alles nog even op een rijtje....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
speeds8
Fladderaar

alles nog even op een rijtje....  Reageer met quote  

este allemaal Razz

ik ga eind maart begin april een nest maken met robinson en pleun,
allemaal super leuk maar ook vind ik het erg spannend als je leest wat er allemaal mis kan gaan, daar ben ik allemaal nog een beetje bang voor Exclamation
maar deze topic heb ik geopend omdat ik graag met jullie alles op een rijtje wil zetten, dat ik zeker niks vergeet voor het kweken en ik hoop ook nog op wat tips Bidden

het geen waar ik zelf al op heb gelet en wat dus nog moet gebeuren is:

kopen:

- nestkast
- eivoer (maar dat zit al door mijn standaart voer heen, moet dat dan nog extra?)

to do's van tevoren:

- nagels knippen
- knijpring pleun verwijderen.

ik heb volgens mij al een hele boel niet opgenoemd, daarom start ik deze topic optijd op zodat ik nog veel kan leren erover.
ik lees er veel over maar het beste advies en tips komen van de mensen met ervaring Exclamation toch Question

hopelijk hebben jullie aanvullingen en tips voor mij.

groetjes menno
Bericht Woensdag 3 Februari 2010 7:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

er valt weinig aan toe te voegen. je habt het al genoemd. eivoer, misschien eenkalksteen ophangen, vers fruit, een nestikastje en klaar. eventueel wat zaagsle in het nestje leggen. meer hoef je niet te doen.
Bericht Donderdag 4 Februari 2010 8:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

bedankt!

nog iemand tips?
Bericht Donderdag 4 Februari 2010 4:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

ook vroeg ik me af hoe je een krijpring verwijdert?
dit moet volgens veel site's gebeuren omdat anders de eitjes kapot gaan.
Bericht Donderdag 4 Februari 2010 4:55 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat die eraf gebogen of geknipt moet worden. Misschien beter om dat bij een arts te laten doen?
Ik snap niet zo goed hoe die ring de eitjes kapot zou maken. Is ie niet mooi rond ofzo, steekt er iets uit?

Zodra er jongen zijn kun je extra eivoer geven. Een sepia en een kalkblok zou ik in de kooi hangen.
Verder moet je je gaan afvragen of je eventuele jonge vogels wil gaan ringen. En wil je ze ringen met een gesloten ring zou je lid moeten worden van een vereniging zodat je ze kan bestellen.

Voor de rest regelt het zich zelf wel Wink
Bericht Donderdag 4 Februari 2010 8:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

wel als je ze met de hand wil voederen heb je pap nodig natuurlijk, een ook een bakje water (bij mij hebben de prinsen en prinsessen altijd een ander bakje nodig omdat ze hun drinkbak niet willen gebruiken) zodat ze zelf de vochtigheidsgraad regelen Smile verder kan je idd niet veel doen Very Happy
Bericht Donderdag 4 Februari 2010 11:35 pm
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

ja er zitten 2 lipjes aan het ringetje, blijkbaar kan dat dan kwaad.
mischien is iemand van dit forum er handig in? Razz
ik zal wel even een link plaatsen van het ringetje, dan weten jullie gelijk welke ik bedoel.

menno
http://www.aviornis.nl/uploads.....ienst2.jpg

het is die allekleinste zilveren, met die lipjes eraan.
Bericht Vrijdag 5 Februari 2010 10:07 am
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

en hoe zit het met het voer? in mijn gewone voer zit nu al eivoer, moet ik er nog wat bij doen? en hoe lang van te voren moet ik het erbij doen?

dus wat ik nog moet kopen is nu:

- nestkast
- eivoer
- sepia
- kalkblok

en de knijpring verwijderen en nagels knippen, zijn de nagels eigenlijk wel nodig?
op een adere site las ik dat het beter is van wel omdat ze anders te scherp kunnen zijn....

menno
Bericht Vrijdag 5 Februari 2010 10:19 am
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

wel dat zou dan wel kunnen dat een eitje beschadigd kan raken maar dan zouden ze toch ook al onvoorzichtig zijn, maar toch voor de zekerheid zou je ze weg kunnen halen, en omdat een grasje redelijk een klein friemelding is (ik merk het zelfs met joske zijn ring als ik iets moet zien) zou ik het toch bij een vogelarts laten doen, die zullen daar wel beter materiaal voor hebben en meer ervaring zodat er niets met hem kan gebeuren
Bericht Vrijdag 5 Februari 2010 11:31 am
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

oke, dierenarts is een idee, maar daar ben ik gelukkig nog nooit geweest en lijkt me erg duur. (begrijp me alsjeblieft niet verkeert, ik heb het beste voor, voor mijn vogels!! maar ik den k een oplossing te hebben.)
ik las namelijk dat je een tangetje kan kopen waar je gemakkelijk een knijpring mee kan verwijderen,
iemand ervaring mee?
mischien ga ik het daar eerst een mee proberen!

menno

p.s het is een ringenschaartje,
Bericht Vrijdag 5 Februari 2010 5:28 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja ik zie dat je dit ook hebt maar heb je genoeg plaats om het ringetje ertussen te steken want die hebben toch ook wel een scherpe punt en die geschubte pootjes zijn snel gekwetst hoor. hoeveel speling heb je ongeveer tussen de ring en de poot? hier hebben ze er een
http://www.wimvandelustgraaf.n.....ikelen.htm
deze kan miss wel goed zijn
Bericht Vrijdag 5 Februari 2010 7:45 pm
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

http://www.wimvandelustgraaf.n.....aartje.jpg

bedoel je deze?

er zit redelijk wat speling tussen, als je kijkt naar de uitsteeksels van het schaartje, dan past het er amkkelijk tussen denk ik, je knipt vanaf buiten en je snijt het een soort van door, dus je hoefd bijna niks te plaatsen tussen de ring en het ppotje, ik ga er de komende tijd wat meer over opzoeken en er eentje kopen (niet geschoten is altijd mis) en als het niet lukt zal ik naar de va gaan.
Bericht Vrijdag 5 Februari 2010 8:11 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ook weer een stapje dichter bij het afwerken van het lijstje Very Happy
Bericht Vrijdag 5 Februari 2010 8:14 pm
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

jazeker,

iemand ervaring met zoon schaartje?
of iemand tips? ik vind het namelijk allemaal best eng om te doen.
hoe moet het ijgenlijk?
ik ga natuurlijk eerst informatie verzamelen, en daarna kopen.
somebody?

menno
Bericht Zaterdag 6 Februari 2010 12:20 pm
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

moet ik eigenlijk wel zijn nagels knippen?
veel mensen zeggen dat de volgels het fijner vinden voor het paren, dat prikt het niet zo Razz
wat zeggen jullie, knippen jullie zelf de nagels voor het kweken?
Bericht Zondag 7 Februari 2010 7:31 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:36 am
  Berichten van afgelopen: