|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
|
|
|
Uiteindelijk denk ik dat het koppelgedrag kwam doordat Kikou het sterker had en daardoor het nest heeft geclaimd.
De eitjes waren nog steeds leeg, en ze probeerde ze eruit te gooien waat door de grootte van het nest niet lukte.
Vandaag heb ik het nest en de eitjes weggehaald, terwijl ze met z'n 2en lekker rondvlogen door de kamer.
Kikou is 2 keer komen kijken, maar probeerde het nest niet te verdedigen. Ze gedroeg zich verder ook normaal, ze had het nest zelf duidelijk al opgegeven.
Wel ging ze na een half uur lekker vliegen terug naar de glazen lamp, dat vind ik iets minder.
Ik hoop niet dat ze nou direkt een nieuw nest wil beginnen.
Als dat wel zo is, en als ze nou als huisvogel niet meer kan wennen, dan gaan ze met z'n 2en naar iemand met een hele groep aga's in een voliere.
Gaan ze zich weer gedragen als voorheen, dat wil zeggen vliegen en slopen zonder constant nesten te willen, dan blijven ze hier.
Ik wil ze niet graag kwijt, maar ik wil wel dat ze een fijn leven hebben en als ze nou steeds in de stress zitten omdat ze nesten willen dan is het hier niet fijn voor ze.
We kijken het even een paar weken aan. |
Woensdag 12 Mei 2010 12:35 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Wat jammer dat het onbevrucht was. Vaak voelen ze dat inderdaad zelf wel aan.
Het kan ook onbevrucht zijn geweest door onervarenheid - nog jong) Misschien dat het een volgende keer wel bevrucht is  |
Donderdag 13 Mei 2010 8:12 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:46 am
|
|
|
|
|