ik heb nu 3 koppels grasparkieten. alle drie gescheiden van elkaar. Alleen 1 koppel heeft groot hok inclusief buitenhok totaal 4 m2.
Ik was van plan om hier een koppel bij te stoppen (grasparkieten)
en ook nog 1 koppel valkparkieten.
kan dit. Ik wist dat het beide sociale vogelsoorten zijn, maar kan het ook met kweken? kunnen ze alle drie dekoppels een eigen nestblok hebben zonder "ruzie"?
maar vraag is dus.
kan ik in een hok van ongeveer 4 m2.
- 2 koppels grasparkieten
- 1 koppel valkparkieten
?????[/u]
Dinsdag 13 April 2010 7:00 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
jaaaaa dat kan. ik heb ook valkjes samen met kietjes en roodrugjes. de kietjes en de valkjes broeden in de kooi. ik heb er 3 nesten in hangen. ik heb zelfs een keer gehad dat de kietjes samen met de valkjes in 1 nest zaten en samen de eitjes van elkaar uitbroedden. heel lief.
dus geen angst, je kan ze samen in jou kooi zetten hoor.
jou buitenhok is zelfs nog groter dan die van mij.
mooi!!!!!! dan ga ik dat zeker doen. Ik ben trouwens van plan, als ik jonge valkjes krijg, die met de hand groot te brengen!!! Heb ik ook wel eens gedaan met 2 grasparkieten van eigen kweek, en ging prima. Erg leuk, ik kortwiek ze niet, en als ik dan door de kamer ren vliegen ze me achteraan hahahah!!!
Donderdag 15 April 2010 6:00 pm
helemaal te gek. veel succes er mee. ik zag gisteren dat ik ook een jong van de valkjes heb. hopelijk groeit het dit keer ook helemaal op
Vrijdag 16 April 2010 7:04 am
vlindertje Ervaren vlieger
Wat gaaf Alexandraatje, heerlijke periode deze lente!
Vrijdag 16 April 2010 11:04 am
ja het zit in de lucht. een valkje hier, een roodrugje daar en de kaketoes zijn ook erg agressief aan het worden naar de amazones. mijn arme oliver is flink gebeten en heb ik uit de kooi moeten halen.
het wordt tijd dat we gaan verhuizen zodat iedere soort zijn eigen kooi krijgt en ook zijn eigen gang kan gaan. dan zijn we van dit probleem ook af. maar nog even afwachten.
Vrijdag 16 April 2010 11:54 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:47 am