Pap afbouwen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
KarinW
Fladderaar

Pap afbouwen  Reageer met quote  

De laatste tijd eten ze niet echt veel pap, ze eten al wel beetje zaadjes enzo dus wilde een voeding gaan minderen... Maar toch gaan ze om de normale tijd dan wel zitten gillen... Soms moet ik echt paar keer aanbieden om ze nog meer te laten eten om bijv de nacht door te komen
Bericht Vrijdag 11 September 2009 10:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
KarinW
Fladderaar

Re: Pap afbouwen  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by KarinW
De laatste tijd eten ze niet echt veel pap, ze eten al wel beetje zaadjes enzo dus wilde een voeding gaan minderen... Maar toch gaan ze om de normale tijd dan wel zitten gillen... 's avonds is het wel lastig want dan moeten ze toch genoeg binnen krijgen voor de nacht

Dit moest er eigenlijk staan ahah
Bericht Vrijdag 11 September 2009 11:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan zou ik echt de pap keer per keer gaan afbouwen nu. De ene voeding helemaal afbouwen en de rest nog ff geven zodat ze die voeding al ff zelf kunnen aanvullen. Pas dan zou ik de volgende voeding afbouwen en kunnen ze zelf die voeding ook weer opvangen door zelf eten te zoeken, nemen.
Als je alles ineens afbouwd is de overschakeling soms wat groot.
Bericht Vrijdag 11 September 2009 11:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
KarinW
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Dan zou ik echt de pap keer per keer gaan afbouwen nu. De ene voeding helemaal afbouwen en de rest nog ff geven zodat ze die voeding al ff zelf kunnen aanvullen. Pas dan zou ik de volgende voeding afbouwen en kunnen ze zelf die voeding ook weer opvangen door zelf eten te zoeken, nemen.
Als je alles ineens afbouwd is de overschakeling soms wat groot.

Nee ja bedoelde ook 1 voeding afbouwen inderdaad Wink... ze kunnen tussendoor groente/fruit/zaadjes/trosgierst eten...
Dan ga ik vanaf morgen beginnen ermee, dan is de oudste namelijk 5 weekjes...heb ze voor vandaag nog klein beetje gegeven
Bericht Vrijdag 11 September 2009 11:31 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Trosgierst kan hoor maar probeer daar niet teveel van te geven, daar zit echt superweinig voedingsstoffen in en het zou jammer zijn dat ze zich daarmee gaan vullen in plaats van die gezonde groenten en zo te proeven omdat ze gevuld zijn met trosgierst. Trosgierst mag hoor maar ik zou het geven als ze gevuld zijn met het gezonde, dan kunnen ze nog eens proeven als "dessertje"
Bericht Vrijdag 11 September 2009 11:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
KarinW
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Trosgierst kan hoor maar probeer daar niet teveel van te geven, daar zit echt superweinig voedingsstoffen in en het zou jammer zijn dat ze zich daarmee gaan vullen in plaats van die gezonde groenten en zo te proeven omdat ze gevuld zijn met trosgierst. Trosgierst mag hoor maar ik zou het geven als ze gevuld zijn met het gezonde, dan kunnen ze nog eens proeven als "dessertje"

Owke ja ze vinden het wel erg lekker hier, had gewoon 1 stengel erin gelegd en die ligt er nu nog steeds, dus zoveel eten ze er niet van... maar ze kunnen beter zaadjes eten ja... maar ze krijgen nu zeg maar om 7/12/5 en 11 te eten... dan mag die van 12 nu wegvallen, maar kan ik de tijden dan zo opschuiven dat ze bijvoorbeeld om 7/3 en 11 eten... Dat het wat beter verdeelt is??
Bericht Vrijdag 11 September 2009 11:40 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou als allerlaatste de avondpap afbouwen eigenlijk. De middagpap is de eerste die ik zou afbouwen en als voorlaatste zou ik de ochtendpap afbouwen.
Als ze nu nog ff 's morgens en 's avonds hebben en tussenin al afgebouwd worden met pap, dan gaat dat goedkomen. Dan hebben ze al 2 papjes nog en de tussentijd kunnen ze dan op verkenning. 's Avonds zijn ze vaak beetje te moe nog om nog veel zelf op onderzoek te gaan dus die zou ik nu nog ff geven tot ze meer zelf eten en het beter doorhebben. Wink
Bericht Vrijdag 11 September 2009 11:43 am
KarinW
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Ik zou als allerlaatste de avondpap afbouwen eigenlijk. De middagpap is de eerste die ik zou afbouwen en als voorlaatste zou ik de ochtendpap afbouwen.
Als ze nu nog ff 's morgens en 's avonds hebben en tussenin al afgebouwd worden met pap, dan gaat dat goedkomen. Dan hebben ze al 2 papjes nog en de tussentijd kunnen ze dan op verkenning. 's Avonds zijn ze vaak beetje te moe nog om nog veel zelf op onderzoek te gaan dus die zou ik nu nog ff geven tot ze meer zelf eten en het beter doorhebben. Wink

