Kweken van 2soorten onderling?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Kripske
Eitje

Kweken van 2soorten onderling?  Reageer met quote  

We hebben een voliëre met Kanaries, 2Zebravinkjes, een Diamantduifje, een Elsensijsje, 2Kippen, en een koppel Halsbandparkieten, een Bont Boertje, en een Valkparkiet.
Deze Valkparkiet en 2Halsbandparkieten heb ik gekregen, na heel lang vragen, van "een vriend" die hen had zitten thuis. Hij gaf ze zelden water of eten, en deze dieren zaten wel "vrij" in een binnenplaats. Omdat ik er elke dag, bijna toch, op bezoek kwam, om op de kinderen de passen, gaf ik ze dagelijks vers water en eten. Eindelijk had ik hem zo ver gekregen, dat hij ze mee gaf met mij. Nu zitten ze hier tussen de andere vogels, en heeft het mannetje van vorig jaar net zijn ringen gekregen rond z'n nek. De kleuren zijn ook mooier geworden, en de Valkparkiet doet het ook wel goed.

Het Bonte Boertje heb ik ook gekregen, een neef van me belde om te vragen of ik iets kon doen met een kleine papegaai, ik zei ja, anders lieten ze hem vliegen... Bleek het een Bont Boertje te zijn, maar zijn slaapplaats was, geloof het of niet, een gewoon houten bakje, met bovenaan een schuifdeurtje, met een stokje op, geen licht kon er binnen-in geraken. Af en toe mocht hij er uit, en dan vloog hij naar de luchter, en beet hij het plafond stuk, en de luchter ook. Dan werd hij gevangen, met de hand, en er dan terug in gezet. Toen we hem hier in een kooi apart zetten, was er duidelijk te zien dat de vogel schrik had van de mensen. Ook was hij al z'n pluimpjes kwijt bovenaan zen hoofd... Ze waren ook grijs langs de kant van zen kaken. Nu zit hij al van vorig jaar buiten, en zijn pluimpjes op z'n hoofd zijn weer bij gegroeid, maar nog niet zo zoals ze zouden moeten zijn, pikzwart, ze zijn nog altijd grijs.

Nu hebben we een week geleden een boomstam erin gezet, voor Halsbandparkieten, omdat we dachten dat deze misschien zouden gaan kweken. Op het eerste zicht leek het wel wat te worden, ze waren al bezig met pluimpjes rond te vliegen enzo, maar deze morgend zag ik ons Bont Boertje in de opening kijken, en telkens kwam hij met z'n hoofd even buiten kijken, en dan keek hij er terug binnen. Ik dacht; misschien pest hij wel dat vrouwtje? Of geeft hij haar te eten ofzo? Dus ik ging kijken, hij vloog weg, en uit de boomstam kwam onze Valkparkiet uit gevlogen. Nu ging ik terug zitten een eindje van ze vandaan, en zag dat ons Bont Boertje naast onze Valkparkiet kwam zitten, onze Valkparkiet liet zen hoofd zakken, en het Bonte Boertje legde zen pluimpjes goed in zen nek, daarna was het de beurt aan de Valkparkiet. Ook werd er een poging gedaan om op de rug te stappen van onze Valkparkiet.

Nu was mijn vraag; Kan het zijn dat ze gaan kweken? 2 Verschillende soorten vogels? Of is dat een vraag naar een partner van beiden?
Ik weet niet of het wat gaat worden, moest ik er 2 vreemde vogels bij zetten... Het is al (volgens sommige mensen) raar dat we die vogels al bij elkaar hebben zitten, zonder dat er gevochten wordt? Misschien komt dit wel omdat ze allemaal schrik hebben van mensen ofzo? Als we in de voliëre komen, vliegen ze zich bijna te pletter :s We proberen ze zoveel mogelijk ruimte te geven als we er in zijn, maar soms moeten we toch doorheen de hele kooi gaan, om in de kooi van onze Parkieten te gaan. Dan vliegen ze in het rond als wilden echt.

Hoe kan je ook eigenlijk zien of het Bonte Boertje een mannetje of een vrouwtje is? Zonder hem vast te pakken? Van de Valkparkiet was dat te zien aan de oranje kaken, deze zijn fel oranje, dus wss een mannetje dacht ik?

Groeten Andy
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De kans met die twee kweken kan echt niet!!!
Ik denk idd. wel dat je bb-tje broeds is!!
Als je wil kweken,zul je zeker van ieder soort nog een gaai erbij moeten nemen!!
Je zou aan een bb-tje kunnen zien of het een man of een pop is,maar wil je het echt zeker weten,zul je het bb-tje moeten laten testen.
Dit doen ze door een paar veertjes te trekken en op te sturen naar een lab!!!

Je gaaitjes zijn zo te lezen,echt niet tam. Dus ze zullen vluchten als je de voliere betreedt. Dit is normaal!!!
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 1:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik sluit me aan bij danny.
wel goed van je dat je de vogels gered hebt van een hoop ellende.

zou wel leuk zijn hahahaha een bbtje met een kuif.
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 4:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

bbtje met een kuif? Razz
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 5:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Kripske
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by kadoes
ik sluit me aan bij danny.
wel goed van je dat je de vogels gered hebt van een hoop ellende.

zou wel leuk zijn hahahaha een bbtje met een kuif.

Hopelijk mogen ze hier nog lang hun leven slijten Smile Ik ben ook blij voor hen, dat ze nu vrij kunnen rond vliegen, tussen andere vogels, en mee dingen kunnen stuk bijten enzo :p Als de zomer eraan komt, dan zal ik wat takken gaan halen van de bomen, met veel blaadjes aan, dan kunnen ze zich eens bezig houden Wink Ik had ook een Denneboom gevonden ergens in de straat? :p Ja, Kerstmis was gedaan, en ze smeten hem weg, en ik dacht; laat ik hem erin zetten, enja, er zijn al wel een aantal takken af gebeten door hen Smile Maar das niet erg, want daarvoor staan ze er Wink Liever dat dan mijn draad door bijten :p
Bericht Vrijdag 16 Februari 2007 9:44 am
Kripske
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
De kans met die twee kweken kan echt niet!!!
Ik denk idd. wel dat je bb-tje broeds is!!
Als je wil kweken,zul je zeker van ieder soort nog een gaai erbij moeten nemen!!
Je zou aan een bb-tje kunnen zien of het een man of een pop is,maar wil je het echt zeker weten,zul je het bb-tje moeten laten testen.
Dit doen ze door een paar veertjes te trekken en op te sturen naar een lab!!!

Je gaaitjes zijn zo te lezen,echt niet tam. Dus ze zullen vluchten als je de voliere betreedt. Dit is normaal!!!

Als het zo moeilijk is, dan pas ik toch liever :s Ik wil ze liever niet vangen, ze zijn in hun leven al genoeg gevangen... Volgens mij hebben ze echt een trauma opgelopen... Ik wil dat ze hun verdere leven gewoon in rust kunnen verder zetten, zonder dat er iemand op hen jaagt ofzo. Maar ik ga toch eens kijken voor foto's van hen, misschien dat je kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is?
Bericht Vrijdag 16 Februari 2007 9:46 am
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan zal je al foto's moeten hebben zo als Sue het omschreef!!!
Zelf zal ik je niet kunnen helpen!! Embarassed
Bericht Vrijdag 16 Februari 2007 9:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 22 Augustus 2008 4:48 am
  Berichten van afgelopen: