|
|
|
Margje
Eitje
|
| Forpus kweker |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een forpus popje van twee jaar en ben op zoek naar een mannetje als gezelschap. Het popje is heel tam en ik wil ook graag een tam mannetje. Weet er iemand een kweker van forpussen in het noorden of is er hier iemand die een plek zoekt voor een tam forpus mannetje? |
Maandag 5 Mei 2008 11:00 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Forpus kweker |
|
|
Volgens mij zit er een kweker in het Noorden. Ik zal Millie even vragen hier te kijken. |
Zaterdag 10 Mei 2008 8:15 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
HAllo Margje,
Sorry voor de late reatie.
ik weet een kweker in Alpen aan den Rijn met hele veel forpussen veel kleuren ook jongen. vraag aan sue maar mijn mail.
Groetjes |
Woensdag 14 Mei 2008 5:27 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Forpus kweker |
|
|
Hoi Margje, heb je inmiddels een kweker kunnen vinden? Of moet ik je het emailadres van Millie even sturen? |
Donderdag 15 Mei 2008 9:29 am |
|
|
|
|
PeCe
Beginnende vlieger
Ruud en Brenda te Lelystad, actief op het de sennapapegaaien website hebben ook geregeld jonge forpussen.
Recent maakten ze
zie hier
ook melding van 1 nestje met 4 jongen en 2 koppels die op een nestje eieren zitten. |
Donderdag 15 Mei 2008 12:12 pm |
|
|
Margje
Eitje
|
Bedankt voor de reacties! Ik heb nog geen kweker gevonden en Alphen aan de Rijn is een beetje ver. Ik twijfel nog, omdat het best moeilijk schijnt te zijn om een forpus (ze is twee) te koppelen? Als ik op amerikaanse sites kijk, wordt het aangeraden om een jong stelletje te kopen. Doppie is heel erg tam en het liefst wil ik er een tam mannetje bij. Ze heeft een kamervoliere van 90 bij 55 bij 170cm en hoewel ze vrolijk is en speelt, hou ik toch een gevoel dat een maatje iets toevoegt. Alleen zijn forpusjes zo ontzettend territoriaal. Ik ben bang dat een heel jong mannetje het onderspit delft. In een knaagdierenopvang heb ik een forpusje gevonden die niet echt tam is, maar wel uit 2006. Daar zit ik nu aan te denken, want tam maken moet toch lukken op latere leeftijd? Wat denken jullie?
Die forpussen van Rubren zijn heel schattig.  |
Woensdag 21 Mei 2008 11:06 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Sorry voor de late reactie! Tam maken op die leeftijd is wel te doen, maar het vergt even wat meer tijd.
Heb je inmiddels een forpus erbij? |
Vrijdag 13 Juni 2008 10:17 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Woensdag 9 Juli 2008 6:27 am
|
|
|
|
|