welke van de 3?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
hidde0124
Kuikentje

welke van de 3?  Reageer met quote  

hallo,

ik wou graag een nieuwe kooi voor coco halen met een playtop erop. alleen nu zijn er 4 maten:

King Play Sand 60,5 x 56 x 162

Queen Play Black 81 x 59 x 178

Penthouse Play black 91 x 72 x 181

Pallas Play 101 x 77 x 191

dat zijn ze met de maten, even ter informatie coco is een venuzuela amazone van 7 jaar. welke is volgens jullie de juiste maat? hier ook even een link van hoe de kooi eruit ziet:http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaaien-2/rhr-quality-papegaaienkooien-239/pallas-play-6675.html hoor graag van jullie.

groetjes hidde
Bericht Donderdag 27 Mei 2010 11:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

tja, ik, en dan spreek ik voor mezelf, ik zou voor de grootste gaan. maar ligt natuurlijk helemaal aan jou budget en hoeveel plaats jij thuis hebt voor deze kooi.
maar persoonlijk, en dan spreek ik dus alleen voor mijzelf, zou ik voor de grootste gaan als ik het me kon permiteren.
Bericht Donderdag 27 Mei 2010 12:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben het helemaal eens met Alexandraatje, als je er plek voor heb, en financieel kan opbrengen, ZEKER voor de grootste gaan!

Genoeg plek voor speelgoed & dergelijke...
Bericht Donderdag 27 Mei 2010 2:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De grootste ja, maar let op met de hoogte. Als je gaai dominantie vertoont dan moet je opletten met de hoogte. Je kan natuurlijk altijd de playtop verwijderen moest je problemen opmerken want hier had ik dat ook, eens Jos hoger zat als mij begon hij zich "de baas" te voelen dus dat moet je goed in het oog houden of je hebt misschien een opstapje wat je kan gebruiken of zo, zodat jij altijd groter bent om hem te doen opstappen, dan is dat probleem ook zo weer van de baan.
Bericht Donderdag 27 Mei 2010 2:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben benieuwd welke kooi je kiest. Zal eens gaan neuzen op de site.
Bericht Donderdag 27 Mei 2010 5:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
hidde0124
Kuikentje

Reageer met quote  

vandaag even weze kijken bij lorre en co maar die grootste is echt te groot daar kun je wel een koppel ara`s in houden zo groot. maar wat is de minimale van die 3 waar hij wel gewoon fatsoenlijk in kan.

groetjes
Bericht Donderdag 27 Mei 2010 9:38 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Hoogte kan zoals Sarah aangeeft soms een probleem geven. Dat hebben al meer eigenaren ondervonden. Het hoeft echter niet. Bij ons vliegen de papegaaien door het huis, zitten geregeld op een deur, kast o.i.d. en hoger dan ons, maar geen van de 6 heeft dominant gedrag richting ons. Eigenwijs ja, maar dat hoort erbij, dat zijn ze ook als ze lager zitten.

Een belangrijke vraag voor het beantwoorden is, wat mag jullie Coco. Zit die veel in de kooi of is die juist meest van de tijd uit de kooi. Want in het laatste geval is de kooi meer een voederplaats en rustplaats. Dan kunnen op zich alle kooien.

Daarnaast zoals al door anderen aangegeven, hoe groter, hoe beter.

Als ik ervan uitga dat Coco regelmatig in de kooi verblijft en daar moet spelen en klauteren dan vind ik;
- de King play te klein 56x60 is niet veel. Ook de tussenruimte tussen de spijlen vind ik wat beperkt.
- de Queen play beter. De breedte en hoogte zijn best oke. Echter de diepte wat beperkt en ook hier de afstand tussen de spijlen wat klein.

* Tussen de Penthouse en Pallas is weinig verschil, behalve het formaat. Persoonlijk zou ik voor één papegaai niet de grootste nemen. Zeker als die regelmatig buiten de kooi verblijft, dus zou ik voor de Penthouse gaan.

Maar als je de ruimte hebt, geld hebt en je Coco wilt verwennen, dan is de Pallas natuurlijk heerlijk voor hem. Kan die goed in klimmen, spelen en bezig zijn.
Bericht Donderdag 27 Mei 2010 10:08 pm
margreet
Fladderaar

Reageer met quote  

Als ik jou was, dan zou ik nog even goed naar de binnenmaten kijken, want de vermelding is in buitenmaten.
Bericht Zaterdag 29 Mei 2010 11:11 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:35 am
  Berichten van afgelopen: