|
|
|
Liz
Vlieger
Het is niet zeker dat Porki eieren blijft leggen, probeer haar gewoon veel af te leiden na dit nestje.
Als ze gaat leggen, kun je daar helaas niks aan doen. Ze zal inderdaad weinig uit de kooi komen, maar dat moet je er bij nemen... Als je haar gaat storen tijdens een nestje is de kans op legnood wel groot, dus dat zeker niet doen.
Verder zou ik ze na dit nestje gewoon wieken, dan zijn ze even uit hun doen en zullen ze waarschijnlijk ook niet meteen met een nieuw nest beginnen. |
Dinsdag 1 April 2008 6:16 pm |
|
|
|
|
porki
Eitje
| eieren |
|
|
Hallo bedankt voor jullie reactie,
Ik ben gisteren naar de dierenwinkel geweest en heb eens gevraagt of ze nepeieren hadden, maar dat hadden ze niet die meneer in de winkel zij als je geen jongen wil moet je gewoon de eitjes eruit halen want als je nepeieren gaat leggen blijven ze daar ook op broeden en dat is zielig als er dan niets uit komt wat vinden jullie hier van?
Hij zij wel dat zijn dwergpapegaai nou naar hem bijt en hem ziet als de vijhand die zijn eietjes eruit pikt .
Groetjes Miriam |
Donderdag 3 April 2008 2:15 pm |
|
|
Liz
Vlieger
Je mag nooit de eieren er uit halen, zonder ze te vervangen voor nepeitjes. Dan blijft je popje namelijk steeds leggen, tot ze een vol nestje heeft. Hier zal ze dan uiteindelijk aan sterven.
Sowieso kun je beter niet te vaak naar mensen van een dierenwinkel luisteren. Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren natuurlijk, maar ik heb zelf in een dierenwinkel gewerkt en er was daar niemand die ook maar een beetje verstand van vogels had. Terwijl ze er wel een rosékaketoe hadden zitten...
Nepeitjes kun je wel via internet bestellen. Ik denk als je er op googled dat je wel een site vindt. Ik weet er wel een, maar we mogen geen links hier neerzetten...
Dus zeker nooit de eitjes weghalen zonder er wat voor terug te leggen! En zielig is het zeker niet, in de vrije natuur hebben vogels ook wel vaker dat een nestje niet uitkomt. Dus dat kunnen ze wel aan. |
Donderdag 3 April 2008 4:53 pm |
|
|
|
|
porki
Eitje
| eieren |
|
|
Hallo,
Porki is net uit de kooi gekomen en toen ben ik stiekem naar de eitjes gaan kijken,maar hier snap ik niks van porki had 4 eieren 1 ei heb ik per ongeluk laten vallen er zat gelukkig geen kuiken in hij had er nog drie maar nou liggen er maar nog 2 en de derde is nergen meer te vinden hebben jullie dat ook al eens mee gemaakt waar is dat 3 ei gebleven ?
Er is hier niemand die het eruit heeft gehaald want sins me dat gebeurt is dat ik 1 heb laten vallen pak ik er geen meer in mijn handen.maar ik zie het ook nergens in het hokje liggen ook niet met een lampje ik vindt het maar vreemd,als het uit was gekomen had ik het toch moeten zien.? |
Donderdag 3 April 2008 5:32 pm |
|
|
Liz
Vlieger
Soms gaat een ei kapot, doordat de moeder er te hard op gaat liggen of ze merkt al snel dat dat eitje niet bevrucht is of dat er wat mis is met het jong en dan maakt ze het zelf kapot met haar snavel. Ze eten de eierschaal dan op voor extra kalk. Het kan dus inderdaad wel eens voorkomen dat er een eitje 'verdwijnt'. Niet te veel zorgen over maken  |
Donderdag 3 April 2008 9:18 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Porki, hoe is het met je vogeltjes? |
Zondag 13 April 2008 12:32 pm |
|
|
porki
Eitje
| eieren |
|
|
Hallo,
Sorry voor de late reactie maar internet lag er uit.
Nou van de eieren is niet veel meer over ze zijn weg allemaal ik denk toch dat de vogels ze hebben op gegeten jammer ik had me er best op verheugt maar volgende keer beter.
Groetjes Miriam. |
Maandag 14 April 2008 8:07 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: eieren |
|
|