Papa Jacko en Mama Aurora ??!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Papa Jacko en Mama Aurora ??!!  Reageer met quote  

Zes weken geleden werden zowel Aurora als ook Jacko broeds. Nu was Aurora al heel vaak broeds geweest (bij de vorige eigenaar en ongeveer een kruiwagen onbevruchte eieren gelegd) maar voor Jacko was het iets nieuws en gedrag wat hij in ieder geval al meer dan een jaar niet had laten zien.

Het begon op te vallen o.a. doordat Jacko samen met Aurora uit 1 bakje mocht eten Shocked hij haar voerde, paargedrag liet zien. Fantastisch natuurlijk.

Alleen toen kwam er een dilemma. Jacko zat weer redelijk goed in de veren, was helemaal groen en zijn conditie was vooruit gegaan. Maar eigenlijk wilden we dit jaar sowieso geen blok eraan hebben hangen. Zo van - laat ze maar lekker genieten. Nou ja, en dat deden ze - maar ook van elkaar.
Na 1,5 week toch maar besloten om het blok op te hangen. Zo broeds als ze waren / broedser kan echt niet Mr. Green

Aurora was direct helemaal in haar sas ermee en ook Jacko kon het waarderen. Aurora in het blok, Jacko erbij. En ze bleven maar lief en klef met elkaar Hartje
Na een week of drie, Jacko was inmiddels alweer een stuk kaler nog geen ei en we besloten dan om het blok maar weg te halen.
Voor het weghalen nog even kijken en prompt lag er een ei Shocked
21 juni / ei 1 en 24 juli lag er ook ei 2.

Vandaag geken of ze bevrucht zijn en geloof het of niet )ik kan het nog niet geloven' ze lijken bevrucht.
Ze zijn niet geheel doorzichtig - zie duideliijk een dooier? en er tekenen zich wat lijntjes af onder het schouwlicht.
Wij hebben dus goede hoop dat ze inderdaad bevrucht zijn.

Aurora broedt goed en Jacko voert goed, gaat af en toe bij haar in het blok en plukt goed Mr. Green
Dat zal er voor hem dan wel bijhoren. Lief is hij er evengoed om.

Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat. Ik heb geen idee of Aurora of Jacko ooit al eens een nestje hebben gehad of hebben groot gebracht.
We zien het dus wel, maar ik ben wel ontzettend blij dat ze momenteel zo verschrikkelijk lief zijn met elkaar.
Echte liefde Hartje

http://www.fluffies.org/nl/dag.....p5121.html
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 7:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ZOOOOOOOOOOOOO Yeah! Yeah! Yeah! Klappen Klappen Wat is dit goed nieuws zeg. Yeah! Yeah! klinkt allemaal toch al heel erg goed. Oooo, hou ons aub goed op de hoogte want ik ben razend benieuwd en hoop op het beste, zou zo mooi zijn en een bekroning op je werk ook hoor, niet alleen op dat van hun Ja
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 7:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, spannend hé. Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Of ze blijft broedden, of ze uitkomen, of ze goed gaan voeren etc Very Happy
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 8:45 pm
margreet
Fladderaar

Reageer met quote  

Oh wat lijkt me dat ontzettend spannend. Zou vreselijk mooi zijn toch als de eitjes bevrucht zijn en daadwerkelijk uitkomen.
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 8:51 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat fijn als er echt wat uit komt. ik zal heel hard duimen, dat hebben ze wel verdiend.
Bericht Dinsdag 4 Augustus 2009 7:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

WHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA spannend esjo oeeeeeee zo spannend.

Leuk leuk om te volgen hihihiihi
Bericht Dinsdag 4 Augustus 2009 4:52 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhhh wat spannend Esjo! Dit zou wel fantastisch zijn!
Wanneer weet je 'zeker' of het eitje bevrucht is? (En nu niet zeggen 'Als het uitkomt' Mr. Green )
Bericht Dinsdag 4 Augustus 2009 8:04 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wanneer we nog een paar dagen verder zijn en het ei donkerder wordt weet ik zeker of het bevrucht is.

Ik heb net alwel een spoedbestelling gedaan voor ringen. Als ik wacht tot ik het zeker weet is die spoedbestelling ook te laat. En ik wil ze wel geringd hebben. Heb echt mazzel, want de fabriek in duitsland gaat volgende week dicht i.v.m. vakantie

Het komt ook omdat ik de eieren niet uit het blok wil halen en niet in de hand wil nemen om te schouwen, dus schouw ik in het blok en dan is het (voor mij) lastiger om te zien.
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 8:21 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

spannend hoor. ik duim voor je mee
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 8:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow ow, je maakt het wel echt spannend hoor maar ik heb er goede hoop in. Ja
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 9:42 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

1 ei is definitief bevrucht. Yeah! Veertje
De andere kan ik nog steeds niet definitief zeggen omdat ik de lamp er niet goed achter kon krijgen en dus niet optimaal kon schouwen
Maar in ieder geval 1 bevrucht ei Yeah! Feestje
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 6:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte gefeliciteerd Esjo, wat moet dit een goed gevoel geven joh. Gefeliciteerd alvast Feestje Yeah!
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 6:40 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dank je Sarah Very Happy - en inderdaad het is een heel apart gevoel van binnen Mr. Green Nu maar hopen dat alles goed gaat
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 8:52 pm
margreet
Fladderaar

Reageer met quote  

Gefeliciteerd Esjo Klappen
dat zal inderdaad een heel apart gevoel geven. Nu hopen op verdere successen.
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 9:20 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hey geweldig. van harte hoor. ze hebben het verdiend. nu afwachten hoe het verder gaat.
Bericht Vrijdag 7 Augustus 2009 6:37 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:46 am
  Berichten van afgelopen: