bij ons in de dierenwinkel zitten Lories, maar ze zien er niet goed uit. wel levendig en zo, maar hun verenpak helemaal beschadigd, ze hebben echt schrik. vond het zo erg!!! het water dat in die kooien van hen stond zag echt groen. alleen het drinkbakje ging nog een beetje. maar maken zij echt onderscheid tussen drinkbakje en badje? in ieder geval vond ik het schandalig. dus toen er iemand van de winkel langs kwam heb ik goed luid gezegd tegen mijn vriend: krijgen die hier ooit proper water? dat moet wel om de dag he, niet moeilijk dat zo'n beestje niet verkocht raken. dat kot zag er echt niet uit. en de vogeltjes jammer genoeg ook niet. als ze al een speeltje hadden was het al kapot en moest hij/zij het doen met een scherp afgebroken laddertje.
als ik kon... had ze allemaal meegenomen de stakkerds.
Ja,helaas zie dit wel eens in meerdere dierenwinkels en zelfs in papagaaienspeciaalzaken.
Ga denk ik toch eens onderzoeken of er niet een weg is om hier iets tegen te doen.
was echt zo zielig, ik dacht echt: nou zoveel moeite is het toch niet om het water eens te vervangen. ik denk dat het er al zeker meer als een week zo stond. de meeste lories hadden kale plekken op hun buik. andere zaten slecht in de veren en hadden ook heel doffe kleurtjes. vond het zo zielig om zien...
Jakkes wat naar Bie. Maar juist dan moet je ze niet kopen. Je denkt er een paar te redden, maar voor die paar komen er meerdere terug. Dus eigenlijk help je de dieren van de regen in de drup door ze daar te kopen Vreselijk naar gevoel...misschien konden we maar beter wegblijven bij zulke winkels? Mjah, ik moet ook altijd even kijken...ook als t zielig is
Zondag 9 April 2006 10:33 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:39 am