|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
| jaaaaa eindelijk een kuiken |
|
|
mijn valkjes hebben eindelijk na zovele jaren een kuiken. ik hoorde het vrijdagavond piepen in het nest. ben gaan kijken en zag het helemaal alleen in het nest zitten en ijskoud. de ouders zaten gewoon in de kooi te slapen. het arme ding was zo koud dat ik het meegenomen heb om op te warmen.
krop goed vol dus goed gevoerd. ik heb toen een steen voor reptielen aangesloten zodat die warm werd en daar heeft de kleine uk de hele nacht lekker op gelegen. in de ochtend was het heel tevreden en warm en de krop zat nog een beetje vol.
het wordt een gele, de kleine donsjes komen al door.
ik heb het in de ochtend weer terug in het nest gezet omdat ik het niet kan voeren. ik kon nergens babyvoeding zo snel kopen. heel gek, dierenwinkels hadden het niet en met eivoer ging het niet. het heeft de oogjes nog niet open, dus wilde ik kijken of de ouders zich er toch weer over zouden ontfermen, en warempel, moeder ging meteen in het nest en heeft haar kleine uk gevoerd en verder warm gehouden. oiok de hele nacht is ze er bij geweest, dus gaat het eer goed. nu hopen dat het voorspoedig opgroeit.
in elk geval handig te weten dat ze ooiot ook eens adoptieouders kunnen zijn, omdat ze zo graag kuikens willen. |
Maandag 28 September 2009 7:48 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
O wat leuk!! En spannend ook wel!!!!
Hou je ons op de hoogte? En vergeet vooral ook de foto's niet he?!  |
Maandag 28 September 2009 7:53 am |
|
|
Sarah
Moderator

Van harte gefeliciteerd.  |
Maandag 28 September 2009 7:59 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik hou jullie zeker op de hoogte. foto's heb ik niet gemaakt en ik wil de ouders ook niet storen of weer uit het nest verjagen. stel dat ze er helemaal niet meer op gaan zitten, heb ik een groot probleem, maar ik laat wel weten hoe alles gaat.
ik heb het jong gisteren in de middag nog gehoord en ik hoop dat het vanmiddag ook weer van zich laat horen, is een goed teken denk ik dan.
beschuit met muisjes voor iedereen  |
Maandag 28 September 2009 8:14 am |
|
|
esjo
Moderator

Wat leuk zeg - gefeliciteerd  |
Maandag 28 September 2009 8:35 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hey gefeliciteerd zeg! Wat leuk!!!! Foto's? |
Maandag 28 September 2009 9:03 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
nee, zoals ik al zei wil ik de ouders niet storen door met de camera in de voliere te gaan hangen en dan kiekjes te maken. alle andere vogels vliegen me dan ook opm mijn oren. we zullen het helaas af moeten wachten tot Freddie (zoals de dochter van mijn naam het gedoopt heeft) zijn kopje uit het nest steekt om ons te begroeten  |
Maandag 28 September 2009 9:35 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
gefeliciteerd met de aanwinst
leuk dat je nu een kleintje hebt |
Maandag 28 September 2009 9:15 pm |
|
|
|
|