zelf maken speelboom

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Nintie
Net uit het ei

zelf maken speelboom  Reageer met quote  

hallo iedereen, ik heb al veel zelf gemaakte speelbomen gezien maar hoe maak je dat eigenlijk Question Question Question
Bericht Zaterdag 5 April 2008 1:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb het best simpel gedaan, koop bij de lokale bouwmarkt een plaat (multiplex is verreweg het handigst omdat het stevig is en makkelijk bewerkbaar). Daarna had ik een paal gekocht van tropisch hardhout (onbewerkt) en die in een paar stukken gezaagd. Die heb ik vervolgens op de plaat geschroefd en een paar gaten erin geboord voor het sisaltouw en 'halve'gaten (gaten die niet doorlopen) voor de stokken. Mn ouders hadden nog wat pakket liggen dus dat op de multiplex plaat gelegd (maakt heel makkelijk schoon nu). Een plint om de randen heen gezet en als laatste het touw om de paal en de zitstokken erin. (en speeltjes ophangen natuurlijk Razz)
Bericht Zaterdag 5 April 2008 3:25 pm
Nintie
Net uit het ei

Reageer met quote  

danku!!!
Bericht Zaterdag 5 April 2008 5:25 pm
Joyce
Fladderaar

Reageer met quote  

In plaats van die paal die Remco heeft gebruikt, heb ik een stuk kronkelwilg gebruikt waar wat takken aan zitten gebruikt. Ik heb de bast van de wilg afgehaald en dat laten drogen, zodat het hout wat harder is en bestand is tegen de snavel van mijn BB. Hieraan heb ik losse takken geknoopt en speeltjes aan gehangen. het voordeel van vastknopen van loose takken is dat je de boom kunt veranderen.

Veel succes met het maken van je eigen boom Veertje
Bericht Maandag 7 April 2008 10:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Kijk hier eens: http://www.fluffies.org/nl/koo.....t8983.html
Bericht Donderdag 10 April 2008 7:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wij zijn ook hard aan het brainstormen voor een speelboom. Op Gijsjes kooi zit wel een speel bog maar die is zo hoog dat ik er niet eens bij kan en aangezien ze toch al dominant is. Nu ze nog niet gewiekt is zit ze erook niet op maar wilze alleen maar bij en opd e kooi van de halsbandjes zitten. Die zijn dan ook altijd blij als Gijs weer zijn kooi ingaat...dan gaan ze gelijk slapen Laughing Laughing

Die javabomen vind ik erg leuk maar veel te duur . En dus heeft vriendlief besloten het zelf te gaan proberen en dat terwijl hij 2 linkerhanden bezit Laughing Ik ben trots op hem..
Mijn pa wil wel helpen en die heeft wel een boom in zijn tuintje aan zee staan die hij kon snoeien om dat te gebruiken. het is een boom met kleine blauwe pruimen.Nou had ik ergens gelezen dat pruimenbomen als knaagtakken niet goed zijn. waarom niet en de dikke stam kan ik dan liever ook niet gebruiken??
Bericht Maandag 23 Juni 2008 10:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik zou de pruimenbomen niet gebruiken. Sad Ik weet niet of je aan wilg kan komen? Bij de vogelkelder verkopen ze ook grapevine. Da's echt supermooi en het mag ook nog eens. Mr. Green
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 8:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hazelaar of berkenhout kan dat wel??
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 9:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik weet het niet zeker van hazelaar. Ik meen het wel. Berkenhout mag wel.
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 10:52 am
Jolanda
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

oke dan kunnen we beginnen... Wink
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 4:42 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Heb jij berkenhout? Waar haal je dat vandaan? Hulde! Hulde!
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 5:17 pm
Jolanda
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

uit de tuin van mijn vader.... die is nu leeg Laughing
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 6:07 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 16 Oktober 2008 2:03 am
  Berichten van afgelopen: