hallo allemaal.
Zoals jullie weten heb ik een roodrug geadopteerd en een pop bij gekocht..
Iemand heeft mij benaderd en gevragen op ik een vogel wilde adopteren.
Helaas is het ook een roodrug maar dat maakt niet uit ik plaats hem wel appart.
Deze jongen heeft de vogel gevonden maar weet er geen raad mee.
Hij heeft een dik oog maar dat was het eigenlijk. ik heb de nagels wat bijgeknipt.
Maar de vogel heeft een ring.
er staat op:
NB 07 F P38 27. dit betekent denk ik dat hij uit noord brabant komt maar hoe kom ik aan meer info.
Ik zal komende tijd een nieuwe foto plaatsen. hij lijkt mij een oranje/opaline achtige roodrug echt prachtig.
wie weet meet over de vogelring??
Mvg diana
Woensdag 18 November 2009 8:13 pm
joke Vlieger
De Nb staat voor de bond voor vogels, is dus een vogelvereniging.
De nummers zijn de nummers van de kweker en het volg nummer van de kweker, van de vogel zelf dus. de 07 duid erop dat de vogel van 2007 is. Enige wat je kan doen is contact zoeken met de nederlandse bond voor vogels en daar de nummers geven, die kunnen achterhalen waar de vogel vandaan komt en misschien contact zoeken voor je, het hoeft niet te betekenen dat de kweker ook de eigenaar is van de vogel, maar hij weet waarschijnlijk wel aan wie hij hem dan verkocht heeft!
Laatst aangepast door joke op Donderdag 19 November 2009 12:59 am, in totaal 1 keer bewerkt
ik heb van de bond een telefoon nummer gekregen met naam van een mevr uit oss.
Ik zal even kijken of ik vandaag tijd heb om te bellen anders word het morgen.
Ik heb de mevr eindelijk te pakken gehad aan de telefoon..
helaas blijkt deze mevr geen roodruggen te hebben of gehad te hebben. dus deze mevr is of was niet de eigenaar.
Ik heb de vogelbond een nieuw bericht gestuurd.
De vogel staat ook niet als vermist opgegeven op amivedi. ik denk dat de vogel is gedumpt omdat hij nogal hard kan fluiten. ik heb er niet veel last van hij staat op mijn slaapkamer en als ik slaap dan is het donker dan is hij stil..
Ik denk dat ik de vogel dus gewoon hou. ik had toch al een popje gekocht voor hem. hij is zo prachtig.
Ik had wel graag willen weten welke kleurslag de roodrug nu presies is enof hij split ofiets dergelijks is.