ssssssssst

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

ik denk dat je misschien al heel gauw eitjes kan verwachten,
aangezien jou vogels in de woonkamer wonen(naar wat ik begrepen heb).
dus langere dagen, maakt dan niet uit of het voorjaar of zo is. Onder invloed van licht, worden de vogels broeds....

zou leuk zijn, dan hoop ik dat dat tweede nest wel goed gaat komen!
dat zou erg leuk zijn....
Bericht Dinsdag 27 December 2011 12:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Erg naar Alexandraatje. Ik had het eerder al gelezen en moet eerlijk bekennen dat ik toch wel echt verdrietig was. Pumba heb ik een beetje kunnen volgen en verdorie je bent zo snel verknocht aan zo'n scheetje maar de natuur kan wreed zijn en mamatoe heeft het goed gedaan en helaas is de wet van de natuur niet altijd even eerlijk maar er was een reden voor en mamatoe weet dat. Sterkte hoor.
Bericht Zondag 1 Januari 2012 12:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hey allereerst voor iedereen die dit leest de beste wensen..!

denk ook dat het de natuur is, maar misschien zou je er over kunnen nadenken om de kuikens bij een volgend nest zo na 5 weken bij moeder weg te halen, zelf met de hand groot brengen...
Denk dan de natuur een beetje helpen!
bedoel dit positief hoor, want als ik je verhaal over de kaketoes las ging het allemaal heel goed!
Maar je ziet wel vaker dat papegaaien in gevangenschap het grootbrengen van de jongen niet helemaal goed kunnen volbrengen..
Zie dit bijvoorbeeld ook bij mijn aga`s. Ik heb 1 stel die doen alles goed als ze jongen hebben, maar op een bepaalde leeftijd plukken zij die jongen helemaal kaal en tot bloedens toe.... Dit hebben ze 2 keer gedaan, beide keren heb ik de jongen met de hand verder grootgebracht, dit ging heel goed. Het koppel wilde direct weer een nieuw nest beginnen.
ik heb dit koppel voor verdere kweek uitgesloten.. ze mogen blijven, maar geen jongen meer...
Bericht Zondag 1 Januari 2012 1:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

op dit moment is Olga kalmer aan het worden. het komt wel weer. zij is altijd rond oktober broeds dus wacht ik het gewoon af. ik zal een camera installeren boven het nest zodart het bij een volgende keer beter gaat en meteen ingegrepen kan worden. dit is triest maar het goed, ik denk dat het een volgende keer beter zal gaan.
erg bedankt voor jullie steun.
Bericht Maandag 2 Januari 2012 8:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:47 am
  Berichten van afgelopen: