Eitjes van Rose kaketoes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
carinevb
Eitje

Eitjes van Rose kaketoes  Reageer met quote  

hoi wie kan mij helpen mijn rose kaketoes hebben reeds twee eitjes stuk gedaan wat moet ik doen de volgende eitjes uithalen en wat dan
Bericht Dinsdag 8 Juni 2010 9:39 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi,

Ik heb je vraag ff afgesplitst, zo krijg je je eigen topic met je vraag.

Als je de eitjes gaat wegnemen die niet stuk zijn bijvoorbeeld dan zou je ze best vervangen door nepeitjes, anders gaat de pop opnieuw eitjes leggen. Je kan de nog hele eitjes laten liggen zodat ze ze verder gaat broeden of ze zelf gaat negeren, dan kan je ze ook wegnemen.
Bericht Dinsdag 8 Juni 2010 11:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
carinevb
Eitje

Reageer met quote  

koppel is nu 2 , bijna drie jaar het is de eerste keer dat ze eitjes leggen zou ze nog eitjes bij leggen en hoeveel tijd zit er tussen het leggen van de eieren .de vogels zitten ook nog maar enkele weken in een buitenvoliere hebben altijd binnen in de garage gezeten kooien met buitenvoliere zijn nog maar pas klaar
Bericht Dinsdag 8 Juni 2010 12:32 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je koppel is nog erg jong en op zich hoor je het veel meer dat de eerste nest(en) niet goed gaan.
Je kunt de eieren eruit halen en in de broedmachine doen maar ik zou er voor kiezen om ze het te laten leren. De ervaring op te laten doen.
Waren de eieren die ze kapot hebben gemaakt bevrucht?
Onbevruchte eieren worden door veel vogels kapot gemaakt Wink
Bericht Dinsdag 8 Juni 2010 9:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
carinevb
Eitje

Reageer met quote  

ik weet niet of ze bevrucht waren van het eerste ei hebben we enkel nog wat schaal in het binnenhok op de grond gevonden en het tweede ei was 's avonds gelegd en de dag nadien washet al stuk en zat vol bodembedekking
Bericht Woensdag 9 Juni 2010 11:15 am
carinevb
Eitje

Reageer met quote  

heb nu kunsteitjes gekocht om de eventueel volgende eitjes te vervangen tot ze echt goed aan het broeden zijn
Bericht Woensdag 9 Juni 2010 11:16 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eigenlijk weet je pas of ze echt gaan broeden tot je hun ook echt ziet broeden dus ik zou ze gewoon hun eitjes laten als ik jou was. Kunsteitjes zou ik pas leggen als je echt geen jonkies wil.
Bericht Woensdag 9 Juni 2010 11:25 am
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kapotte eitjes is een veel voorkomend probleem bij roseetjes. Waarschijnlijk is het de man, of beide, die ermee gaat voetballen, en dat is heel moeliijk - om niet te zeggen niet - af te leren.

Je koppel is wel nog erg jong en daarom is er een kansje dat het niet door het voetballen maar door hun onervarenheid komt. Ik zou het persoonlijk nog even aanzien, afwachten hoe ze met de volgende eieren omgaan. En als het blijft verkeerd gaan, de daarop volgende eitjes uithalen (goed in de gaten hebben dus wanneer er eentje gelegd wordt) en vervangen door nepeieren. Eens het popje goed broedt kan je ze dan terug vervangen door de echte, en hopen dat de man ze met rust laat.
Als het op die manier fout blijft gaan zit er weinig anders op dan ze met de broedachine uitbroeden.
Bericht Vrijdag 11 Juni 2010 1:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:37 am
  Berichten van afgelopen: