Lori van de Blauwe bergen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Lori forum, voor lori's

Auteur Onderwerp
Toyah
Eitje

Lori van de Blauwe bergen  Reageer met quote  

Hallo iederereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik was hier nog nooit geweest en kwam er toevallig op omdat ik informatie zocht over lori`s voor de handopfok.
Ik vroeg mij af wat jullie je lori`s te eten gaven toen ze nog op de pap zaten. En hoe veel milliliter ze dan wel niet aten.
Ik heb 2 jonge lori`s van de blauwe bergen ze zijn nu 3 weken oud en hebben dus nog bijna geen veren. Ze krijgen een speciale mix dat door de kweker zelf is samen gesteld. Alleen eten ze niet zo vlot en niet zo veel. De eerste dag aten ze 7 milliliter en nu zelfs maar 4 of 5. Ook zijn ze al 4 gram afgevallen. ze wegen nu 107 en 109 gram.
Graag zou ik jullie verhalen willen horen over de lori`s die jullie hebben.

Groetjes Toyah Zon
Bericht Zondag 13 September 2009 2:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb zelf geen Lori en zou het zo niet kunnen zeggen maar kan je bij de kweker niet terecht voor info en hulp over de voeding?
Of eventueel bij een vogelarts die je hieronder kan begeleiden?

Hoop dat er hier nog mensen zijn die je er wat kunnen over vertellen.

Met dit berichtje komt je vraag in elk geval weer wat omhoog te staan en zien meer mensen misschien ook je vraag. Wink
Bericht Dinsdag 15 September 2009 11:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

geen idee wat het moet zijn. maar neem even met de kweker contact op. dat ze afvallen hoeft niet direct een probleem te zijn, maar m=het moet niet teveel worden natuurlijk.. de kweker heeft de jongen wel heel vroeg weggedaan, ik zou daar persoonlijk wat langer mee hebben gewacht tot ze zelfstandig zouden eten. het is vaak een groot risico en er sterven veel jonge vogels door dit soort problemen, maar ik hoop in elk geval dat de kweker je klan helpen. en anders een vogelarts raadplegen.
succes er mee Very Happy
Bericht Dinsdag 15 September 2009 1:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Very Happy
Ik heb ook een Lori van de blauwe bergen. Ik heb hem vanaf 5 weken, en gaf hem gelijk al lori pap, zou namenlijk beter zijn. Hoeveel milileter, tsjaa, dat kan ik niet zeggen voor lori's van 3 weken. Wij deden toen gewoon hoeveel hij op kon, wel de krop in de gaten houden Smile
Bericht Dinsdag 15 September 2009 4:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Toyah
Eitje

Reageer met quote  

Hoi
ik wil nog even reageren op dat berichtje dat er veel vogels dood gaan als je ze op 3 weken al krijgt, maar ik heb al een hele hoop vogels op gevoed vanaf 3 weken en heb er nog nooit problemen mee gehad. Wink De lori`s eten nu heel goed, ik heb een manier gevonden waardoor ze wat sneller en beter eten en hun gewicht blijft stabiel.
Toch hoor ik nog graag van mensen over hun jonge lori`s Razz
Bericht Dinsdag 15 September 2009 6:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ben blij te lezen dat jij ervaring hebt met het opvoeden vna jonge vogels en het is al helemaal geweldig dat je een methode hebt gevonden ze goed te laten eten. het is een zorg minder. neem het me niet kwalijk als ik misschien verkeerd overkwam, maar het gebeurt echt te vaak dat kwekers de jongen zo snel afgeven om er zelf van af te zijn. en dan heb je dit probleem natuurlijk.
geniet lekker van je kleintjes en als je foto's hebt, laat ons dan meegenieten.
Bericht Woensdag 16 September 2009 6:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
snoezelleke
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb ook een lori van de blauwe bergen die ik had als die 6 weken was. Dus heb ik die ook nog een stuk met de hand groot gebracht. Die vorige eigenaars hadden me de voeding wel meegegeven om hem verder met de hand groot te brengen. Dat was zo van die voeding voor handopfok voor grijze roodstaarten die ze me hadden meegegeven.

Dat is ook zo poeder dat je moet mengen met water en heb dat zo met een lepel gegeven. Die pikte de voeding zo van de lepel af. Dus was wel handig op die manier. Ik heb hem denk ik 3 of 4 weken die voeding nog gegeven evt. ook in het hok een bakje zetten met van die voeding in.

Zo is die stilletjes aan ook zelf beginnen te eten en ben ik overgestapt op de lorifood pap. Die hij nu ook nog altijd krijgt.
Bericht Zaterdag 17 Oktober 2009 12:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:41 am
  Berichten van afgelopen: