ssssssssst

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Kamikaze piloot

ssssssssst  Reageer met quote  

ssssst allemaal heel stil zijn, niet te hard praten of geluid maken. Olga de kaketoe is begonnen met broeden Very Happy Op zich al heel bijzonder omdat zij samen met haar Tommy ook nog eens de kooi deelt met 3 amazones en ook nog eens in de huiskamer zijn.
dus ben ik nu heel voorzichtig, ga niet met de stofzuiger door het huis maar met de bezem en hoop echt dat er over een maand een kleien kaketoe geboren wordt.
nee, ik kan niet in het nest kijken en ik wil het niet omz e zo niet te storen. maar leuk is het wel.
dus nu ga ik maar gauw op mijn tenen weer verder.\dag allemaal Very Happy
Bericht Woensdag 12 Oktober 2011 8:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

WWWWWAAAAAAATTTTTT? Dat is echt supergoed nieuws. Bevrucht of onbevrucht, het is op zich al een klein wonder dat ze zo is gaan broeden. We duimen echt mee hoor, als dit kon lukken, zou echt super zijn.
Bericht Donderdag 13 Oktober 2011 12:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dank je wel. ze is nog steeds heel trouw met haar nest. alleen arme Oliver, die moet het wel erg verduren met haar. ze valt hem aan als ze uit het nest komt en vervolgt hem door de hele kooi. maar dat duurt niet lang en dan gaat ze na haar eten weer terug het nest in. ben zo benieuwd of er wat uit komt. ik hou jullie op de hoogte
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2011 3:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

ssssspannendddddddd
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2011 4:01 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

jeetje.....wat ongelovelijk........ik duim voor jullie!!!
Bericht Maandag 17 Oktober 2011 8:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ze heeft de smaak te pakken. Tommy het mannetje mag niet in het nest. dat verdedigd ze hard. hij slaapt nu alleen op zijn schommel. ik knuffel hem als hij daar om vraagt. vooral omdat mannetjes nog al eens jaloers kunnen worden op de pop en het nest en dan agressief kunnen worden. maar op dit moment merk ik eigenliijk dat het popje de agressieveling is Very Happy
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2011 7:35 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ze doet het eigenlijk goed als ik het zo lees. Laat ons hopen zeg, zou wel fantastisch zijn. A, lief dat hij zijn knuffel bij jou kan komen halen. Hartje
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2011 8:37 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hartje wat leuk allemaal....een echt mama dier....ik ben heel benieuwd!!
Bidden
Bericht Dinsdag 25 Oktober 2011 12:45 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

leuk toch! zou me ook wel spannend lijken, net een soort kadootje wat je nog niet mag open maken... hopenlijk gaat het allemaal goed... maar mannetje kaketoe mag die nu helemaal niets meer!
Zal maar zeggen wel de lusten maar niet de lasten ! Laughing Laughing
die moedertoe is wel een dondersteentje zeg...
hoop dat je gauw kuikentjes hoort piepen...
ben niet benieuwd maar heeeeeeeeeel nieuwsgierig.. Ja
Bericht Woensdag 26 Oktober 2011 8:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

papatoe mag niks meer. alleen nog maar op de schommel zitten en heel hard heen en weer zwaaien. moedertoe wil alles alleen doen. ze komt nu ook in de ochtend veel later uit het nest om te eten. om half 7 gaan de daglicht lampen aan, maar dan zit zij nog lekker van kleine kuikentjes te dromen lijkt mij. vadertoe vraagt kroeltjes aan de amazones. een is altijd zijn slaaf geweest en nu dus weer. arme oliver, die moet hem heel wat knuffelen.
moedertoe wil zo af en toe nog wel een ritje maken, maar vadertoe wil het niet Very Happy
ook ik ben heel nieuwsgierig of er piepjes te horen zijn volgende maand. en zo niet, is het ook niet erg.
zo ver ik weet, als ze eenmaal de stap maken om een nest te maken, dan houden ze niet meer op.
Bericht Donderdag 27 Oktober 2011 7:54 am
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

en dan hoop je toch op die kleine babytoetjes... Spannend allemaal hoor...
je hebt ze in de kamer, bij de aga`s zorg ik altijd dat er badwater is voor de oude vogels, of spoei de ouders, dit vanwege de eieren, wat vochtigheid. indrogen, dat komen ze niet uit...
alleen weet ik niet hoe dit bij kaketoes zit....of hier hulp bij nodig is?
weet niet waarom ik hier over begin, maar schoot me ineens te binnen.. Ja
Bericht Donderdag 27 Oktober 2011 8:36 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik laat de gaaien gewoon hun eigen gang gaan. wil ze niet teveel storen, dus stofzuigen in de kamer doe ik nu niet meer. als mamatoe wil badderen gebruikt ze haar drinkbak maar ik zie haar helemaal niet meer. in de ochtend voor ik ga werken zit ze te blazen in de kooi (ze leeft dus nog wel Very Happy ) en als ik na 7 in de avond thuis kom zit ze weer in haar nest.
laat de verrassing maar komen. het is net zoals met die kindereieren waar die verrassingen in zitten.
Bericht Vrijdag 28 Oktober 2011 7:45 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

zo spannend!!!!! Bidden
Bericht Vrijdag 28 Oktober 2011 7:21 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hey?
hoe staat het leven met de kaketoes,
is moeders nog druk met broeden?
vroeg me af hoe het nu gaat... en wanneer je heel misschien de kleintjes kan verwachten... spannend allemaal, ik ga in ieder geval voor jullie duimen! Ja
Bericht Dinsdag 8 November 2011 10:19 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het is dat je het me vraagt. ze zijn er. ik weet niet hoeveel maar ik hoor hoe mamatoe vanmorgen aan het voeren was. dus ja, we hebben babytoetjes. wil niet zeggen dat ze het gaan halen, ik blijf voorzichtig, maar ben wel reuzeblij. Feestje
Bericht Woensdag 9 November 2011 8:52 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:47 am
  Berichten van afgelopen: