heee....ik heb ff een filmpje op het werk gemaakt van mijn lievelings gaai van alle 'niet-tamme' papegaaien op t werk! hijs zo comisch!! ...moet je op het begin zijn tong zien (die steekt die heel sneaky uit in zijn spastische bewegingen) ...en op het laatst word het een kikkertje ala wallabi
haha, het is niet echt plagen...die lorie is gewoon enorm nieuwsgierig...dus als je bij de kooi blijft staan zal die altijd bij de tralies zich uit moeten gaan sloven...zijn manier van communiceren! ...speeltjes erin hangen mag ik niet..het is een kweekvogel, er zit nog een popje bij in de kooi...maar de kooi is gelukkig al erg ruim (al zie je dat niet zo op het filmpje)..ze zijn bovendien ook enorm bang voor voorwerpen die ze niet kennen...anders dan huiskamergaaitjes...die lorie was heel erg bang voor mijn mobiel!
Donderdag 11 Januari 2007 12:12 pm
Sue Moderator
Ach.. Ik vind dat altijd zo sneu.. Geen speeltjes omdat het kweekvogels zijn.
Hebben ze geen stokjes om mee te spelen?
Ik vind het erg sneu dat ze overal zo bang voor zijn.
ja dat vind ik ook zielig.
een kweekvogel zit de helft van zijn leven in een vaak veel te klein kooitje, zonder speeltje.
het lijken wel legkippen.
waarom het niet wat aangenamenr maken voor de vogels en speeltjes in de kooi???
Vrijdag 12 Januari 2007 7:27 am
Sue Moderator
Er zijn wel kwekers die hun vogels speeltjes geven en een ruime voliere. Ik ken een kweker (niet goed) die z'n vogels ook een rvs voliere heeft gegeven.
ja maar ik heb het daar echt niet voor het zeggen hoor!!..dat jullie niet denken dat ik zo'n iemand bent!
ik kweek ook met agafreak en wij geven ze wel speeltjes en laten ze in de lente en zomer los is een grote buitenvoliere...dus tja als het aan mij lag..
maar ik moet er wel even bij zeggen dat ze vogels op het werk enorm goed verzorgd worden..dat wil zeggen dat ze veel afwisselend voer krijgen en ruime kooien hebben...alle kweekara's hebben trouwens wel speeltjes..de lories niet ...maar lories kunnen heel goed elkaar vermaken...anders dan bij ara's, en grijsjes..die hebben dat minder.
nee hoor ik val je niet aan.
ik weet dat het niet jouw vogels zijn.
Vrijdag 12 Januari 2007 7:43 pm
Sue Moderator
Nee nee geen aanval naar jou hoor.. Ik begrijp heel goed dat je het daar niet voor het zeggen hebt. Zou wel gemakkelijk zijn.
Fijn dat jullie ze wel wat geven om mee te spelen! Ze zijn vaak happy met héle simpele dingen. Ook een blaadje is vaak al superspeelgoed als je het door de tralies rijgt.
Ik blijf het toch jammer vinden dat de lori's geen speeltjes hebben. Het zijn van zulke actieve vogeltjes..
ik ben trouwens helemaal weg van hem..er zijn daar zo'n 52 lories...maar deze is toch wel de leukste...ik hem nog een filmpje! zal em ff plaatsen
Zaterdag 13 Januari 2007 3:13 pm
Sue Moderator
Ik heb het filmpje nog niet gezien. Wel andere filmpjes van Wizzy en Nana.
Stiekem coladopjes in de kooi gooien he! Wat vond 'ie ervan?
Worden ze niet boos op je werk? Ik wil niet dat je in de problemen komt omdat ik zo nodig moet zeuren.
Zaterdag 13 Januari 2007 4:08 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:39 am