|
|
|
Mariss
Vlieger
| Pakieten koppelen |
|
|
Hooiiiii mensjes,
Ik had een vraagje, hoe kan je het best parkieten koppelen?
Of moet het gewoon liefde op het eerste gezicht zijn?
Ik heb nu 4 parkietjes waarvan 2 dus broedrijp, ouder dan 1 jaar, Noah die is nogsteeds erg broeds, en legt ook eitjes. Alleen het mannetje schijnt geen intresse te hebben, en Noah zelf ook niet echt in het mannetje...
Zo iezo ben ik opzoek naar een kleinere kooi waar 2 parkieten inkunnen, zodat ik apart kan kweken.
Ik heb me er goed in verdiept, maar dat weet ik dus niet ... En ik kan het nergens vinden haha.
Hoop dat iemand antwoord weet ...!
Groetjess
Mariska, Mickey, Noah, Simba, Bambi en Storm  |
Zaterdag 2 Januari 2010 4:34 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Woei, deze kan ik niet beantwoorden, zal ik dan ook maar aan de kwekers overlaten.  |
Zondag 3 Januari 2010 6:20 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik ben ook erg benieuwd naar een antwoord
Vraag me daarbij ook af of parkieten mannen meerdere poppen tijdens de broedtijd kunnen hebben? |
Zondag 3 Januari 2010 7:38 pm |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
Ik heb bij een ander forum het antwoord gehad dat je het mannetje en vrouwtje apart kan zetten met een broedblok en dan kan er wat aanwakkeren, maar het is niet zeker of het gaat lukken dan, maar intresse word wel aangewakkert |
Zondag 3 Januari 2010 7:41 pm |
|
|
esjo
Moderator

Oke, ik ben benieuwd of Noah zich gaat laten verleidden
Hou je ons op de hoogte ? |
Zondag 3 Januari 2010 7:48 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
jaaaaaaaa tuurlijk, met veel foto's
ik beloof alleen niet dat het gaat lukken haha |
Zondag 3 Januari 2010 8:24 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
zet ze gewoon bij elkaar en geef vooral ook eivoer om ze te stimuleren. lekkere temperatuur en af en toe een beetje natsproeien. dan zijn ze zo in de stemming en gaat het beginnen. duurt niet lang bij parkietjes. bij mij broeden ze het hele jaar door. |
Maandag 4 Januari 2010 8:24 am |
|
|
Mariss
Vlieger
@Alexandraatje er zijn er 2 nog te jong, dus daarom moet ik ze apart zetten. Noah gaat steeds meer broedsgedrag vertonen, pikken naar Bambi (popje) weer in de houding, maar Simba stapt er niet op  |
Dinsdag 5 Januari 2010 5:48 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat simba dan nog even wat meer tijd nodig heeft om het te leren. je kan popjes stimuleren door ze meer eivoer te geven. het komt in de lente vanzelf wel. dan is het meestal echt de tijd om te beginnen. probeer meer daglicht te geven door een felle lamp vroeger aan te zetten en in de avond langer door laten branden om zo langere dagen te maken. dat stimuleert ook. meer warmte geven en eivoer. bij ons is dat altijd de manier om de vogels te stimuleren en dan zijn ze al heel gauw weer in de weer. heb geduld, het komt echt wel. |
Woensdag 6 Januari 2010 7:55 am |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
Het broedblok staat er, Noah zit er nu al in, voornamenlijk om te knagen, maar ze is er niet bang voor.
Ook verdedigt ze het blok goed, voor het eerst heb ik gevoeld wat mijn vader bedoelde te zeggen met; Noah die bijt!!!!!!!!!!!!
Bij mij deed ze het nooit haha, nu, AUW.
voorderest gaan Bambi en Storm in de oude kooi van Noah, tijdelijk, en er veel uit houden, want de kooi in simpelweg te klein voor de 2 samen, maar omdat Noah weer een dik kontje had, proberen we t maar weer.
Oke terwijl ik dit aan het typen ben, gooit ze al de houdsnippers eruit, en maakt ze het blokje van kant binnen, dus ze probeert een nestje te maken, of wat ze ook doen haha.
*Duimpt*  |
Woensdag 6 Januari 2010 4:56 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Intresse heeft ze echt erg, Nu moet Simba zijn ding nog doen  |
Woensdag 6 Januari 2010 5:04 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Tuuuuuuuuuuuuurlijk. Ze zitten met zijn 4e los, normaal mag niemand aan Noah krabbelen van de parkieten, bij wie doet Noah het dan?
Juist ja Storm.
Iets gaat er fout als een 2,5 jarig parkietje naar een mannetje van 8 weken trekt.
ik probeer het nog een tijdje met Noah en Simba, maar ik vrees het ergste haha
edit; en de eerste echte snavelpartij tussen Noah en Storm was er ... |
Woensdag 6 Januari 2010 9:46 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dat ze naar het kleintje trekt kan misschien zijn omdat ze moedergevoelens heeft en graag wil zorgen voor de kleine. is niet erg. het is best mogelijk als storm straks 6 maanden is dat zij dan een koppel worden. ik zou haar gewoon haar gang laten gaan. het is niet zo erg. bij mij doen de kietjes dit ook hoor. en het is altijd goed gekomen. ik laat de natuur zijn gang gaan, dat is vaak het beste. zij weet zelf wel wat kan en niet kan.
of het tussen noah en somba wat wordt weet ik niet. schijnbaar trekt ze toch naar storm. en dan zal ze geduld moeten hebben. laat het blok er maar even aan hangen en kijk maar of er wat gebeurd. misschien heeft ze legnood en komt er een leeg eitje, maar goed, het begin is er dan. |
Donderdag 7 Januari 2010 7:46 am |
|
|
Mariss
Vlieger
Ik weet waarom ze naar Storm toetrok, waarscheinlijk was er iets niet goed. Want hij is vandaag overleden. Hij lag dood op de bodem  |
Donderdag 7 Januari 2010 8:00 am |
|
|
Sarah
Moderator

Wat naar voor je zeg, heel veel sterkte hoor  |
Donderdag 7 Januari 2010 9:22 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende