Een paar vraagjes...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Timmieweyn1
Kuikentje

Een paar vraagjes...  Reageer met quote  

Hallo,

Ik heb een parkiet, een pop, ''Crocky''... maar nou ben ik van plan om er een mannetje bij te zetten, voor de gezelligheid, omdat ik alleen 's avonds thuis ben. en nou heb ik een paar vraagjes, hie komen ze:
1. Kan ik ze laten broeden, zo ja, hoe dan?
2. Natuurlijk word het een mannetje, maar gaat dat goed met het popje?
3. Crocky is ongeveer 3,5 jaar oud, kan zij nog wel broeden?

dit waren ze, ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven...
Gr Tim
Bericht Zondag 24 Januari 2010 10:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo Tim

ja hoor jou popje kan wel degellijk nog broeden. ik kweek met parkietjes.
je kan er gerust een mannetje bij zetten. dan zullen ze al heel gauw met elkaar een paarjte worden. kietjes zijn geslachtsrijp na 6 maanden. je kan een ouder mannetje nemen of een jonger, dat maakt niet uit. zet ze in het begin even in een aparte kooi ieder zodrat ze aan elkaar kunnen wennen. na een weekje zal je zien dat ze samen kunnen zitten. laat ze dan eerst een tijdje gewoon zo samen en hang dan vanaf april een broedhokje aan de kooi. dan zal je zien dat ze snel wat gaan beginnen, afhankelijk van de leeftijd van je mannetje natuurlijk.
geef eivoer om ze te stimuleren. dan komt het wel goed.
kietjes zijn hele sociale dieren en kunnen heel goed met elkaar overweg. ook als je er net een nieuweling bijzet. zorg wel dat ze voldoende ruimte hebben in de kooi.
Bericht Maandag 25 Januari 2010 8:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Timmieweyn1
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja ik was al van plan om een nieuwe kooi te kopen, en dan gebruik ik de oude kooi voor de nieuweling... dankje voor het antwoord op mijn vraag ben er echt iets van opgechoten Laughing
Tim
Bericht Maandag 25 Januari 2010 8:21 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

stel je vragen maar gerust hoor. we zijn hier om elkaar te helpen. heel veel succes er mee
Bericht Maandag 25 Januari 2010 8:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi,

Van harte welkom hier op het forum. Leuk dat je ons komt vergezellen. Ik zie dat je al reactie hebt op je vragen. Leuk is dat. Veertje
Bericht Maandag 25 Januari 2010 9:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Welkom Very Happy
Inderdaad is je parkietje nog jong genoeg om te broedden - leuke plannen hoor Veertje
Bericht Maandag 25 Januari 2010 9:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Timmieweyn1
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja ben echt benoeid, ik zet er liever gister dan vandaag een nieuw vriendje bij Razz
ik kan niet wachten...., maar weten jullie waar ik vooral op moet letten en ook vooral niet moet doen Question
Tim
Bericht Maandag 25 Januari 2010 5:13 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

waar moet je op letten? nou als je een mannetje koopt, let er dan ook goed op dat het neusje blauw is, want dan heb je zeker een mannetje. neem dan niet een te jonge vogel want die verkleuring zie je pas na 6 maanden en als je er eentje koopt met een blauwe neus, dan heb je zeker een mannetje. het moet goed in de veren zitten, levendig zijn en glanzende oogjes hebben.
als je hem eenmaal hebt kun je ze gewoon hun gang laten gaan. de rest volgt dan vanzelf zonder problemen hoor.
ios dit niet het antwoord dat je verwacht of wilt, geef dan even specifieker aan wat je precies wilt weten.
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 8:49 am
Timmieweyn1
Kuikentje

Reageer met quote  

oeps, dan is er wel een klein probleempje.... want ik wil hem graag tam maken, en dat gaat makkelijk door een jonge te kopen... zijn er nog meer eigenschapppen aan een mannetje te zien?? Question
Tim
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 2:07 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

tam maken maakt niet uit of je een jonge of wat oudere hebt hoor. ze zijn allebei nog tam te krijgen, als je er maar genoeg geduld voor hebt. wat wel vaak is, als je een koppeltje hebt, dat ze dan minder aanhankelijk naar jou worden omdat ze elkaar hebben.
nee, meer eigenschappen om te zien of het een mannetje is zijn er niet. het is echt de neus waar je op moet letten. neem er dan eentje die een jaar oud is. dat is heel goed te doen.
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 2:48 pm
Timmieweyn1
Kuikentje

Reageer met quote  

ja dat wil ik wel, maar mischien kan ik er een bij een kweker kopen die al tam is ;P dan kan ik deze zomer nog broeden
Tim
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 3:57 pm
Timmieweyn1
Kuikentje

Reageer met quote  

hoe bedoel je trouwens, dat eentje die 1 jaar oud is heel goed te doen is?
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 8:15 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

een mannetje van 1 jaar is nog heel goed tam te krijgen, dat bedoelde ik er mee, sorry. Very Happy
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 8:23 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

[quote="Timmieweyn1"]ja dat wil ik wel, maar mischien kan ik er een bij een kweker kopen die al tam is ;P dan kan ik deze zomer nog broeden

ik denk dat we het broeden maar aan de kietjes over moeten laten en aan jou het kweken. Mr. Green
sorry, grapje, kon het niet laten. ik snap wel wat je bedoelt Very Happy
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 8:25 am
Timmieweyn1
Kuikentje

Reageer met quote  

oke wie weet er nog een kweker in de buurt van apeldoorn gelderland?
Tim
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 2:06 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:36 am
  Berichten van afgelopen: