1 man en 2 poppen valkparkieten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
sjonnie
Eitje

1 man en 2 poppen valkparkieten  Reageer met quote  

Ik had een vraagje.

Gaat het samen om een mannetjes valkparkiet samen te zetten met 2 vrouwtjes?

ik heb namelijk 2 vrouwtjes van 4 jaar oud. ze zijn erg gehecht aan elkaar. nu neemt 1 van de dames erg vaak de paarstand aan.

ik zit het te overwegen om er een mannetje bij te zetten.

Ik heb een paar vraagjes waar ik graag antwoord op zou willen hebben:

-is het mogelijk 1 man bij 2 poppen te zetten?

-komt het weleens voor dat deze dan als een trio samen leven of wordt de ander dan verstoten?

-stel dat ik 2 mannetjes aan ze koppel. kunnen 2 koppeltjes dan vredig samenleven?

- en de zelfde vraag, maar dan in een ruimte van 1,5m bij 1m bij 50cm (LxBxD). hou er wel rekening mee dat de valkjes de gehele dag vrij rondvliegen. alleen s'avonds bij het slapen zitten ze in de kooi.

deze info heb ik even nodig om mij te orienteren en een beslissing te gaan maken. Ik zou graag de feiten willen weten. maar uiteindelijk doe ik wat het fijste is voor mijn lieve valkjes!

Alsvast bedankt..

Groetjesss
Bericht Maandag 26 Oktober 2009 8:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo Sjonnie

ik heb dit geval. en dat gaat prima, ik heb 5 valkjes, 3 popjes en 2 mannetjes en dat gaat prima. je kan dus gerust 2 koppels samen zetten en ieder dan ook een eigen nest geven. of er dan ook daadwerkelijk wat uit komt is afwachten maar zeker weten dat hetgoed gaat.
de ruimte is ook goed hoor, mijn voliere is 2 me breed, 1 hoog en 90 diep. dus dat kan best en als ze overdag toch de hele dag los zitten dan is het echt ideaal.
ik zou zeggen neem 2 mannetjes er bij zodat ieder aan zijn trekken kan komen en dan zie je vanzelf wel hoe of wat
Bericht Dinsdag 27 Oktober 2009 7:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
sjonnie
Eitje

Reageer met quote  

Hallo,

bedankt voor je reactie!

dat is wel fijn om bevestigd te hebben. en ja, hier zittn de vogels echt de hele dag los. en ze weten ook waar ze wel of niet mogen komen.
Ik vind dit ook veel fijner voor de vogeltjes en ik zie de kooitjes meer als hun eigen plekje/slaapkamertje. natuurlijk moet j in he begin wel hun gedrag goed in de gaten houden.

er is echter nu nog iets gebeurd.

het zijn dus 2 vrouwtjes van 4 jaar oud. ik heb ze een tijd geleden overgenomen en ze beginnen al tam te worden.

nu nam 1 dus vaak de paarstand aan. Maar deze wordt nu beklommen door de andere(vrouwtje). ik zie dat ze ook echt proberen te paren.

Is het mogelijk dat de ander toch een man is?
of vertonen ze dit gedrag bij "gebrek" aan mannetjes?
of misschien een andere optie?

heeft iemand dit ook weleens meegemaakt?

Groetjess
Bericht Dinsdag 27 Oktober 2009 12:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dit is heel normaal. bij gebrek aan mannetjes doen ze dit vaker. ook die van mij doen het, terwijl ze een mannetje hebben. is niks verkeerds mee. kan zijn dat ze ook eitjes gaan leggen. dan hebben ze legnood. gewoon de eitjes laten liggen dan.
geef ze maar snel een mannetje, dan kan het best zijn dat ze ineens echt gaan leggen en je heel veel kleintjes krijgt Very Happy
Bericht Dinsdag 27 Oktober 2009 2:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:35 am
  Berichten van afgelopen: