3 (of 4) pyrrhura's?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Pyrococcus
Net uit het ei

3 (of 4) pyrrhura's?  Reageer met quote  

Twee pyrrhura's hebben is best wel leuk, maar nu heeft bij mij het kweekvirus een beetje toegeslagen. Apple en Fenix mogen van mij geen jongen krijgen (als het een koppel zou zijn), omdat ze niet hetzelfde soort zijn (molinae en rupicola). Dus nu is de vraag, kunnen 3 pyrrhura's samen gehouden worden buiten de broedtijd? Fenix zou dan een passende partner krijgen die samen hopelijk volgend jaar voor nageslacht zouden zorgen. Hoewel Fenix erg tam is, is hij/zij meer op andere vogels gericht dan Apple. Of kunnen 4 pyrrhura's beter met elkaar overweg? Worden 3-4 veel luidruchtiger dan 2?
Bericht Maandag 12 April 2010 1:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb even je vraag verplaatst, hier krijg je vast meer reactie.
Bericht Zaterdag 17 April 2010 8:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

het kan zijn dat ze luidruchtiger worden maar dit hoeft niet zo te zijn.
ook hangt het ervan af of je vogels een andere gaan accepteren, het zou kunnen dat 10 vogels goed samen kunnen leven maar de elfde niet kunnen luchten of zien. wil je er meerdere vogels inzetten zodat ze van nature koppels vrormen of wil je gewoon meer vogels om te kweken?
Bericht Zaterdag 17 April 2010 4:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Pyrrhura's zijn erg sociaal.

Met voldoende ruimte in een voliere kun je meerdere koppels houden.

Pyrrhura's zijn momenten op de dag luidruchtig
Bericht Zaterdag 17 April 2010 5:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Pyrococcus
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik zou graag willen kweken met Fenix. Daar zou ik dan een partner voor bij moeten zoeken (Apple is ander soort). Kweken zal waarschijnlijk gebeuren in de woonkamer, in een ruime kooi. Ik snap dat Apple daar tijdens de kweek niet bij kan zijn, dus die zou in een eigen kooi komen. Is het een probleem om de 3 tot die tijd bij elkaar in 1 kooi te hebben (na gewenning als het klikt), of kan ik beter Fenix en Apple nu al een eigen partner geven? Het geluidnivo van 2 is prima te doen, gaat het nivo van 4 erg omhoog?

Is kweken in de woonkamer een goed idee? 1 koppel op zolder zetten lijkt mij zo saai voor de vogels. En omdat er dan ook vogels in de woonkamer zitten, zullen ze wel naar elkaar gaan roepen.
Bericht Maandag 19 April 2010 11:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:35 am
  Berichten van afgelopen: