|
|
|
Mariss
Vlieger
| toestemming voor te kweken met Noah van VA |
|
|
Hooii
een arts van de praktijk van Kindermans heeft besloten dat noah gezond is. Andere vogelarts had ons wijsgemaakt dat ze niet meer zolang te leven had, terwijl dat dus wel zo is. Naja niet telang over doorgaan.
Hoe Noah er nu voor staat:
- Ziet mij weer als partner valt iedereen aan die bij mij in de buurt komt.
- Ze probeert een nest te maken in de bakjes van de grote kooi, dus nu zit ze momenteel alleen in de kooi
- In de kweekkooi laat ze alle mannetjes de hoeken van de kooi zien.
Ik weet dus echt niet hoe ik Noah kan laten koppelen. Simba en KlukKluk accepteerde ze alleen, en daarmee stond het dus aardig goed.
Duss mijn vraag: Hoe kan ik het beste Noah laten koppelen? zonder gewonde te hebben.
( Ze heef tBeauty (Engelse parkiet) al aan zijn kuifveren getrokken, omdat ik 'haar' domein ben. Wolk die heeft een bloedend pootje gehad, want het was 'haar' kooi. Derest is nog te jong)
Vanavond halen we de 8ste parkiet op, waardoor ik 4 mannetjes en 4 vrouwtjes heb. Maar ik begin toch sterk te twijfelen dat ik niet beter nog een mannetje extra kan halen voor Noah, aangezien ik ook nog 2 homo's heb hier.
Heel verhaal, maar hulp= welkom.
Groetjessssssssss
Mariska |
Vrijdag 16 April 2010 3:26 pm |
|
|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Waarom is koppelen zo belangrijk als ze dat zelf niet wil? Geen aanval hoor, gewoon nieuwsgierigheid. |
Vrijdag 16 April 2010 3:41 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Ze ziet mij nu als partner en is zo broeds als wat. Als ze het niet zou willen, dan hoefde het van mij ook niet.
Maar ik vind het niet gezond dat ze mij als partner ziet, en daarbij iedereen aanvalt die bij mij in de buurt komt.
ze moet mij als maatje zien, niet als partner
oja ik weet dat het niet aanvallend is bedoeld haha |
Vrijdag 16 April 2010 3:43 pm |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
juuuuuuuuust ja. Ik bedacht me, de twee waarvan ik het had geprobeerd zijn echte watjes, maar 1tje die nog te jong is, die neemt t aardig voor zichzelf op. Dus ik dacht, laat ik het even wagen, Noah en Sky dus apart gezet. Noah in de aanval, Sky hapte terug.
Dat deed het voor Noah, die gaf gelijk voer op Daar houdt ze dus van.
Nu zit ik met een probleem, Sky is 4 maanden, dus nog 4 en hij kan ertegen aan haha.
MAAR Sky is zelf ook zo broeds als het maar zijn kan. Elke reflectie geeft hij voer naar op, en zijn homovriendje heeft al kennis gemaakt met zijn gewicht.
Ook heb ik er sinds gisteren een jong vrouwtje erbij, en Sky voerde haar gelijk vaderachtig.
Dussssss. Ik denk dat k Sky en Noah apart in een kooi laat, en nog 4 maanden wacht, zodat ze wel een band kunnen opbouwen? |
Zaterdag 17 April 2010 9:41 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:47 am
|
|
|
|
|
|