Maar nog ben ik er niet helemaal uit.
Qua geluidproductie lijkt me een groenstaart lori erg aantrekkelijk (ik heb namelijk aan 'alle kanten' aangrenzende buren).
Maar er zijn geen prijzen van bekend.
Een lori van de blauwe bergen schijnt ook een goede beginnersvogel te zijn.
Zijn er mensen die goede kwekers weten (in de straal van eindhoven-arnhem-boxmeer)?
Zijn er mensen met tips?
Ook richtprijzen?
Omdat ik niet zomaar tot koop over wil gaan wil ik me eerst heel goed verdiepen
In eerste instantie zat ik te kijken naar zwartkopcaique's ofzo.. maar dat is eigenlijk niks voor mij om in een voliere te houden. Zo'n vogel zou ik binnen willen, en tsjah dat mag niet van mijn ouders
En een zonparkiet in vergelijking met een lori... (2 heel verschillende vogels)...
maar wat zouden jullie doen?
Maandag 12 Maart 2007 2:25 pm
Sue Moderator
Re: Groenstaartlori
Ohhh wat gaaf dat je een voliere mag bouwen! Ik weet echt weinig tot niets van lori's.. Ik had wel begrepen dat ze gevoelig voor pbfd zijn?? (Dit weet ik NIET zeker!!)
Oké dus in ieder geval laten testen op pbfd en al die dingen.
Goede tip!!
En weet je toevallig ook wat over zonparkieten?
Ik heb net al een reactie in een dagboek geplaats bij iemand hier op het forum die ook een tamme zonparkiet had (ben ff de naam kwijt van die persoon...).
Dus ik hoop dat ik daar ook nog reactie op ga krijgen
Maandag 12 Maart 2007 3:06 pm
Sue Moderator
Ehm zonparkieten? Wil je die in je tuin gaan zetten? Dan hoop ik op héle tolerante buren! Had begrepen dat die een flinke keel kunnen opzetten.
Ze zijn zó leuk.. Had er bijna eentje gehad.
Maar nog ben ik er niet helemaal uit.
Qua geluidproductie lijkt me een groenstaart lori erg aantrekkelijk (ik heb namelijk aan 'alle kanten' aangrenzende buren).
Maar er zijn geen prijzen van bekend.
Een lori van de blauwe bergen schijnt ook een goede beginnersvogel te zijn.
Zijn er mensen die goede kwekers weten (in de straal van eindhoven-arnhem-boxmeer)?
Zijn er mensen met tips?
Ook richtprijzen?
Omdat ik niet zomaar tot koop over wil gaan wil ik me eerst heel goed verdiepen
In eerste instantie zat ik te kijken naar zwartkopcaique's ofzo.. maar dat is eigenlijk niks voor mij om in een voliere te houden. Zo'n vogel zou ik binnen willen, en tsjah dat mag niet van mijn ouders
ik kan wel een kweker met veel soorten lorries alleen wel in noordholland
Ja echt super gaaf dat het mag!
Ik had zo lang 'gezeurd' of ik een grote vogel binnen mocht, maar dat mocht niet. Ter compensatie wilde mijn vader wel een grotere binnenvoliere in de garage bouwen.
Ohja dat heb ik er niet bij gezegd: de voliere komt in de garage.