Ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik informatie aan het zoeken ben over het kweken van parkieten. Het lijkt me namelijk leuk om met een leuke parkietsoort te kweken die goed tam te maken zijn.
Al jaren ben ik zeer geinteresseerd in kakariki's, en ik lees ook veel goede verhalen over het karakter van de catharina parkiet. Echter heb ik met beide vogels geen ervaring. (
Ik heb met beidde vogels geen ervaring, dus daar kan ik je niet veel over vertellen.
Ik heb zelf gekweekt met pyrrhura molinea, die kweken vrij gemakkelijk en zijn ook goed tam te krijgen - als handopfok maar ook natuurbroed is nog goed tam te krijgen.
Van kromsnavels heb ik alleen kweekervaring met forpussen. Zijn ook erg leuk, goed te kweken en ze worden zonder veel problemen tam. Voordat ik pyrrhura's had, had ik 3 catharina's en ik vond ze extreem rustig. Ik wilde wat meer leven in de brouwerij (is gelukt). Wat ik gehoord heb van kakariki's is dat die juist weer veel drukker zijn. Kun je niet eens bij een kweker gaan kijken?
Woensdag 12 Januari 2011 12:48 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:36 am