Owke dus gewoon de tijden hetzelfde houden, alleen die van 12 uur laten vervallen??
Bericht Vrijdag 11 September 2009 11:47 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Niet onmiddellijk helemaal weg laten vallen, bouw ze voorzichtig af. Wink
Bericht Vrijdag 11 September 2009 2:03 pm
KarinW
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Niet onmiddellijk helemaal weg laten vallen, bouw ze voorzichtig af. Wink

ja owke maar ze eten maar heel weinig van die van 12 uur... moet ik ze dan nog steeds blijven geven?
Bericht Vrijdag 11 September 2009 2:09 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als je merkt dat het niet eens de moeite is wat ze ervan eten dan zou je het kunnen weglaten, ze hebben hun andere papjes nog dus kunnen ze deze voeding van 12uur al aanvullen met hun andere eten die ze hebben. De eerste echte stap naar het zelfstandig zijn. Laughing
Bericht Vrijdag 11 September 2009 2:10 pm
KarinW
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Als je merkt dat het niet eens de moeite is wat ze ervan eten dan zou je het kunnen weglaten, ze hebben hun andere papjes nog dus kunnen ze deze voeding van 12uur al aanvullen met hun andere eten die ze hebben. De eerste echte stap naar het zelfstandig zijn. Laughing

Ja ze nemen denk ik nog geneens 2 cc op...dan lopen ze al weg namelijk...
En misschien gaan ze die andere voedingen dan ook is wat beter eten, omdat ze dan natuurlijk 1 papvoeding tussendoor missen...
Bericht Vrijdag 11 September 2009 2:13 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, laat die 12u voeding maar mooi achterwege hoor. Kan best met die amper 2cc nu. Zeker omdat ze nog pap krijgen. Wel is het bij het afbouwen van de pap en het zelfstandig maken absoluut wel belangrijk dat je ze dagelijks gaat wegen. Ze gaan ietsje afvallen normaal, is ook normaal. Ook wanneer ze gaan uitvliegen gaan ze nog wat afvallen maar let er vooral op dat het niet teveel gaat worden. Probeer ze wel altijd op hetzelfde tijdstip te wegen, bijvoorbeeld: na de morningdrop, voor de pap.
Bericht Vrijdag 11 September 2009 2:18 pm
KarinW
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Ja, laat die 12u voeding maar mooi achterwege hoor. Kan best met die amper 2cc nu. Zeker omdat ze nog pap krijgen. Wel is het bij het afbouwen van de pap en het zelfstandig maken absoluut wel belangrijk dat je ze dagelijks gaat wegen. Ze gaan ietsje afvallen normaal, is ook normaal. Ook wanneer ze gaan uitvliegen gaan ze nog wat afvallen maar let er vooral op dat het niet teveel gaat worden. Probeer ze wel altijd op hetzelfde tijdstip te wegen, bijvoorbeeld: na de morningdrop, voor de pap.

Ja ik heb ze vanaf het begin van het voeren gewogen..

Jong 1 begon op 41 gram en weegt nu 48, is even blijven steken maar nu toch weer gram aangekomen..

Jong 2 begon op 45 gram en weegt nu 51 gram, was vanmorgen 1 gram afgevallen voor de rest steeds aangekomen..

Jong 3 begon op 38 gram en weegt nu 48 gram, vanmorgen ook 1 gram afgevallen voor de rest ook steeds gegroeid...

Klinken deze gewichten goed?
Bericht Vrijdag 11 September 2009 2:26 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ken op zich de gewichten van een aga niet echt maar het klinkt me absoluut niet slecht hoor. Ze gaan goed regelmatig vind ik en liggen goed in de buurt van elkaar. Ze verliezen eens 1 gram maar dat is niet erg, ze gaan nog wel eens een gram verliezen, zolang ze niet teveel verliezen en ook terug gewicht bijkomen kan dat geen kwaad. Let ook goed op de ontlasting als ze overgaan op zelfstandig eten. Ook of ze zelf drinken. In het begin zal dat drinken nog niet veel zijn aangezien ze nog veel pap krijgen maar probeer het toch wat in de gaten te houden.
Bericht Vrijdag 11 September 2009 2:29 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:46 am
  Berichten van afgelopen: