makkelijk af te sluiten met een gordijn.
Maar ja, we wonen nu dan wel groter dan eerst, maar zeker niet zooo groot  |
Donderdag 25 Oktober 2007 2:01 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Dat is wel een goed idee Marlies.. Dat zou inderdaad schitterend zijn.. Met al dat kaketoestof zou dat wel ideaal zijn! |
Donderdag 25 Oktober 2007 9:48 pm |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
De kooi van Sypie staat voorlopig nog op onze slaapkamer, onder de hoogslaper. Maar als we verhuisd zijn komt ie in de woonkamer te staan.
Lijkt me echt te gek! Ik zou dat denk ik wel doen, een aparte kamer maken! |
Vrijdag 26 Oktober 2007 9:58 am |
|
|
|
|
PeCe
Beginnende vlieger
Ik ken diverse mensen die de ruimte hebben en ook gebruiken als papegaaien kamer. Kan heel goed. Voordeel is ook je kan ze meer een eigen ritme geven. Zitten niet in huis als je visite hebt, niet direct problemen als er bepaalde rook lucht in de kamer hangt en ze zijn niet volledig afhankelijk van jou leefpatroon. Bij een enkeling zijn de papegaaien daardoor zelfs minder gaan schreeuwen.
Desondanks moet ik zeggen dat ik "gewoon" drie kooien in huis heb staan. Twee in het midden, buiten de tochtstromen, niet in het volle zonlicht. De andere kooi staat in de hoek van de kamer bij het raam. Daar hebben ze in de zomer alleen 's-ochtends wat zon, maar voordeel ze kunnen wel in de tuin kijken. |
Vrijdag 26 Oktober 2007 12:37 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik meen dat ze bij Pluis een 'eigen' kamer hebben, die ze af kan sluiten meen ik. Erg handig en daar liggen dan ook gewoon alle papegaaienspeeltjes enzo. (Die hier verspreid liggen ) |
Vrijdag 26 Oktober 2007 8:14 pm |
|
|
coco&joyce
Moderator

in de toekomst is wel het plan dat coco boven een slaapkooi krijgt op een aparte kamer.
want met verjaardagen vind ik het niet zo prettig dat ie in de rook zit te happen,
ik rook zelf ook wel maar hou hier zoveel mogelijk rekening mee.
en ik wil het nog weleens laat maken dus dan krijgt ie niet genoeg rust. |
Vrijdag 26 Oktober 2007 8:21 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 23 November 2008 5:04 pm
|
|
|
|