|
|
|
KarinW
Fladderaar
| Nog 1 vraagje over voeren |
|
|
ze zijn nu 6 weekjes oud bijna allemaal... en gaan nu weer weer minder eten per voeding, dus kan er weer 1 af...die van 5 eten ze namelijk haast niks van..... maar smorgens eten ze ook niet geweldig.. zou ik nu ipv 7.00 en 23.00 ook bijvoorbeeld om 7.00 en 22.00 kunnen geven? |
Maandag 21 September 2009 10:17 am |
|
|
Sarah
Moderator

Denk wel dat dat kan hoor, ik zie er in elk geval geen probleem in.
Dan krijgen ze trouwens ook weer een uurtje langer slaap, wat ook niet onbelangrijk is voor een gaaitje en aangezien ze toch al goed beginnen te eten zelf kan dat uurtje vroeger volgens mij echt geen kwaad hoor. |
Maandag 21 September 2009 10:20 am |
|
|
margreet
Fladderaar
Die van mij waren 's morgens ook niet meer zo happig, dus heb ik de ochtendvoeding later gemaakt, zo tussen 8 en half 9 's morgens. 's Avonds ging ik ook wat vervroegen naar rondom 22 uur. Dan hebben ze een heerlijk lange nacht. Bij 3 voedingen per dag hield ik 8-8.30 - 15 - 22uur aan en dat was een goede verdeling vond ik. |
Maandag 21 September 2009 10:55 am |
|
|
|
|
KarinW
Fladderaar
ok bedankt dan ga ik het zo doen... |
Maandag 21 September 2009 11:16 am |
|
|
KarinW
Fladderaar
Plaats hem wel even hierbij,want om nou weer een topic te openen ...
Ik heb de kleintjes eigenlijk nog geen eivoer gegeven omdta ik niet zo goed wist hoe... Ik had ergens gelezen dat het dan opzet als ze pap krijgen... Geprobeerd met het eivoer en als het nat wordt zet het inderdaad op, maar wordt ook een vies klef zooitje... Hoe moet ik dit nou geven, of pas geven als ze volledig zelf eten?.. krijgen nu nog 2 keer pap |
Woensdag 23 September 2009 11:02 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik zou het pas geven als ze zelfstandig eten. eerder niet. |
Woensdag 23 September 2009 11:54 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Op zich kan nu vanalles aanbieden echt geen kwaad hoor, hoe vroeger ze vanalles gaan ontdekken, hoe beter en hoe makkelijker ze vaak dingen gaan eten later en niet zo kieskeurig worden maar in het begin gaat het vooral nog om spelen met het eten. Ik zou dan het eivoer wel droog laten en ook niet teveel van geven. Elke dag ben ik hoe dan ook geen voorstander van.
Geef je nu al wat zaadjes of pellets waar ze zich wat kunnen mee bezighouden? |
Woensdag 23 September 2009 12:15 pm |
|
|
margreet
Fladderaar
Als ze nog 2 keer pap krijgen zijn ze er zeker aan toe om andere dingen uit te proberen. Trosgierst bijvoorbeeld is uitermate geschikt om te oefenen. Ook een klein schaaltje eivoer om de dag is leuk om te beginnen. Stukje appel om aan te knabbelen, een kwart tomaatje, je kunt echt van alles aanbieden. Ik stampte ook wat pelletjes fijn in kleine brokjes om alvast te proeven. Leef je uit zou ik zeggen ze zijn er oud genoeg voor. |
Woensdag 23 September 2009 1:24 pm |
|
|
KarinW
Fladderaar
ja zaadjes krijgen ze al tijdje en eten ze ook al steeds beter van... zal morgen wel is beginnen met eivoer dan klein beetje... ook groente en fruit krijgen ze al een hele tijd ...en trosgierst ook |
Woensdag 23 September 2009 1:29 pm |
|
|
|
|
margreet
Fladderaar
Oh kijk eens aan, dan zijn ze al hard op weg naar volledige zelfstandigheid, mooi hoor. |
Woensdag 23 September 2009 1:39 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dan lijkt me dat ze inderdaad goed op weg zijn hoor, ze zullen uit zichzelf wel gaan proeven, eerst knoeien natuurlijk en dan proeven  |
Woensdag 23 September 2009 2:37 pm |
|
|
margreet
Fladderaar
Hihi, knoeien zeker
Hele snavels onder het eten en dan effe lekker schudden om vervolgens weer opnieuw in het eten te duiken. Het was leuk om te zien, iets minder om steeds schoon te maken en ik ben zeker blij dat ze nu niet meer spetteren met eten |
Woensdag 23 September 2009 7:48 pm |
|
|
|
|
lenie
Eitje
hoi ik ben lenie en heb sinds een week een baby witkuif en hij wil soms moelijk eten moet ik het wel opdringen of eet hij zelf wel als hij honger heeft de eertse paar dagen was hij wel gegroeit maar nu was hij het zelfde gebleven ik ben hier helemaal niet bekent mee en wil zoveel mogelijk weten over het voeren van mijn witkuif kaketoe diesel.hij krijgt om 7 uur en om 2uur en om 9 uur 45 ml maar als ik er 20 ml in heb wil hij al niet meer help mij aub ik ben nu al stapel verlieft op hem en wil hem niet kwijt raken.
groetjes lenie en diesel. |
Donderdag 24 September 2009 9:15 am |
|
|
Sarah
Moderator

Krijg je geen begeleiding van de kweker dan?
Het is nogal gevaarlijk om papvoeding te gaan voeren als je eigenlijk totaal niets ervan weet en geen begeleiding krijgt.
Maar goed, weeg je hem elke dag? Het is vooral belangrijk dat je dat op dit moment wel gaat doen en dan liefst zowat hetzelfde moment, bijvoorbeeld voor of na de morningdrop.
Weet je goed welke temperatuur je pap moet hebben? Indien de pap te koud is kan je kropverzuring krijgen, is hij te warm dan krijg je kropverbranding.
Indien je teveel twijfelt kan je ook altijd een Vogelarts (geen gewone dierenarts) raadplegen, zij kunnen je vaak ook meer vertellen en laten zien hoe je moet voederen. |
Donderdag 24 September 2009 9:41 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hoe oud is je witje? misschien dat je ook al wat zaadjes aan kunt bieden waar hij zelf van kan nemen als hij daar zin in heeft. hoe ouder ze worden hoe minder zin ze in pap hebben en het allemaal "zelf" willen doen, snap je. je kan ook proberen de pap minder vloeibaar te maken en er bolletjes van te draaien die hij dan krijgt. dat is ook een manier. zo deden wij dat met onze ducorps en dat lukte heel goed. kan best dat hij wat vaster voedsel wil hebben. probeer dat maar eens |
Donderdag 24 September 2009 10:28 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:45 am
|
|
|
|
|