|
|
|
KarinW
Fladderaar
| Weinig aankomen |
|
|
Ik ben bezig met het handvoeren van de baby's... Nu waren ze maar 1 gram aangekomen... Hou me beetje aan dat 10-12% van het lichaamsgewicht geven...En dan hebben ze ook altijd netjes kropje leeg als ik weer ga voeren... Voor de avond zal ik er wel iets meer bij geven...Iemand nog tips? |
Woensdag 2 September 2009 3:45 pm |
|
|
margreet
Fladderaar
Bedoel je 1 gram per dag?
Ik zou niet iedere dag gaan wegen want het gewicht schommelt over de dag best een beetje. Eens in de paar dagen is ruim voldoende als ze levendig en alert genoeg zijn, want dat laatste is wel belangrijk. Misschien de pap iets dikker maken. Ik hield me nooit heel strikt aan de verdunning die op de gebruiksaanwijzing staat van Orlux, dat vond ik te waterig. |
Woensdag 2 September 2009 4:52 pm |
|
|
|
|
KarinW
Fladderaar
Ja ik bedoel 1 gram per dag... Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat ze 10-20 procent moesten aankomen of zou ik dat fout gelezen hebben |
Woensdag 2 September 2009 5:38 pm |
|
|
margreet
Fladderaar
Ik denk dat er bedoelt wordt dat je 10-20% van het lichaamsgewicht aan voeding moet geven als richtlijn per dag. Wat mij betreft kan je dat als richtlijn aanhouden en ik denk ook dat het goed is om een richtlijn te hebben. Ik ben veel meer op een mix van mijn gevoel, een portie gezond verstand en het betreffende vogeltje afgegaan. In het begin probeerde ik ze wel een minimum van 1ml te geven, maar als ze echt het koppie wegdraaiden dan ging ik niet over op dwingen, maar liet het zo. Vaak wilden ze dan een volgende keer iets meer hebben en dat lieten ze dan blijken door nog gretig te zijn.
Ik maakte altijd iets meer voeding dan ze op zouden kunnen en liet het van hun eigen gretigheid afhangen hoeveel voeding ze meer kregen. Mijn ervaring is dat ze dit heel goed aangeven en die maximum grens heb ik altijd gerespecteert. Daardoor heb ik nu een supergoede band met hele tamme en vrije vogeltjes omdat ze weten dat ik te vertrouwen ben en niets forceer. |
Woensdag 2 September 2009 6:45 pm |
|
|
KarinW
Fladderaar
De richtlijn voor voeding is 10-12 %, maar geef ze laatste tijd wel iets meer... dan komen ze precies rond tot de volgende voeding...dan is kropje weer leeg...maar kijk wel beetje op gevoel |
Woensdag 2 September 2009 7:35 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
juist, op deze manier doe je het goed. geef tot ze niet meer willen. dan is het ok. in de avond misschien een beetje meer om de hele nacht door te kunnen komen. dan gaat het best lukken hoor. |
Donderdag 3 September 2009 6:52 am |
|
|
KarinW
Fladderaar
quote:
Originally posted by alexandraatje
juist, op deze manier doe je het goed. geef tot ze niet meer willen. dan is het ok. in de avond misschien een beetje meer om de hele nacht door te kunnen komen. dan gaat het best lukken hoor.
ja ze krijgen bij mij overdag gewoon die 12% zeg maar, soms klein beetje meer...Dan krijgen zo om de 5 uur eten... en dan in de avond meer om de nacht door te komen en dat gaat goed...maar omdat ze zo weinig aankomen dacht ik toch maar even checken...
Gewichten zijn nu 43, 47, 40
Vreemd genoeg is nummer 2 het grootst |
Donderdag 3 September 2009 7:39 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat het wel goed zit hoor. ze zijn er goed aan, levendig en zie je ook dat er nieuwe veertjes doorkomen?
zolang je dat alles ziet is het ok. op het moment dat je ziet dat ze verzwakken en heel stil zijn is er iets fout. maak je er niet al te druk om. je doet het goed, ga gewoon zo door |
Donderdag 3 September 2009 7:41 am |
|
|
KarinW
Fladderaar
quote:
Originally posted by alexandraatje
ik denk dat het wel goed zit hoor. ze zijn er goed aan, levendig en zie je ook dat er nieuwe veertjes doorkomen?
zolang je dat alles ziet is het ok. op het moment dat je ziet dat ze verzwakken en heel stil zijn is er iets fout. maak je er niet al te druk om. je doet het goed, ga gewoon zo door
Ze slapen wel veel ahah maar daar zijn het baby's voor...Ze komen nu ook af en toe het nestje uitgekropen... Als ik ze eruit haal en bij me op tafel of schoot zet gaan ze de hele boel ontdekken... Nu ik ze zo hele dag bij me heb moet ik wel zeggen dat ik weinig verschil op merk...maarja dat heb je ook bij mensen iemand die je elke dag ziet merk je ook minder verschil aan als iemand die je bij 2 maanden niet heb gezien... Maar ze fladderen al een beetje enzo... en eten goed... |
Donderdag 3 September 2009 8:38 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
geen reden dan tot ongerustheid. dit gaat gewoon goed.  |
Donderdag 3 September 2009 9:05 am |
|
|
|
|
margreet
Fladderaar
quote:
Originally posted by KarinW
Als ik ze eruit haal en bij me op tafel of schoot zet gaan ze de hele boel ontdekken...
Zo lang ze willen ontdekken, levendig en alert zijn gaat het helemaal goed.
Om een enkel grammetje zou ik me dan niet druk maken.
Het gaat volgens mij heel erg goed
 |
Donderdag 3 September 2009 10:53 am |
|
|
KarinW
Fladderaar
Oke bedankt dan en ik daar weer gerust over... inderdaad misschien als de pap wat dikker wordt ze wat meer aankomen... maarja ze groeien in ieder geval ahah |
Donderdag 3 September 2009 11:19 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:50 am
|
|
|
|
|
|