Materialen nestkast + nestmateriaal

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
anti-rsca
Eitje

Materialen nestkast + nestmateriaal  Reageer met quote  

Hey iedereen,

Zoals sommigen misschien weten zit ik met een koppeltje prachtrosella's. Deze avond steken we ze voor de eerste keer bij elkaar. De bedoeling is natuurlijk dat er kleintjes van komen he Wink.

Ik zou graag zelf een nestkast in elkaar steken, ik weet welke dimensies die moet zijn, maar welk materiaal en hoe deze juist in elkaar moet zitten snap ik niet, weet iemand hier meer over of heeft iemand een link hiervoor?

Voor nest materiaal wordt ook rottend hout ed. aangeraden. Waar haal ik zoiets? Bedoel, al iets begint te rotten heb ik dat steeds weggegooid Very Happy.
Is ander materiaal ook niet geschikt? Gespoelde houtsnippers bijvoorbeeld...

Bedankt alvast!
Bericht Woensdag 19 Januari 2011 11:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hi, leuk dat je een eigen nest wilt maken. ik zou als ik jou was van dat sadrokarton nemen. dat is lekker dik, kunnen ze goed aan knagen en zelf inrichten.
als nest materiaal geen rottend hout nemen. dat kan schimmelen en is niet goed voor de vogels. je zou wel zaagsle kunnen nemen of beukensnippers. die zijn te krijgen bij de dierenwinkel. ook kleine losse takjes in de kooi leggen zodat ze die ook kunnen gebruiken en dan komt het wel goed hoor.
hou je ons op de hoogte Very Happy
Bericht Woensdag 19 Januari 2011 11:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:44 am
  Berichten van afgelopen: