|
|
|
snoezelleke
Eitje
| Een agressieve lori door bewegend voorwerp! |
|
|
Ik had sinds kort een schommel in het hok van onze lori gehangen, omdat ik niet wil dat die zich zou vervelen. Maar doordat die schommel telkens ging bewegen als die ertegen kwam werd die altijd maar kwader erop en begon die te krijsen voor gek en een pik te geven in mijn hand als ik nog maar in zijn hok kwam (wat die nog nooit gedaan had).
Het werd dus al heel duidelijk dat die niets moest weten van dat bewegend voorwerp in zijn hok en nudat ik die schommel eruit heb gehaald is die terug vele rustiger geworden en heeft die niet meer de neiging om te gaan pikken in mijn hand als ik nog maar in zijn hok kom.
Hoedat ik zie dat een lori kwaad begint te worden: als die begint hoger te gedragen, te roepen en zijn puppilen van groot oppeens naar klein gaan. Dan kun je zeggen dat die kwaad is en zou die gaan pikken in je hand... |
Zaterdag 17 Oktober 2009 1:12 pm |
|
|
esjo
Moderator

Soms
vinden ze nieuwe dingen wat eng. sommige gaaien ontwijken het nieuwe ding en anderen kunnen zich inderdaad agressief er op afreageren.
Je zou kunnen proberen je lori te laten wennen door zelf met de schommel te gaan spelen. Dus niet in de kooi hangen. Vaak worden ze wel nieuwsgierig en willen ze ook even kijken/proeven. Dat beloon je. Wanneer hij het niet meer eng vindt kun je de schommel eens terug hangen en kijken wat hij er mee doet  |
Zaterdag 17 Oktober 2009 4:17 pm |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
Zo is mijn lori, Mickey ook Bewegende voorwerpen heeft hij een hekel aan. Sommige balletjes wilt hij wel, maar nieuwe oehh die hebben het te voorduren.
Maar alsjeblieft geef niet zo snel op met bewegende dingen (in dit geval een schommel) erin te doen, want ik heb er veel problemen mee. Hij accepteerd bijna niets nieuws in zijn kooi. |
Zaterdag 17 Oktober 2009 5:44 pm |
|
|
snoezelleke
Eitje
quote:
Originally posted by esjo
Soms
vinden ze nieuwe dingen wat eng. sommige gaaien ontwijken het nieuwe ding en anderen kunnen zich inderdaad agressief er op afreageren.
Je zou kunnen proberen je lori te laten wennen door zelf met de schommel te gaan spelen. Dus niet in de kooi hangen. Vaak worden ze wel nieuwsgierig en willen ze ook even kijken/proeven. Dat beloon je. Wanneer hij het niet meer eng vindt kun je de schommel eens terug hangen en kijken wat hij er mee doet
Dat is misschien wel een goed idee om eens uit te proberen. Ik weet niet of er nog mensen zijn die in de kooi van hun lori een schommel hangen en of die lori dat kan verdragen. Misschien is het wel normale reactie...
Hi hi hi.. Hoe zou je zelf zijn als je naar een voorwerp pikt en dat begint oppeens naar je hoofd te slingeren. Ik zou waarscheinlijk ook wel heel erg kwaad worden...  |
Zaterdag 17 Oktober 2009 9:28 pm |
|
|
snoezelleke
Eitje
quote:
Originally posted by Mariss
Zo is mijn lori, Mickey ook Bewegende voorwerpen heeft hij een hekel aan. Sommige balletjes wilt hij wel, maar nieuwe oehh die hebben het te voorduren.
Maar alsjeblieft geef niet zo snel op met bewegende dingen (in dit geval een schommel) erin te doen, want ik heb er veel problemen mee. Hij accepteerd bijna niets nieuws in zijn kooi.
Ik weet niet, maar dit is zo mijn gedacht over zijn reactie op die schommel. Hoe zou je zelf zijn als je naar een voorwerp pikt en dat begint oppeens naar je hoofd te slingeren. Ik zou waarscheinlijk ook wel heel erg kwaad worden...
