bonte boertjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
geppy
Beginnende vlieger

bonte boertjes  Reageer met quote  

Hallo laura b,

Nou ik weet wel een betrouwbare kweker. Dat ben ik zelf. Ben nog maar net begonnen, maar ik heb sinds een paar dagen m'n 2de nestje b.b. Misschien heb je ondertussen al een kweker gevonden. Het is ook al zo'n tijd geleden dat je deze vraag hebt gesteld. Maar je kunt me altijd mailen of even mijn dagboek bekijken hier op fluffies.

gr geppy
Bericht Maandag 22 Mei 2006 8:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dag geppy, bedankt voor je reactie!!! Ik heb idd ondertussen al een bbtje, ze heet Cleo en is een oranjebuik. Ze is nu bijna vijf maanden oud, in mn dagboek kun je foto's van haar bekijken. We zijn nu wel aan het nadenken of we er nog een bbtje of ander vogeltje bij nemen. Ontzettend leuk dat je een nestje hebt, heb je al foto's?? Very Happy Very Happy Daar zijn we hier dol op!!!
Bericht Dinsdag 23 Mei 2006 9:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
geppy
Beginnende vlieger

foto's  Reageer met quote  

Hallo laura, in mijn dagboek hier op fluffies staan foto's staan foto's van het nieuwe nestje. Het zijn er 3 , ze zien er nog niet uit. Maar als ze zo mooi worden als herman , die staat ook bij de foto's. Dat is een jong uit het vorige nest. Ik zal ook even bij jou op je dagboek kijken.

gr gerben
Bericht Dinsdag 23 Mei 2006 5:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een mooie vogels allemaal!!!! Ik kan niet helemaal zien of Herman nou een oranjebuikje is, maar het is een leukerd....
Ik denk overigens dat je vast hele leuke baasjes voor je bbtjes vindt hoor, ik zou er zo nog eentje bij willen, maar daar moet ik eerst nog even goed over nadenken, ik heb Cleo immers nog niet zo lang, maar het is fijn om te weten dat er iemand op het forum is die op een goede manier jonge bbtjes kweekt! Wink Wink
Bericht Dinsdag 23 Mei 2006 7:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: bonte boertjes  Reageer met quote  

Hoi Geppy,

Wat een leuke foto's zeg! Smile

Zou ik mogen vragen of je je vogels getest hebt op ziektes? Smile
Bericht Dinsdag 23 Mei 2006 8:21 pm
geppy
Beginnende vlieger

getest  Reageer met quote  

fluffie sue vroeg of ik mijn vogels getest heb op ziektes, om eerlijk te , nee. Ik heb de vogels al bijna een jaar in mijn bezit. En ze zijn alleen maar mooier in de veren gekomen sinds ze hier zijn , de veren glimmen mooi en ze zijn zeer levendig en eten goed. Dus volgens mij is het overbodig om mijn vogels te laten testen op ziektes. Als de aanstaande eigenaar van een jonge tamme bonte boer het graag wil, dan zal ik de vogel zeker laten testen.

gr gerben
Bericht Dinsdag 23 Mei 2006 9:54 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ach ja, als je een nieuwe vogel koopt is het altijd verstandig om m te laten testen, dat voorkomt een hoop ellende...
En trouwens ik vind kleine vogels helemaal niet zo lelijk, nou ja, ze zijn schattig van lelijkheid hahaha Laughing Laughing
Is Herman trouwens echt een man??? Ik vind het meer een popje om te zien....het zijn geloof ik wel oranjebuiken allemaal he??
Bericht Woensdag 24 Mei 2006 3:18 pm
Vixen
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi Geppy,

Ik heb ff een vraagje voor je. We hebben net onze volliere klaar en willen daar eigenlijk het liefst een paar koppels BB in doen ,maar ik kan nergens terug vinden of dit mogelijk is. Dat er dus meerdere koppels BB bij elkaar in een volliere kunnen. De volliere heeft een vlucht van 4m en is 1,5 m breed en tussen de 1.7m en 1.9m hoog daar zit ook nog een nachthok aan vast na 1m bij 1.5m.

Hopelijk kan je ons advies geven.
Bericht Zaterdag 10 Maart 2007 11:31 am
 Gebruikers profiel bekijken  
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hoi Vixen, ik zal Gerben even mailen of hij daar een antwoord op weet. Hij is hier bijna nooit meer.
Ik weet wel dat hij er maar 1 koppel in had zitten.
Bericht Zaterdag 10 Maart 2007 2:57 pm
geppy
Beginnende vlieger

meerdere bb in een voliere  Reageer met quote  

Hallo Vixen ,

Je kunt meerdere koppels in een voliere houden, maar als ik jou was zou ik ze tijdens de broedperiode toch apart zetten. Ik denk dat ze dan wat agressiever worden en vergeten zich dan voor te planten. Als je bonte boeren in een voliere wil houden , zou ik er zeker voor zorgen dat je vogels krijgt die hier gekweekt zijn en met sexpapieren erbij natuurlijk. Want anders heb je er niet veel aan, ze zijn nogal schuw van zichzelf. En als je dan geen vogels koopt die hier zijn gekweekt (wildvang dus) , dan zul je er winig plezier aan beleven.

gr gerben.
P.S.Als je nog meer wilt weten , mail me gerust even .
Bericht Zaterdag 10 Maart 2007 4:24 pm
Vogeleritis
Eitje

Reageer met quote  

zou iemand mij een link of naam van een bonte boer kweker kunnen geven ik kan er geen vinden.

Groet,

esther
Bericht Zondag 25 Maart 2007 8:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Esther, welkom hier! Smile
Wat voor papegaaien heb je verder?

Ik ken geen kweker van bb'tjes waar ik m'n handen voor in het vuur zou durven steken. Wellicht weten andere leden een kweker? Cool
Bericht Zondag 25 Maart 2007 8:51 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hallo Esther

Welkom op het forum.
mss. dat je op dit topic kan reageren.
http://www.fluffies.org/nl/kwe.....t4647.html

Maurice kweekt ook met bb-tjes. Wink
Bericht Zondag 25 Maart 2007 9:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Vogeleritis
Eitje

Reageer met quote  

Hoi,

Ik heb een hele eigenwijze Tailow (zwartkop caique) een lieve maar verlegen beetje pratende Swallow (kongo Jardine) een slettebak die luisterd naar de naam Sjakie (lutino valkparkiet) en nog wat parkietjes en een witte niet tamme valkparkiet.

Verder had ik een bonte boertje van 3,5 maand die ik in een kwartier tijd kwijt was, de sectie wees uit dat hij een vergroot hart had en ik zit nog te wachten op de uitslagen van de biopsie maar waarschijnlijk is het z'n hart geweest. Daar heb ik nog steeds verdriet van, is pas twee weken geleden. Ik zou zelf heel graag een Rosé kaketoe erbij willen (als ik later groot en rijk ben) maar mijn buurvrouw die ook helemaal weg was van Tori (mijn bb'tje) wil graag een bb-tje. Na de ervaring die ik had (kwam uit een winkel, was pas zes weken, sorry kon 'm echt niet laten zitten) wil ze op mijn advies toch naar een kweker.

Groetjes,

esther
Bericht Zondag 25 Maart 2007 9:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel goed dat ze naar een kweker wil.
Als je plaatsnaam klopt en ik daar een winkel aan koppel,vrees ik al.

Wat een leuke gaaitjes heb je. Heb je er ook foto's van.
Want die zien we hier graag. Laughing Laughing
Bericht Zondag 25 Maart 2007 9:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 5 September 2008 5:13 pm
  Berichten van afgelopen: