wie kan mij wat meer vertellen over kweken met rose kaketoe hoe is hun gedrag schreeuwen ze veel??
leggen ze makkelijk eieren?
als je geen bestaand koppel heb kan je wel man en pop bijelkaar zetten??
en wil nog veel meer info hebben ik hoor het graag
hier vind je veel info
http://www.vogelproblemen.nl/Rosekaketoe.htm
maar je hebt veel plek nodig en kaketoes zijn zeer moeilijk te kweken maar ik geloof dat szwanny ook een koppeltje rosé'tjes heeft waarmee hij kweekt dus hij zal wel veel meer uitleg kunnen geven.
Babe, het kweken van Rose's is een lastig iets. Ze moeten echt een grote voliere hebben en bouwen van takjes zelf hun nest. Als het niet klikt loop je de kans dat de man de pop dood maakt. Als je ze in een te kleine koioi houdt loopt je dat risico ook. Als ze eieren leggen doen ze in het begin nogal eens voetballen met de eieren die daardoor kapot gaan. Je moet ze daarom in het begin verwisselen met kunsteieren en in een broedmachine de eerste 2 weken bebroeden en dan terug leggen. Als je een camera in de broedblok doe kun je goed zien wanneer ze stoppen met voetballen en echt gaan broeden. In de broedperiode kan de man best wel eens luidruchtig zijn.
Het is dus zeker geen vogel om mee te beginnen als je gaaitjes wilt gaan kweken.
Maandag 7 April 2008 7:00 am
Fluffy Sue Site Admin
quote:Originally posted by swanny
Je moet ze daarom in het begin verwisselen met kunsteieren en in een broedmachine de eerste 2 weken bebroeden en dan terug leggen.