Je ziet zijn puppilen echt verkleinen als die kwaad word en dan zet die zich hoger, roept hij en als je dan niet oplet krijg je een pik van hem als je met je hand in zijn hok komt. Nu met die schommel weg is hij rustiger... |
Zaterdag 17 Oktober 2009 9:34 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Sommige gaaien willen echt liever voorzichtig aan iets nieuws wennen door het op tafel te zien liggen, dan iets dichter naar de kooi te brengen, dan misschien aan de buitenkant van de kooi aan te kunnen raken en pas dan in de kooi te hebben. Dan is het vaak niet meer zo eng. |
Maandag 19 Oktober 2009 8:06 am |
|
|
Assie
Vlieger
Binkie is ook bang van alles wat nieuw is,ikhad ook een schommel aan zijn kooi gehangen,naast zijn spiraal
Hij schreeuwde niet,maar kwam ze kooi niet uit,want dan moest hij langs die schommel
Ik heb Binkie toen op schoot genomen en de schommel erbij,nou hij zat heel snel op me schouder
De schommel hangt nu weer aan zijn kooi,hij kijkt er niet naar om ,maar is er niet meer bang van
Als ik de kooi open doe,blijf ik zeggen,ohhhhhhhh wat is dat nou,een schommel
Binkie denkt!!!!!!!!!,ja tis goed met jouw,ik ga er toch niet op hahahaha
Hier werkt het t beste als Binkie er heeeeeeeeel langzaam aan went
Dus geduld hebben succes  |
Maandag 19 Oktober 2009 8:32 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hahahaha, volgens Binkie val je dus in herhaling,w hahahahaha, maar je doet het prima volgens mij hoor.  |
Maandag 19 Oktober 2009 11:46 am |
|
|
snoezelleke
Eitje
Ik ben dit weekend een nieuwe schommel gaan kopen, doordat die andere in 2 gebroken was door er met mijn voet op te gaan staan. Dat was een ronde houten schommel en daar moest onze lori niets van weten. Mss dat die dus ook niet zo heel veilig was voor hem. Met dit voorval dus duidelijk!
Nu heeft hij een driehoekig dik touw in de vorm van een schommel met een belletje vanonder aan en heb ik dus in plaats van direct in zijn hok te hangen een paar dagen buiten aan de tralies van zijn hok laten hangen en sinds vandaag heb ik die dus in zijn hok gehangen en het is te doen.
Niet dat hij er zich nu kwaad tegen maakt of me gaat pikken, maar zo oorverdovend krijsen dat die kan. Dat is hier soms om gek te worden. Maar als oplossing hangen we dan een handdoek over zijn hok dat die dan donker zit. Je kunt een papegaai toch moeilijk straffen. Niet? |
Woensdag 25 November 2009 2:47 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Is er op die driehoektouwschommelding een klos van touw onderaan? Als dat zo is, alsjeblieft knip de touw eraf. Met Mickey moesten we naar de dierenarts, want hij had zich erin verwikkelt, het deed ook pijn en was helemaal dik.
Als de vogel gilt, negeren, puur negeren. Afleiden met bijvoorbeeld dingen wegzetten kan ook.
Als ze stil is, gelijk belonen, aandacht geven, iets lekkers (hier zijn krenten populair ) |
Woensdag 25 November 2009 8:53 pm |
|
|
|
|
Christopher
Eitje
Ja lorrie hier kan ook gek worden van het belletje dat aan hun spiegel hangt, en de schommel, echt zot om ze bezig te zien, het grappige is, ze kijken niet in de spiegel maar het belletje krijgt het wel iedere keer te verduren |
Dinsdag 14 Februari 2012 9:01 pm |
|
|
Savanya
Eitje
|
Klinkt bekent ja als de Lori boos wordt !
Als onze Lori iets niet zint doet ie hetzelfde maar als iets hem echt niet zint pakt hij mijn vinger en brengt mijn vinger naar het voorwerp alsof ie wil zeggen haal dat ding eruit! En als ik het vastpak gaat hij keihard nee zitten schudden , dan weet ik zeker dat hij het niet wil.Dan leg ik het weg en plaats het weer terug als ie gekalmeerd is of doe het een week later pas.Net zolang tot hij het accepteerd. Zijn nieuwschierigheid maakt dat hij het toch wel interresant vind , ook al wordt hij boos. Ook kan hij helemaal over de schreef gaan als hij het niet kan "winnen" van een speeltje..ook dan haal ik het eruit en plaats het pas terug na een tijdje,klinkt hard maar liever dan dat hij gefrustreerd is en constant zit te schreeuwen.
Hetzelfde voor de schommel dus.. het heeft een halfjaar geduurd.Ben er nu achter dat hij het gewoon niet zo leuk vind...geef Lori maar een balletje en zijn dag is goed ! |
Donderdag 23 Februari 2012 9:47 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:39 am
|
|
|
|
|
|