hier volgt weer een irritant topic over hout maar ik wou geen oude koeien uit de gracht halen
we zijn de tuin helemaal aan het verbouwen waar ook plannen onder vallen voor het bouwen van 2 grote voliéres waar we beginmei, midden mei aan beginnen, en vanachter staan een 10 jaar oude walnotenboom en eik. deze moeten weg en ik zou het zonde vinden om zo een goedgevormde bommen weg te moeten doen. zou ik deze mogen gebruiken als zitstokken en klimbomen in de voliéres en voor jef en joske? op deze site http://koppiekrauw.com/tips/do.....n-hout.htm stond dat het mocht maar ik wou het nog even dubbel checken
Walnoot mag sowieso en eik zeggen ze ook dat het mag. Ik zou er wel voorzichtig mee zijn omdat een Eik looizuur bevat.
Toevalig dat ik laatst met een houtbewerker het ook over eikenhout had. Om dat eventueel ook te gebruiken om speeltjes te maken.
Ik dacht dat alleen de bast of eikels misschien looizuur bevatten. Hij raadde het me af omdat wanneer ze verder bewerken (wanneer de bast er dus al af is) er nog steeds looizuur inzit.
Dus, ik lees ook overal dat het mag, maar zelf durf ik het niet aan
ja ik heb ook iets gelezen over dat looizuur, maar dat zou verdwijnen bij het drogen of zoiets. ik ben wel blij dat die okkernoten boom goed is, zou je ze ook kunnen vormen zoals knotwilgen zodat ze die vormen aanhouden na het drogen (of zoiets was het toch )
het is een 10 jarig boompje dus de wortels zitten te diep in de grond om hem te redden. Ik ga hem drogen en er een klimboom van maken. Ik zet nu wel geregeld een wilgje in de voliére mar die trekt het niet gek lang
Dinsdag 27 April 2010 2:18 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:34 am